Blog
Gyönyörű SW nem lehetett kihagyni.
MOT n hibátlanul átment.
5W4O full synthetic olaj és olajszűrő csere. Levego sz., pollen szűrő, diesel szűrő csere
166e miles
Kalaptartó roló javítása. Visszapillantó tartó javítás, festés. Tetőcsomagtartó javítás, festés. Akkumlator tetején a biztosíték ház cseréje.
Nagyon jól húz a verda, öröm vele száguldozni.
Bal elso kerek csapagya teljesen megadta magát, aztán a bal hatsó is. Nagy kaland volt a szerelése, főleg a hatsónak. Mert specialis szerszammal kellett levenni a csapagyat a csapagyvedorol nem beszelve, ami szinte rarohadt a tengelyre.
Ha már javitás akkor a hatsó féket felújító készlettel(o gyűrűk,gumi harang) megcsináltam. Az utak teli sozasa nem tett jot a csapagynak es a pineknek az egyik teljesen beallt.
Féktárcsa csere kesőbb, de fékpofák cserélve és szilikonnal a pinek lekezelve a féknyeregben. Volt sárga és kék festék és kicsit elragadott a hév...pffff
Mostmár a másik oldal marad csak.
Miles 197e




Így, hogy elértük a 320 000 km-t, esedékessé vált az aktuális szerviz. Már rég beszereztem a szükséges alkatrészeket, így csak az időpontja volt kérdéses. Maradtam a már bevált márkáknál, így Bosch olajszűrő, és 5W-40-es Mobil Super 3000 olaj került a motorba egy új Febi leeresztőcsavar társaságában.
Az én fejemben kialakult karbantartási programja az autónak a tavaszi levegő, és pollenszűrő, valamint minden megtett 10 000 km után olaj, olajszűrő, és gázolajszűrő csere. Ez utóbbit biztos van aki feleslegesnek tartja, de nem egy nagy összeg, a cseréje sem tart 15 percnél tovább, s ismerve a magyar gázolaj nem létező minőségét inkább így, mint ritkábban. Természetesen ebből is Bosch-t kapott.
Aztán ha már csápon volt az autó, ismét elfújtam egy flakon alvázvédőt ügyelve a kényesebb pontokra, hisz idén kezdeti terveimmel ellentétben biztos nem fogok odaérni a lakatoshoz, így ki kéne bírja jelentősebb romlás nélkül a jövő tavasszal esedékes műszaki vizsgáig.
Bár mindig a tél a kérdéses, de egyáltalán nem romlott az állapota a legutóbbi beavatkozás óta.




Kiskunfélegyháza - Albánia Durres - Montenegró Ulcinj - Kiskunfélegyháza
2014 km. 6,6 literes átlagfogyasztás 4 fő csomagokkal, sok szerpentin 35-39 fok és a 159 még mindig tart :D



A következő, amit cseréltünk az a szervoolaj volt. A kormányon érezhető a javulás, könnyebben mozog. A gyári olajat kapta a kicsikocsim. :)

Sokadik megnézés után elvittem egy próbakörre is, ami végleg meggyőzött. Szépen megy, jó a fék, a váltó mint kés a vajban, nem zörög semmi, minden extra működik benne. Rozsda semmi, egy pici karc van az első lökhárító bal oldalán.
Lefoglalóztam, jövő héten megyünk papírozni.


Hát ez is eljött. Ma elvitték. A szívem szakad meg, de ugyanakkor tudom, hogy ez volt most a racionális döntés. Rengeteg szép élmény köt hozzá a közös kirándulásokkal, magányos hosszú utakkal, örömautózásokkal. Soha nem fogom elfelejteni a hangját, azt hátborzongató érzést, amikor a fordulatszámmérő elérte 6000-et és üvöltött a motor, Ezüst Róka meg száguldott mint az őrült.
Ami jól érzéssel tölt el, hogy jó kezekbe került. Todor igazi alfista, 145, 147, GT, GTV mind volt már neki. Remélem jó gazdája lesz a 156-nak is.
Alább az utolsó képem róla.
Ciao Busso!
