Blog

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-08-16

Cserélt dolgok:
- olaj (Selénia WR 5W40), olajszűrő
- szervó cső
- hátsó féktárcsák (Brembo), betétek (gyári)
- kézifékkötelek

 
>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2018-07-11

Alfacity előtt egy héttel műszaki vizsgán "esett át"

Kipufogó javítás; Kumho nyári gumi abroncsokat kapott és egy axiál csuklót kellett csrélni

 
>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-08-15

tl;dr
A hiányzó kőfelverődés-védő fóliákat a bal hátsó sárvédőíven és ajtón pótolni akartam. Először saját magam akartam megoldani (1-2. kép), de nem bizonyult tartósnak a megoldás. Ez után egy hivatalos Llumar fóliással kiviteleztettem. Az egész procedúra nagyon gyors volt és olcsó, az eredmény pedig kiváló lett (3-4. kép).

Mikor új fényezést kapott a kocsi bal oldala februárban, a hátsó ajtóról és sárvédőívről leszedték a kavicsfóliákat. Nem is nagyon foglalkoztam a dologgal, míg nem nyár elején egyszer ránéztem és fogamat szívva állapítottam meg, hogy nem véletlenül volt az ott. A szép fényezésem már elég csúnyán össze volt verve a kavicsok által, amit az első kerék odaver.
Mellékesen megjegyzem, hogy nagyon meg is lepett, hogy tényleg csak arra a felületre kell a fólia, ahova gyárilag rakták. Ránézésre simán felverhetné a kavicsokat nagyobb területre is, de nem. A kavicsok által megszórt terület gyakorlatilag a gyári fólia helyét fedte le. Le a kalapom az olasz mérnökök előtt, nem gondoltam volna, hogy ilyen jól kiszámítják, hogy tényleg csak pont oda veri a kavicsokat.

Na ezen felbuzdulva megkerestem Dömpit, hogy legyen szíves átküldeni a fólia sablonokat. Droberto-tól pedig vettem fóliát hozzá, amit szépen a sablon mentén kivágtam. Kézügyességemet tekintve ez kihívásnak is volt mondható. Az összes fóliát kivágtam (hátsó sárvédőívek, ajtók, első kerék mögötti ív), mert újra akartam ragasztani a gyáriakat is (1-2. kép).
Először a két hiányzó fóliát ragasztottam fel. Mit mondjak, nem volt egyszerű erre az íves felületre felapplikálni, tekintve, hogy nem is értettem hozzá, hogy kellett volna. A buborékokat próbáltam kinyomogatni. A végeredmény nem volt olyan rossz, de azért szép sem. Sebaj, úgy voltam vele, hogy ez legalább kész van, másnap hosszú útra megyek, a kövek már nem fogják jobban gyalulni ott a fényezést.
Másnap 250 km után, gondoltam ránézek a fóliákra, hogy hogy állnak. Nézem, nézem, de nem látok semmit. Basszus, ennyit bírtak, a menetszél meg az eső az első úton lehozta a fóliákat. Remek. Még jó, hogy a gyáriakat nem szedtem le. Ekkor el kellett ismernem, hogy ennek a felrakásához szakember kell.

Felhívtam a szekszárdi Llumar-ost, aki az üvegfóliákat is applikálta a kocsira. Emlékeztek még az autóra. Nem sok elvetemült van, aki a szélvédőt is telibe sötétítő fóliázza. Az autót körbedícsérték, a kormány bőrözése nagyon tetszett nekik. A felnik szintén. Elmondta, hogy hihetetlen milyen igénytelenek az emberek az autóikra és milyen hulladékokat odavisznek, ez viszont milyen szépen karban van tartva. A kavicsverte felületet nézegetve mondta egyikük, hogy ezt csak kéne pöttyözni. Szétnéztek a festékek között. Csak BMW fekete festékük volt. Rám néz, szétteszi a kezét: hát, összeBMW-zzük az Alfádat. Nevettem egy nagyot. A másik oldali gyári fóliáról levették a méretet, kivágta, majd gyakorlott mozdulatokkal felhelyezte a kocsira az újat (3-4. kép). Az egész dolog nem volt több 15-20 percnél. Ja, és potom pénz volt. Ha ezt tudom, nem kínlódok annyit, eleve itt kezdek.

Kiolvastam az agyát :)
Hiba kód nincs. :)
Km valósnak tűnik :D

 
>> Tuning és extraRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2018-08-14

Sportosodunk, csinosodunk :)

 

A tavasszal megejtett fék csere után nem sokkal furcsa csattanó hangot lehetett hallani lassú menetben, bizonyos úthibákon áthaladva. A nyerget megmozgatva a csúszka pár tizedes lógása adta a hangot. Szerencsére apró pénz a javítókészlet amit ma be is szereltem. Az alsó csavarra rögzített ismeretlen funkcióval bíró balansz súlyt már nem raktam vissza mert szerintem felesleges több szakemberrel beszéltem senki nem rakja vissza fékcsere után. Gyanítom köze van a zörgéshez mivel növeli a féknyereg tömegét. Majd elválik lesz-e valami változás nélküle...
Az első kerék környékét is szemrevételeztem mert néha innen is hallottam valami furcsa hangot. Meg is lett a bűnös a tekercsrugó az évek alatt elszenvedett kátyúk általi ütésektől kifordult 180 fokkal a teleszkóptányér mélyedéséből. Egy rugó összehúzóval a helyén sikerült vissza igazítani.

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-08-14

Június végén küldtem el a Cromkontakt Kft.-nek egy szett kerékcsavart meg egy ráadást, ma jött vissza, szép munkát végeztek.
/ Természetesen a csavarokat lecsiszolva zsírtalanítva meneteket lemaszkolva küldtem. /

 
>> EgyébtheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-14

No kerem, muszaki megvan.
Nagyjabol osszeraktam, meg par dolog van, nehany kobor aram, azt meg kell nezni, de mar hasznalhato.
2020.08-ig nyugodsag van. Yeaaaaah 😊

 
>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2018-08-10

Sajnos a klímakompresszor csapágy durván megszorult, javítani kellett, valamint cserélve lett egy feszítő görgő is, mert elég hangosan ciripelt.

 
>> EseményCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-08-14

Ma reggel melóba jövet kaptam egy deffektet 🙁 szerencse hogy csak egy saroknyira viktam már mert nem volt nálam a kerékkulcs, de hoztak nekem a srácok bentről igy pikk pakk kicseréltem. Kicsit fura volt a manko kerékkel menni meg fura a látvány is 😁
Sajnos a gumi menthetetlen lett.