Blog
Elkezdett nyöszörögni a kocsi hátulja, én, mint annyira hozzá nem értő, azt hittem, hogy biztos szilent lesz. Aztán kicsit olvasgattam, meg láttam, hogy fura a kerék dőlése, és így csapágyra tippeltem. Mentem is a szerelő bácsihoz, és megerősített, hogy ez bizony csapágy. Kicserélte mindkettőt nagy szenvedések árán, mert szépen be volt rohadva. Mikor mentem a kocsiért mondta, hogy kicsit már kezd az alja kirohadni, úgyhogy a következő megmozdulás a karosszériás lesz, amin annyira nem is lepődtem meg, mivel csak 19 éves már...
Múlt héten lent maradt a bal első ablakom. A motor tekert de az ablak nem mozdult. Még aznap este rendeltem hozzá szerkezetet merthogy biztos az lesz a baja, hát nem az volt.
Miután lebontottam a kárpitot és a mögötte lévő burkolatokat,akkor derült ki hogy a szerkezetnek nincs baja,viszont a motoron lévő fogaskerék elforog. Próbáltam lefeszegetni a tengelyről,de nem sikerült ezért rendeltem hozzá motort. 2 napig felragasztott ablakkal közlekedtem de szerencsére péntek délelőttre megjött a motor,és délután már be is került a helyére. A beszerelés nem volt leányálom, kb 2 óra alatt sikerült beépíteni. Mivel a motor csak szerkezettel együtt volt elérhető ezért az először rendelt ablakemelő szerkezet feleslegessé vált, de Erhard volt olyan rendes hogy visszavette az alkatrészt.Köszi.


A kocsi védelme érdekében beszereztem egy ponyvát. Bár fedél alatt áll, de a por nagyon rászáll, illetve a macskák is állandóan rámásznak.
Találtam egy ránézésre és a leírtak alapján elég jó minőségűnek tűnő ponyvát a softgarage.de oldalon. Rendeltem egy 5 rétegű 166-ra méretezett, színben is stimmelő kivitelt. 89 EUR volt. Lélegzik, meg UV, meg minden.
Tényleg ráfér az autóra, szépen lefedi mindenhol. Nem típuspecifikus, mert a tükrök helye nincs külön kiszabva rajta, de az ára sem volt csillagászati. Sok rögzítő fül és csatt is van rajta, bár ezeket most hagytam, a fedél alatt nem fogja lefújni a szél. A szélei egyébként elől és hátul gumisak, jól be lehet fogatni a lökhárítók alá.
Remélem nyújt egy kis plusz védelmet, ez a kocsi szerintem megérdemli.

0. FONTOS! Minden lépés előtt fényképezni! Az összerakásnál a pozíciók beállításához hasznos lesz.
1. Ablakmosó csöveinek lehúzása a karok tövénél. Óvatosan hogy a borításon lévő műanyag cső ne törjön el!
2. Karok leszerelése. A csavar oldása után lehúzható a tengelyről.Kúpra zár, nincs ricni.
3. Műanyag burkolatok leszedése. A csavarok kiszedése után patentok tartják még a felső szélét. Két megoldás van. az egyik a patentok kifeszítése a helyéről, de ilyenkor a borításban is kárt tehetünk. A másik hogy kifelé, a tükrök felé lehúzzuk a patentekről. Nem egyszerű, de a legkevésbbé kockázatos. A patentek ezután már egyesével könnyen kiszedhetőek.
A vezető felőli burkolat alul csatlakozik az ablakmosó csövéhez, azt is óvatosan le kell húzni.
4. A szerkezetet rögzítő három csavart kitekerjük. A pollenszűrő felőli alatt nálam volt egy nagy alátét azt célszerű nem belejteni a vízlevezetőbe, mert nehéz lesz a kocsi alól kibányászni.
5. Most jön az ördöglakat. A szerkezetet ki kell emelni a helyéről. Valami mindig útban van.
6. A motorról le kell húzni a két csatlakozót. Ehhez az alsó oldalukon található fémet (drótot) be kell nyomni. Nálam a csatlakozóról le volt csúszva a gumiharang, visszatettem és betekertem szigetelő szalaggal.
7. Célszerű újra lefényképezni a karok és a motor pozícióját! A motor tengelyéről az anyát le kell tekerni, majd a kart levenni róla.
8. A motort rögzítő 3 csavar kitekerhető. A motor így lejön a szerkezetről.
9. A hátsó fedelet nem érdemes lepattintani (ragasztva is van) mert alatta csak az áramkört találjuk.
10. A motort az elektronikával összekötő 3 érintkezőt szét kell forrasztani. A motor része villás végű, abban van keresztben a másik. Melegítés közben finoman kifeszíthető.
11. A motor felőli 4 db kereszthornyos csavart ki kell tekerni, az egész vezérlést azok rögzítik a motorra.
12. Láthatóvá válnak az érintkezők és a motoron lévő érintkező felület. A motorról még a takaró fémlapot érdemes leszedni, így hozzáférni a fogaskerekekhez és a kapcsoló felülethez. A gyári zsír nálam teljesen belekeményedett, a fogaskerekeket már egyáltalán nem kente. Kiszedtem újra zsíroztam.
13. A három érintkezőt szintén megtisztítottam, mert a felgyülemlett és bekeményedett zsír már nem hagyta mozogni. Az érintekőket kicsit meghajtottam kifelé, hogy egy síkba legyenek.
14. Fémlapot és a vezérlő elektronikát visszarakva és három érintkezőt visszaforrasztva már tesztelhető a motor. A csatlakozókat visszadugva gyújtáson már működik is. Érdekes hogy a motor az alaphelyzetbe fordított forgásiránnyal megy. Hagyjuk is ott. A csatlakozókat húzzuk le. (Előtte gyújtát levenni!)
15. A három csavarral vissza a szerkezetre.
16. A korábbi fényképek alapján a szerkezet karjait pozícionálva a tengelyre vissza lehet tenni a csavart.Itt fog mindenki rájönni, hogy a szétszedés előtt kevés fényképet csinált.
17. Mielőtt visszamegy a szerkezet az alatta lévő esővíz elvezető csatornát érdemes kitisztítani.
18. A szerkezet visszarakható a helyére. Előny ha a kiszerelésnél megjegyeztük hogy hogyan jött ki, mert különben ördöglakat II. A három rogzítő csavart az alátétekkel együtt visszatekerni. A két motorcsatlakozót visszadug.
19. Karok nélkül újabb teszt. Ha mindent jól csináltunk a rendszer ugyan úgy áll mint a szétszedés előtt készített képeken.
20. Burkolatok vissza. A patenteket célszerű berakni a fedélen a helyükre és úgy visszapattintani a kaszniba. Az ablakmosó csövét ne felejtsük el!
21. Karok visszarakhatók. Célszerű minél jobban az ablak alsó széléhez tenni őket, mert a szerkezet elvileg az alsó (rejtett) pozícióban van. Az ablakmosó csöveit is vissza lehet tenni.
22. Próbaüzem. Ha elég sok képet csináltunk és mindent sikerül a korábbi helyére tenni, akkor működnie kell.
23. Sört bont.
update 2018.08.14.
Kapott két új ablaktörlő gumit is.












Még március 13-án sikerült olyan bénán kiállni a garázsból, hogy a kocsi bal elejét nekihúztam a garázskapunak. Kifejezetten szar nap volt. Életem első olyan autós sérülése, ami az én hibám volt. Az idegesség meg a sietség nem jó párosítás. Mindegy is. Május közepén apa karosszériás ismerőse egy 5-ösért kikalapálta, június 19-23. között pedig a fényezőnél szerezte vissza az eredeti feketeségét. Itt javítva lettek a sárvédő íven keletkezett foltok és a küszöbök is. Lemosva kaptam vissza egy 50-esért alfit. Apa itthon később visszatette rá a 18-as felniket.


Km: 234.600
Ismerősöm családi házának kertjébe akartam beállni. Végülis sikerült. De a kapu alja magasabb volt, mint amire számítottam... Reccs! Félve szálltam ki, mert biztos voltam benne, hogy mi vár rám. Be is jött az aggodalmam. Az eredmény látszik a képeken. 9 hónap alatt sikerült harmadszor leamortizálni a 9 éve fent lévő Novitec toldatot. Nem jellemző rám ez a figyelmetlenség...


Pénteken lementünk volna a mamáékhoz pár napra, de miután egy rövidebb táv alatt 2-esben, 3-asban és 4-esben is elkezdett rángatni az autó finom gyorsításnál, inkább visszafordultunk. Apa még aznap megvette az üzemanyagszűrőt (utoljára 180 ezernél volt cserélve), ma ki is cserélte.
Km: 235.615
Az első évfordulót a Mediterrán Party-n ünnepeltük.
Mondhatnám azt is hogy direkt emiatt szervezték mára, csak a szervezők nem tudtak róla :-)
Az esemény a szokásos Chivas Regal koccintással kezdtük Jóska bátyámmal. Igaz a korábbi hagyományokkal ellentétben már nekem kellett vinni, de a hagyomány az hagyomány. Ilyen apróság nem állhat az útjába.
A folytatás - mint mindig - jól sikerül, volt minden.
Sikerült elkészíteni az évszázad képét is, ahol Ákos látható alkotás közben.
Az odaút viszont érdekesen telt.
Induláskor esett, így tető fel, ablaktörlő be. Sümeg után csendesült az eső, így kikapcsoltam az ablaktörlőt. Ellenben PHuBi másként döntött. Menette tovább. Minden állás működött, csak a kikapcsolás nem. Ilyenkor rendszertelenül tett egy próbakört és nem állt vissza a kiinduló helyzetbe.
Ki akartam venni a biztosítékját, de Giovanni nem ragasztotta fel a fedélre hogy melyik melyiké, így maradt.
Érdekes volt, a lehető legváratlanabb pillanatokban törölt kettőt. Volt hogy 5 percenként, de volt hogy folyamatosan.
Aztán valahol a déli part közepén egyszer csak visszaállt az alaphelyzetbe és úgy is maradt. Innentől már csak azért izgultunk hogy ne kelljen még egyszer elindítani.
Hazafelé - hogy teljes legyen a Tour de Balaton - az északi parton mentünk. Örvényesen betértünk a szokott helyre. A pontot a napra a bableves elleni partedli tette fel :-)
Szép nap volt.

