Blog

349 nappal és 10.000 km-el ezelőtt tankoltam először a kereskedés mellett és vágtunk neki a közös útnak.
A 10e km eddigi útjának több mint 15%-a, az életének 6% alatt.
Nálam 28,31 km-t tett meg átlagosan naponta, míg korábban 9,92 km-t.
Magyarul időarányosan nálam ment eddig a legtöbbet, korábbi gazdái szerencsére nem hajtották ennyit.

Jártunk sok helyen, sok felé. Minden km élvezetes volt, remélem még nagyon sokáig így is lesz.

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2018-07-26

Sajnos a klíma kapcsoló és utána kicsivel később a belső levegő kapcsoló megadta magát:
Mind a kettő kapcsoló gyújtásnál egyből világít, és hallani ahogy elindul a ventilátor illetve ha figyelek azt is hallani, ahogy lezárja a levegő útját és csak keringteti a levegőt. Amikor benyomom a gombok valamelyikét, akkor reagál. (elalszik a fény és peldául a klíma kapcsoló: leáll a ventilátor) De csak ha nyomva tartom, mert ha elengedem újból bekapcsol. Kompletten cseréltem a mögötte lévő zöld kis panellal együtt. Újból működik.

 
>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2018-07-26

Olajcsere
Szűrőcserék
Bal első ablakemelő szerkezet javítás
Hátsó ablaktörlő motor csere
Rendszámtábla izzó csere és helyzetjelző izzócsere
Klíma feltöltés

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-26

Sávelhagyás figyelőből sokfélét volt már alkalmam kipróbálni, de igazából egyik sem tetszett. Vannak kulturáltabbak, amik csak a kormányt rezgetik, és kellemetlenkedők, amik ordenáré csipogást rendeznek. Sajnos az Alfa is az utóbbiakhoz tartozik, habár a hangja ennek nem olyan vészes, de mindegy is, mert nem tartom bekapcsolva. Lehet, hogy én vezetek túlságosan szertelenül, de nekem ennyi "vakriasztással" értelmetlennek tűnik a rendszer. Ez van, belátható helyeken, kicsi forgalomban szeretem egyengetni az íveket. :) Talán hosszú autópályás utakhoz jól jöhet.

A holttérfigyelő jól működik, habár erős forgalomban ez is sokszor riaszt be olyan szituációkban, amikor tudatosan cselekszem, viszont konfigurálható, hogy az akusztikus jelzést ne erőltesse, csak a tükörben elhelyezett visszajelzőt használja. Ki van egészítve hátsó keresztirányúforgalom-figyelővel is, ez szuperül működik, de csak előbbivel együtt lehet konfigurálni.

A frontális ütközésre figyelmeztetést is egész jól megoldották. Finomhangolható, hogy mennyire jelezzen korán, és felismeri a gyalogosokat is (tapasztalat). Mióta az érzékenységét "medium"-ról "near"-re állítottam, azóta nem nagyon vannak vakriasztások sem. Érdekesség, hogy az USA változatban be lehet állítani, hogy csak figyelmeztessen vagy fékezzen is, az enyémet csak kikapcsolni lehet, de az infotainment leírásában benne felejtették. :) A kezelési útmutató pedig azt írja, hogy ha a figyelmeztetésre nincs reakció, akkor fékez is - ezt még nem próbáltam ki.

A radarok teljesen jók, a szoftver is átgondolt. Az első és a hátsó különböző hangmagasságon szól (sajnos nincs minden gyártónál így), és ha pár másodpercig nem mozdul az autó, akkor elhallgat, nem zaklat a végtelenségig (ezt is eltanulhatnák páran). Emellé még a hangereje is állítható. Pont azokat tudja, amiket várok tőle, habár előfordul, hogy a lökhárító alatt még bőven elférő padkákra is ráizgul, de ezek ilyenek.

A tolatókamera képe viccesen rossz minőségű, és a segédvonalak grafikája is lemaradt 1-2 évtizeddel. Funkcióját így is betölti, csak a prémium érzés marad el. :)

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-07-26

Sokaknál láttam már,hogy az SW gyári szárny alatti gumit kiszedik,hogy tényleg szárnynak is tűnjön.Így én is meg csináltam,mondjuk én csak az a részt vágtam le ami lefelé lógott.Nem akartam,hogy a patent helyeknél sima lyuk maradjon és gumi nélkül a patent lötyögött.Elég barbár megoldás de bevált.

U.I.: Nagyon csúnya lenne spoiler nélkül!!

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-07-26

Kb 1.éve,hogy meg vettem egy ültető rugót ami később kiderült törött volt.Így le mondtam utána róla de most előjöttek újra a hangyák.Két nagyon korrekt cartársnak köszönhetően be szereztem egy Bilstein B8 futóművet igaz egészen Szlovákiába kellett mennem érte de megérte.Köszi Ervin innen is!Az ültetőrugót pedig keresgélésem után Zsolti ajánlotta,ami egy Eibach 30/30 mm-as szett így rá is csaptam. Így állunk most,remélhetőleg mi hamarabb be kerül a helyére.

2018.07.25-én hozzánk került. Nem is 159-et akartam :D
Mivel gyerekáldásnak nézünk elébe, ezért megindult a vezérhangya :) A 156 minden tekintetben megfelelt nekünk,de mivel szedán, ezért elgondolkodtunk, hogy SW-re cseréljük....

Km:252986
Évjárat: 2009.08

Előélete: Belgiumból került ide.
2017 elején új kuplungot,főtengelyszimeringet kapott.
2018-ban: hátsó rugó csere, jobb első kerékagy,kerékcsapágy.

 

Mivel a kuplung cserét túl sokáig húztam, így a Selespeed váltó szinkrongyűrűit megette a kuplung, így a váltó is cserére szorult.
Természetesen a DZ banda ebben is a segítségemre volt.
Az autót már szar első futóművel vettem, így már az is csere érett lett, ez is meg lett csináltatva. (Alsó felső lengőkar csere párban, és a két stabilizátor rúd.)

Most már végre úgy működik a váltó ahogy kell, és a szar utakon se érzem a legkisebb gödröket sem.
Kezdem látni a fényt az alagút végén.
Most már tuti hogy nem adom fel! :)

Elért minket is a napfénytető elötti "hámlás"
Az új betét az igen borsos áron méretik. Szóval házilag csináltuk meg.

Végeredmény egész jó lett.

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-25

Egy ilyen autóban talán nem ez a sarkalatos pont, de első számú közlekedési eszközként helyt kell állnia olyan szituációkban is, ami nem nevezhető élményvezetésnek. Dugóban araszolás, hosszú pályázások unalmas tájakon, vagy csak egyszerű krúzolás, amikor épp nem az agilis viselkedés érdekel, hanem csak az utazás élménye. Itt bizony előtérbe kerülnek az efféle vezetéstámogató rendszerek. A világ nem csak 20 perces szerpentinezésekből áll, még ha utólag csak azokra emlékszünk is. :)

Az adaptív tempomatok színvonala széles skálán mozog. Az egyik véglet, amit már sokat használtam, az a Ford viszonylag korai megvalósítása 2012-ből, ezt nem igazán szerettem. Megbízhatóan működött ugyan, de egy kicsit "darabosan", valahogy soha sem akkor fékezett, amikor az nekem tetszett volna, és a sávváltásokat sem szépen reagálta le. Az ellenpont a Lexus jelenlegi rendszere, ami nagyon finoman működik, ráadásul automatával használtam, amivel van stop&go is, ami azt jelenti, hogy állóra tudja fékezni az autót, majd induláskor csak rá kell pöccinteni a gázpedálra, és folytatja az utat. Hosszú autópályás dugókban nagyságrendekkel javítja a sofőr életminőségét, de szinte bárhol egész jól használható, néha kisebb településeken is simán keresztülmentem vele. Ha megálltak előttem, megállt, ha gyorsítottak, gyorsított, stb., persze körforgalmaknál jelzett, hogy nem vállalkozik további működésre, meg nyilván elsőbbséget sem tud adni, szóval azért egy magasabb szintű önvezetéstől nagyon messze van, de a hétköznapokban kényelmes. Hosszú lett a bevezető. :)

Az Alfa megvalósítása a fentiek fényében kb. 8 pontos. A stop&go itt is működik, ráadásul indulni lehet RES gombbal is, viszont kis tempónál nem követi túl szépen az elöl haladót. Ha az megáll, akkor viszonylag korán lefékez, és csak lassan csorog be mögé, amikor pedig elindul, akkor nagyon óvatosan kezdi csak követni, jól le is marad, ami után persze elkezd intenzíven gyorsítani, hogy beérje. Sokszor úgy érezni, hogy alacsonyabb tempónál bénázik, és túl távolról követ, nagyobbnál pedig ehhez képest eléggé ráhúzódik az előtte haladóra, mintha valóban a távolságot tartaná, és nem a követési időt, persze ez azért nincs teljesen így, de ilyen érzetet kelt. A gombjával ezt szépen tudom befolyásolni, de itt ugye az lenne az elvárás, hogy beállítsak egy épp komfortos értéket, és utána egy darabig ne kelljen hozzányúlnom. Összességében azért ezzel együtt is elég jól működik, nagyobb tempónál pedig, ahol kevésbé jellemzőek a hirtelen sebességváltozások, szépen ki is simul. Ami még hiányzik, az egy cancel gomb, amivel úgy lehet deaktiválni, hogy nem felejti el a beállított sebességet, így ez most csak fékre pöccintéssel érhető el. UPDATE: Az on/off gomb egyben a cancel is, kikapcsoláskor először csak suspend állapotba megy, és második gombnyomásra kapcsol ki teljesen. Ez így teljesen jó, nem tudom, hogy hogy nem tűnt fel. :) Cserébe viszont a sebességállító gomb 5 állású, lehet léptetni egyesével, vagy a 10-zel osztható számok között ugrálni.

Végülis tudjuk, hogy cruising vs driving témában az Alfánál hol van a hangsúly. :) Ezen a rendszeren bőven lehetne még csiszolgatni, de másodjára is megrendelném, habár az árazása tippre elég szép margót tartalmazhat, hiszen a szenzorok és a szoftverből fékezés képessége alapból adott, tehát közel 400e Ft-os listaárért csak minimális extra vasat adnak, persze a fejlesztés sincs ingyen.