Blog
A mai napon az én kis drága Bellám belépett a 300-sok exclusive társaságába.
Dátum: 2018. 01.05
Időpont: 18:32
Helyszín: 17-kerület, Keresztúri út
Km óra: 300.000 km :-)


- Vezérlés csere vízpumpával
- Hosszbordás szíj és összes görgő cseréje, főtengely szíjtárcsával
- Vákum pumpa tömítés csere (itt eresztett olajat, nem a szelepfedél tömítés volt a baj)
- Olaj, összes szűrő (pollen kivételével), gázolaj szűrő is
Km óra állás: 212.600
Már egy fél éve is van annak, hogy Csöri mester javasolta, hamarosan cseréljük ki a hátsó lengéscsillapítókat, mert elég gatyául néznek ki és nem kellene megvárni, hogy útközben valahol leszakadjon a rugótányér.
A munkahelyi szabadságolásnak és Atikával meglévő nagyon jó kapcsolatunknak köszönhetően beütemeztük a 2018-as év első hetére.
Hát ahogyan a képeken látszik, tényleg viseltes darabok voltak, igaz kiszolgáltak majdnem 15 évet, hisz ezek a gyári gátlók.
Ismét tökéletes munkát végeztek a várpalotai fiúk, igaz ez náluk mindennapos...
Köszönet érte!
Bilstein márkájú hátsó lengéscsillapítók kerültek beszerelésre.
Km.: 228700





Betettem egy két másodperces késleltetést a fényszórómosó elektronikába, így nem pacsálja el állandóan az összes vizet. Normál esetben, ha fel van kapcsolva a világítás, akkor az ablakmosó használatával egy időben a fényszórót is mossa a rendszer. A módosítás után már lehet impulzusokkal fröcskölni az ablakot és kézzel működtetni a lapátokat, ill, ha egy másodpercig húzom a kart akkor az ablaktörlő magától is elindul, de a fényszórót még nem mossa, csak ha ezt követően tovább húzom a kart 1mp-ig. Ez az érték állítható.
A kapcsolóról jövő vezetékben nincs elég delej az elektronika működtetéséhez, ezért kicsit bele kellett nyúlni. Az infók ebben az albumban találhatók a képaláírásokban:
Google Photos
Eredeti termék:
Banggood



Hetente 1-2 alkalommal P0235 hibakóddal lepett meg az autó. A hibakód általában 2-es 3-as sebességfokozat közötti kigyorsításkor jelentkezett, de egyszer előfordult már alapjáraton is. A hiba betárolásakor MES-el és AlfaOBD-vel is kiolvasva a mért turbónyomás túlzottan magas értéke szembetűnő volt.(1. kép)
MES-el grafikusan is megnéztem a mért és a megcélzott nyomás értékeit, továbbá gyanús volt, hogy alapjáraton a mért érték és a légköri nyomás között viszonylag nagy különbség volt. (2. kép)
Felkerestem Csöri mestert Várpalotán, aki kiszedte a MAP szenzort, megtisztította majd visszaszerelte és megegyeztünk, hogy rendel bele egy Bosch gyári szenzort. Azt is megállapítottuk, hogy nem a gyári szenzor van a kocsiban, hanem valami noname made in italy... (3. kép)
Persze a tisztítás 1 hétre segített ki, 1 hét múlva újra dobta a hibát, igaz nem mindig, csak néha. Közben Atikához megérkezett az új szenzor, így megbeszéltük, hogy átugrom és beszereli. (új szenzor cikkszáma 4. képen)
Örömmel vettem tudomásul, hogy tényleg ez volt a baj, hiszen 1 hónap elteltével sem jött újra elő a hiba. (csere utáni alapjáraton mért értékek 5. kép)
Nagyon nagy köszönet Csörinek innen is!
Km: 228000





Kedden leadtam az autót D.Z.-nek, szívósor "örvénycsappantyútlanításra", szívósor takarításra és kipufogó tőcsavar pótlásra. A tőcsavarhiánynak már hidegen hangja volt és ki kis kormolt. A szívósor lapátok pedig már feladták a szabályos működésért folytatott harcot. Barkácsoltam már rajta kicsit, de nem hozott átütő sikert, így gondoltam inkább hatástalanítom (szerintem egy tök fölösleges hibaforrás). Ma szóltak, hogy készen van a gép. Azt mondták a srácok, hogy városon belül is fogok változást érezni. Gondoltam biztos kicsit könnyedebb lesz. Hát könnyedebb lett! Mintha kifújta volna az orrát :-D! A második pirosnál már tudtam, hogy autópályán is le kell tesztelnem. Elképesztően fürge lett. Megszűnt a turbónyomás ingadozás. Már majdnem úgy megy ahogy szeretném.
EGR+DPF bent.
A kábel bevezetéshez le kellett vennem az ablak előtti műanyag fedelet.
A látható csavarokon kívül még három műanyag patent is tartja. A csavarokat kihajtva az elejét fel lehet annyira emelni, hogy belásson alá az ember. Kárpitleszedővel ki lehet pattintani az ajtó felőli kettőt. A középsőről le kell húzni az egészet az ajtó felé.
Egy biztos, nem sokszor lett az elmúlt 15 évben cserélve. A fedél alatt az őskosz volt.
Holnap kap egy újat.









Tegnap vettem egy váltó relét a kürthöz adott "sima" helyett. A relé fogja átkapcsolni, hogy az eredeti kürtök szóljanak vagy az új.
A gyári kürtöket kiszedtem, hogy a csatlakozásokhoz jobban hozzáférjek. Jól néznek ki.
Felkerült a relé a táblára. Alap helyzetben az eredeti dudákra megy vissza a 12Volt. Az utastérbe vezetett kábelen a testet adom a relének, az meghúz és már indul is a kompresszor.
Projekt kész, már csak össze kell rakni a kocsit.








Leírok mindent az elejéről. Lehet hogy valaki(k) meg fog(nak) sértődni, de ez már nem igazán érdekel. Az egész ott kezdődött, hogy Erhard az Albaautós cartárs eladott nekem 1 pár gyári xenon lámpát. Nem lett azonnal beszerelve, mert keresni kell olyan embert, aki be tudja kötni és időpontot is kell egyeztetni vele. Szóval vásárlás után kb 2 hónappal lettek beszerelve, amikor kiderült, hogy a jobbos lámpa belsejében levő trafó nem jó. Erhard erre annyit mondott, hogy “kapu garancia”. Köszi... Nálad se veszek többet semmit...
A lámpában kicseréltem a trafót, de nem lett szépen megjavítva, nem viselte jól a szétszerelést és összerakást.
Képbe került GTPeti, akinek volt 2 db fekete belsejű lámpája. Mondta, hogy cseréljük el, mondtam, hogy az enyém nem lett szépen javítva. Azt mondta nem baj, fizessek rá valamennyit, az ő lámpái szépek. Mikor odaértem hozzá, akkor derült ki számomra, hogy azokon a lámpákon szemöldök van és az egyikről épp a ragasztót távolítja el, a másikról pedig akkor veszi le a szemöldököt, a ragasztó már az én feladatom maradt. Egyikről sem tűnt el nyom nélkül, főleg amiről ő szedte le valami géppel és egy-két helyen belemart a műanyagba. Ez az évek múlásával csak egyre rondább lett. A lámpák belseje mozgott fel-le, jobbra balra, össze-vissza világítottak. Tavaly amikor a gyári csatlakozók beépítésre kerültek, akkor pattintottuk helyükre a pöcköket. A balos jó is lett, de a jobbosban a magasságállító pöcke nem ment a helyére, mert az 180 fokkal el van fordulva. A lámpákat korábban valaki már szétszedte és rosszul rakta össze. Ráadásul olyan anyaggal, ami nem lágyul hőre. Így a jobb oldali lámpa az autó elé világított és alig lehetett vele látni.
Probléma volt még a jobbos lámpa csatlakozója is, ki volt törve belőle egy pin. Ez annak köszönhető, hogy alig találni bontóban csatlakozót a kábelkötegből és kúlönféle sufni módszerrel vannak bekötve az utólag xenonosított autók lámpái.
Tatán a Trencsik weboldalán találtam gyári új xenon fényszórókat barátságos áron, vezérlő nélkül 130.000 Ft a pár. Megvettem tőlük, végre szépek az autóm fényszórói.









Még tavaly vettem egy gyári új légszűrőházat tartalékba a Trencsiknél Tatán. Adták hozzá a V6-osok csövét. Mivel ma lent volt a lökös, kicseréltem ezt is, lett egy kis szívóhangja is a motornak. Régebben már volt ilyenem, akkor visszacseréltem és eladtam a csövet.


2
634
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- MiTo
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Spider
- Forma-1
- Alfa tuning
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10