Blog
A ragyogó napsütésben a hídra felvezető út (világos asztalt) egy részre, konkrétabban a kanyarodó felfelé menő ívben le volt fagyva. Ez ahhoz pont elegendő volt, hogy az autó megcsússzon és a szomszéd sávkorlátjába belemenjen. Az autó bal első sárvédője megszűnt létezni, a kerék kitört, a vezető oldali első ajtó kivetkőzött (mintha meghámozták volt látszott az ajtóban a merevítés) és a kocsi mozgásképtelenné vált. A rendőrség kijött helyszínelni a korlát sérülése miatt (mivel az az M6-os felett van) és azonnali hatállyal kivonták a kocsit a forgalomból... Hát ez lett a vége az alfás történetünknek.
Műszaki vizsga előtt elvittem az autót Székesfehérvárra, hogy gondosan nézzék át. Átnézték és kiderült komplett futóműcsere szükséges. Végül is 12 év után minden egyszer tönkremegy, főleg ha ilyen útjaink vannak Magyarországon. (Eddig csak 1-2 stabilizátorrúd volt cserélve más nem.) Egy hét alatt elkészült a mű és a műszaki vizsgán csont nélkül átment a szépség.
Azért is lett szép, mert a bemattult lámpa fel lett polírozva...
Felkerültek a téli Alpin5-ösök, amelyekben eddig összesen két szezon és 9.193 km van.
A nyári szett gumijaiba összesen 10.800 km kerül idén, két szezon után 22.923 km van bennük. (Az egyik gumi új, abban csak 5670 km van).
Fórumon olvasgatva általában mindenki jó véleménnyel volt csőriről.
Várpalotán van egy elég komoly műhelye alfa fanatikus szerintem már a típusok nagy része megfordult nála. Tapasztalt autószerelő.
Nagykanizsáról 170km de ilyenkor kis kirándulással összekötöm a szervizeket.
Szerintem csörit választom ezután is segítőkész szépen elmagyarázza a dolgokat.
Csőriről tudni kell, hogy nem szereti ha valaki viszi az alkatrészt csak gyáriakat használ, pedig Unixnál van 45%-os kedvezményem de utólag kiszámolva szinte semmivel nem volt drágább csöri így , hogy ő szerzi be az alkatrészeket. Korrekt ember.
Csináltattam egy nagyszervízt a következőkkel.
-Teljes vezérlés csere
-hűtőfolyadék csere
-teljes fékolajcsere
-kormányszervo olaj csere
km állás: 156000
Aliexpresst tovább kutatva érkezett még pár apróság.
felnikupak fekete alfa logóval költség:~1800ft
mivel kicsit csíkozott a hátsó ablaktörlőm rendeltem egyet kínából költség: ~ 2000ft
ledes rendszámtábla világítás párban költség: ~4800ft
fekete alfa romeo szelepsapka 4db költség:~300ft
3M gumis koptató első spoilerre költség: ~10200ft
alfa embléma motorháztető+csomagtartó költség:~1000ft

Haverom ajánlotta a kínai aliexpress oldalt rengeteg apróságot be lehet innen szerezni és egész jó áron, ingyenes postaköltséggel.
Elég sok mindent vásároltam innen a pontos költségekre nem emlékszem de pár dollár körül volt minden.
Teljes belső tér ledesítés hidegfehér fénnyel. költség: ~5000ft
belső teret egész pofásan feldobta a hátsó szellőzőhöz illetve a felső világítás mellé helyezett alfa embléma költség:1800ft.
Alfa Romeo csúszásgátlós gumi lap műszerfalra költség: 600ft
Kopott volt már a váltógombon a króm sapka így rendeltem azt is, igaz angliából szerintem egész drágán. költség: 6000ft
következett az átíratás az összeg mondanom se kell h nem egy 1.3-as benzines autó árával egyezik meg.
lebontva:
-törzskönyv: 6000ft
-forgalmi: 6000ft
-vagyontruházási illeték: 100100ft
Eredetvizsgáztatás: 20000ft
Végre sikerült egy 10 évvel ezelőtti álmom, 159-es alfa boldog tulajdonosa lehetek.
Nem egészen a 2.4 jtd típust szerettem volna de nem bántam meg ezt a választást sem.
Graz mellett volt egy 1750 tbi TI típus de mire kiérkeztem eladta a tulaj ő volt az első kiszemelt.
Mindenképpen erősebb, nyomatékosabb autóra vágytam egy 1.6-os benzines autó után, így jött a választás a 2.4 jtd-re. Az ára elég magas volt a hahun hirdetett többi példányhoz képest, de magas felszereltségű kizárólag TI típusokat kerestem. Tetszett a TI típusok szép felnije meg a kerékjáratoknál nem fér be egy kisgyerek fej :).
Szerintem ehhez az autóhoz már nem kell nyúlni tökéletes minden ahogy a gyárból kijött. Ahogy ismerem magam egy alap modellt ha megveszek a végére ugyanennyibe fogok kijönni mivel felextrázom ahogy nekem tetszik.
Az autót leinformáltam az ismert oldalakon keresztül(autoDNA STB..), törésmentes osztrák első tulajtól származik az autó. KM vásárláskor 153000. Lekérdezések alapján a km is 90%-ban biztosnak mondható.
Szervizzel nem kezdek ismertem a tulajt a számlákat mutatva 152000km-nél volt olajcsere Selenia wr 5w40 olajból.



