Blog

Szóval hát az elmúlt évben nem nagyon volt se időm, se kedvem blogolni Sportwagonkáról, mert a meló minden időmet elvette, azok után meg pláne nem akartam beleszaladni egy kárörvendő megjegyzésbe sem, miután egy közkedveltségnek örvendő "cartárs" azt bírta rá mondani látatlanban, hogy a 156-osok "legalja".

Szerencsére amúgy ez kicsit sem bizonyosodott be, ugyan kellett rá költeni és még kell is, de az elmúlt egy év és 3 hónap bizonyította, hogy igencsak rendben van ez az autó ebben a konfigurációban.

Ami gond volt, és foglalkozni kellett vele (hiszen nem alfásé volt és nem szeretgetve dédelgetett autó volt):
1)
Az úgy volt, hogy túl magas turbónyomás miatt betiltott nagy gáznál. Erről az eladó nem tájékoztatott és mivel sajnos ki volt kormolva amikor elhoztam, nem látszott a lyukas turbócső sem. Mivel azonban elment a lyukon a túlnyomás, nem is tiltott be az autó... csak a felső turbócső kicserélése után (Erhardtól jött). Oké, hiba volt, amin az otthon végezhető műveletek egyike sem oldott meg.

Mielőtt ezt sikerült volna elintézni, volt még egy olajcsere és egy termosztátcsere is, szűrőkkel.

Ezt követően lettem figyelmes arra, hogy levett zajcsillapítóval igencsak csattog szegény. Meglett a ludas is, az egyik csúcs alatt lévő réz tömítés fáradt el. Na de ha ez ilyen egyszerű lenne :)
Csörihez vittem, mert Veszprémbe költöztem és ő a kézenfekvő megoldás. Kicserélte a tömítéseket. Ez is milyen lazán hangzik... pedig nagyon nem volt az, napokat ázott spéci tisztítóanyagban, nem akart mozdulni a csúcs, már majdnem le kellett szedni a hengerfejet. De szerencsére nem :) Ezúton is köszi

Utána jött még egy olajcsere (5w40 liqui moly természetesen), aztán pedig újabb kör Csöri mesternél, ezúttal a turbóhiba miatt.

2)

Teljesen össze volt gyógyulva a geometria, de nem lekormolódva volt, hanem kb. összerohadva. Mint minden csavar. Volt már piszkálva az autó arrafelé, de aztán összevissza csavarokkal, alátétekkel lett összerakva. Mindent rendbe tett Csörgő Úr, az utolsó estén 11-ig dolgozott az autón. Nagyon hálásan köszi!
Kapott még egy jobb első felső lengőkart, kézifékköteleket (az pont előző nap hányta el magát), meg egy vezérlést vízpumpával, az előzőben benne volt a 60 ezer km, nem szabad kockáztatni. A km óra ekkor 265.000-nél állt (csak, hogy tudjam 320-nál :)).

Ezen kívül elfogyasztott egy megmaradt szett téligumit, egy nyári szettet is, amit tavaszra pótolni is kell, idén télre pedig kapott vadonatúj, 5.000 km-t futott Hankook téliket gyári új lemezfelnin, ami szerintem elég jó vétel volt.

Az előző gazdi rakott bele féket. Nem tudom, ki engedi piacra a "TOP" márkájú első betéteket, de statáriális kivégzésre kellene küldeni. 1, azaz 1 nagyobb fékezés kellett hozzá, hogy leszakadjon az amúgy még vastag ferodol réteg a betétekről. A többes szám nem véletlen, ugyanis mindkét oldalon elengedte magát 1-1. Mondjuk 50%, az nem is olyan rossz...
Nagy mák, hogy a nagyobb fékezést követően haza tudtam érni vele. Kapott Textar betéteket, ami nem csak nem szakad le, de fog is, mint a zöld festék :)

Valahogy így állunk most.

Ja és egy aliexpresses embléma leesett elölről a mosóban... :(

És felpolíroztattam az első pilácsokat.

Hogy a legalja-e? Szerintem nem.

Hogy hibátlan-e? Közel...

Hogy bírja-e a napi 100 km melóba járkálást? Simán.

Hogy mennyit eszik? 6 és 6.5 közt, lábtól függően. Hogy sok-e? Nem. A 155 anno ugyanennyi lóerőt közel 35-40%-kkal több üzemanyagból csalt elő.

Hogy kéne-e bele még 20 ló a fenti tartományban? Nem ártana :)

Ja, vettem még egy szett gyári dísztárcsát is Tackrytól.

És bebőröztettem Kecskeméten a kormányt meg a váltógombot.

És utálom a kikapcsolhatatlan VDC-t... :)

Per pillanat itt tartunk, az összeg szerintem az élmény tükrében nem sok, és tisztességesen meg van végre csinálva.
Szeretem, mert csendes és kényelmes. Nem szeretem, mert 100-ig 2x is kell váltani :)

Vételárral együtt most van egymillióban, ami szerintem tudásához mérten nem sok pénz.

Mondjuk pont ma hányt bele a kutya hátra, úgyhogy megyek is kitisztítani :))))

(És olyan se volt még, hogy egy év alatt egyetlen alfatalira se menjek el. De hát... most lett.)

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-12-20

Tegnap vettem kábelt és biztosítékot a sub-hoz. Elsőre nem lett jó a saru forrasztása, mert a tartó csipesz nyomott hagyott a szigetelésen. Szerencsére volt még kettő itthon.
Ma délelőtt sikerült találnom kábelátvezető gumidugót, így egy 22-es furatot fúrtam és az átvezetés meg lett oldva. A test a két lemez közti résen jött át, nincs veszély ha netán sérül a szigetelése.
A kábelek közt turkálva több helyen is betekertem őket bandázsszalaggal. Biztos, ami biztos.(pl. 5-ös kép, nyíl melletti poros vezetékek)
A hangerő szabályozónak a műszerfal alatt találtam helyet. A küszöb alatt elfért a vezetése.
A jelkábelt már korábban befűztem.
Már csak a távtartó lemezt kell megvárni és mehet a helyére.

 
>> Egyébαλφα // Alfa 159 2.2 JTS // 2017-12-19

- Téligumi beszerzés (55 ezer)
- DOTZ Mugello 17" alufelni vásárlás (120 ezer)
- Akksi csere (30 ezer)
- Féktárcsa és fékbetét csere (30 ezer)
- Szűrők cseréje, olajcsere (20 ezer)
- Gyári navigáció cseréje Zeepin 7003 GPS-es fejegységre (37 ezer ÁFA-val)
- Lyudmila Wireless tolatókamera beépítése (7 ezer)
- Carbon fólia (5500)
- Tartalék szőnyeg garnitúra beszerzése

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-11-12

Egy/két dolgok sikerült orvosolni.Először eltörött a pedálnál lévő visszanyomórugó,utána a belső kilincset visszahúzó rugó, és ez mellé még lett egy bal első A oszlopnál lévő beázásom is. Zoltán cartársnak köszönhetően sikerült egy kilincset és egy rugót szereznem és mind két oldali tető menti kéder gumit.Igaz a beázás még nem szűnt meg.Lehet az ajtó kéder lesz a ludas valahol be szivárog nagyobb esőbe a víz és az oszlop takaró szövet mindig nedves lesz, le vettem azóta úgy járok vele de nem látom hol juthat be a víz.

>> EgyébHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-08-19

Meg lett a téli szettem is. Milán cartársnak köszönhetően jó áron.Felkerültek rá a Fulda 205/55r16-os téli gumik.

>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2017-12-19

4 lengéscsillapító, 4 stab pálca, 2 első felső lengőkar. Ja és a téligumi csere.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v Veloce // 2017-06-07

Motor
vezerlo O Ricambi
vízpumpa Valeo
hosszbordás feszítő BGA
feszítőgörgő BGA
vezetgörgő BGA
termosztát Mahle
Futomu
Első futómű
felső lengőkar, jobb es bal MOOG
alsó lengőkar, jobb es bal MOOG
stabpálca bal es jobb
stabszilentek MOOG
kormányösszekötő jobb es bal
testkábel hozott anyag
Hatso
lengéscsillapító + rugó+konzolok (bal+jobb)
Hátsó futómű lengéscsillapító, bal (hozott anyag)
lengéscsillapító, jobb (hozott anyag)
spirálrugó, hátsó (hozott anyag)
toronyszilent (hozott anyag)
csonkállvány szilent Bilstein
stabszilent, hátsó MOOG
kereszttartó, bal es jobbos hátsó MOOG
kereszttartó, bal es jobb első MOOG
hossztartó, bal MOOG
hossztartó, jobb MOOG
féktárcsa porvédő lemez gyári jobb es bal

Olajcsere
olaj Motul X-Clean 5l
olaj Motul X-Clean 1l
olajszűrő Filtron
gázolajszűrő Filtron 7,7
Ellenőrzés
kerékcsapágyak ellenőrzése
Izzítás ellenőrzése
akku, generátor, önindító, töltés ellenőrzése + diagnosztika
vízhűtő + hűtéskör ellenőrzése
klímarendszer ellenőrzése
futómű beállítás
vezérlés + hosszbordásszij csere
elso es hátsó futómű beallitasa
olajcsere
156 000 milages

 
>> Eseménypmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v Veloce // 2017-05-31

Talaltam az Ebay-en egy 156 sw-t nem volt draga sot, az elejen csak a faudi fejet kellett visszatenni, allitolag ezert adta el, mert ezzel volt gondja a valtasnal nem mukodott,de aztan mar kicsit keson eszrevettem, hogy borzaszto allapotban volt a kocsi, de mar keso volt, belevagtam. Meg ma sem tudom miert, de csinalom-juk.
Mileage: 150.000

 

Ehhez az autóhoz is kértem GT-től matricát és a szokásos helyre fel is ragasztottam.

a jobb első egy hét alatt 1,2-re leengedett, noasza doktor
diagnózis szerint az alufelni pereme eresztett a festék leválása miatt
a tél után aktuális lesz a felnik felújítása