Blog
- Téligumi beszerzés (55 ezer)
- DOTZ Mugello 17" alufelni vásárlás (120 ezer)
- Akksi csere (30 ezer)
- Féktárcsa és fékbetét csere (30 ezer)
- Szűrők cseréje, olajcsere (20 ezer)
- Gyári navigáció cseréje Zeepin 7003 GPS-es fejegységre (37 ezer ÁFA-val)
- Lyudmila Wireless tolatókamera beépítése (7 ezer)
- Carbon fólia (5500)
- Tartalék szőnyeg garnitúra beszerzése
Egy/két dolgok sikerült orvosolni.Először eltörött a pedálnál lévő visszanyomórugó,utána a belső kilincset visszahúzó rugó, és ez mellé még lett egy bal első A oszlopnál lévő beázásom is. Zoltán cartársnak köszönhetően sikerült egy kilincset és egy rugót szereznem és mind két oldali tető menti kéder gumit.Igaz a beázás még nem szűnt meg.Lehet az ajtó kéder lesz a ludas valahol be szivárog nagyobb esőbe a víz és az oszlop takaró szövet mindig nedves lesz, le vettem azóta úgy járok vele de nem látom hol juthat be a víz.



Meg lett a téli szettem is. Milán cartársnak köszönhetően jó áron.Felkerültek rá a Fulda 205/55r16-os téli gumik.

Motor
vezerlo O Ricambi
vízpumpa Valeo
hosszbordás feszítő BGA
feszítőgörgő BGA
vezetgörgő BGA
termosztát Mahle
Futomu
Első futómű
felső lengőkar, jobb es bal MOOG
alsó lengőkar, jobb es bal MOOG
stabpálca bal es jobb
stabszilentek MOOG
kormányösszekötő jobb es bal
testkábel hozott anyag
Hatso
lengéscsillapító + rugó+konzolok (bal+jobb)
Hátsó futómű lengéscsillapító, bal (hozott anyag)
lengéscsillapító, jobb (hozott anyag)
spirálrugó, hátsó (hozott anyag)
toronyszilent (hozott anyag)
csonkállvány szilent Bilstein
stabszilent, hátsó MOOG
kereszttartó, bal es jobbos hátsó MOOG
kereszttartó, bal es jobb első MOOG
hossztartó, bal MOOG
hossztartó, jobb MOOG
féktárcsa porvédő lemez gyári jobb es bal
Olajcsere
olaj Motul X-Clean 5l
olaj Motul X-Clean 1l
olajszűrő Filtron
gázolajszűrő Filtron 7,7
Ellenőrzés
kerékcsapágyak ellenőrzése
Izzítás ellenőrzése
akku, generátor, önindító, töltés ellenőrzése + diagnosztika
vízhűtő + hűtéskör ellenőrzése
klímarendszer ellenőrzése
futómű beállítás
vezérlés + hosszbordásszij csere
elso es hátsó futómű beallitasa
olajcsere
156 000 milages
Talaltam az Ebay-en egy 156 sw-t nem volt draga sot, az elejen csak a faudi fejet kellett visszatenni, allitolag ezert adta el, mert ezzel volt gondja a valtasnal nem mukodott,de aztan mar kicsit keson eszrevettem, hogy borzaszto allapotban volt a kocsi, de mar keso volt, belevagtam. Meg ma sem tudom miert, de csinalom-juk.
Mileage: 150.000
a jobb első egy hét alatt 1,2-re leengedett, noasza doktor
diagnózis szerint az alufelni pereme eresztett a festék leválása miatt
a tél után aktuális lesz a felnik felújítása
Megjártam nemrég, rendesen. Az autóm egyszercsak nem indult, az AC pumpa csendben volt. Kezdődött tehát a nyomozás. Szerencsére hamar kiderült, hogy a pumpám működik, tehát valahol az áramellátásban van folytonossági hiba. A tank oldalán nem érkezett meg a +12V. Végül a motortérben az akksi mellett megtaláltam a hibát. Ott összesen 3 kisméretű relé van, ebből az egyik az AC pumpát kapcsolja. A relék csatlakozóiban durva mértékű oxidáció volt és mivel műanyag házban vannak az F saruk, ebből szemmel semmit se lehetett látni, csak amikor kirántottam belőle a vezetéket. Mind a három relé a kukában landolt a csatlakozóikkal együtt. A tartó lemezt kifúrkáltam és csavaros felfogatású egyszerű, jó minőségű 4 lábú autós reléket építettem be, a csatlakozó vezetékeit pedig forrasztottam és zsugorcsöveztem, ahogy a nagy könyvben meg van írva. A 3 relé csatlakozóval együtt kb 2500 Ft volt.
Egyes szervízekben már lehet rámsóztak volna egy új üzemanyagszivattyút munkadíjjal, szóval nem árt néha nyomozni egy kicsit, ha gond van. Ajánlom minden 145-146 tulajnak, hogy ezeket a reléket cseréljétek, ha módotok van rá, mert rossz helyen vannak és így 17 év után jó kis hibaforrások lehetnek. Nekem pont akkor nem indult, amikor már este volt, -5 fok és fáradt voltam :)

A futómű felújítás lassan a végéhez ért :)
Az autómat az előző gazdája mielőtt hozzám került, Pesten használta. Ezt talán nem kell részleteznem, így szép lassan elkezdődött a futómű felújítás 2014-ben. Kapott két új FRAP lengőkart, kormányösszekötőket, majd Birth stab. rúd külső szilentet, amit idén újra kicseréltem, mert a rossz minősége miatt teljesen tönkrement és megkeményedett. A Monroe már csak jobban fogja bírni.
Idén elhatároztam, hogy kicserélem a két első gólyalábat is, mivel a régiek még ugyan jónak tűntek, de kezdett a teleszkóp olajosodni és a toronyszilent házat csúnyán elkezdte enni a rozsda. Mivel most lettem túl egy kuplungozáson is (LUK szettel és sok utánajárással kijött 100E Ft-ból), csökkentenem kellett a kiadásokat, így a választásom bontott gólyalábakra esett. Alexandro kolléga által hozzájutottam egy pár bontott gólyalábhoz, amit behozott kocsiból szerelt ki. Ő alaposan átvizsgál minden alkatrészt eladás előtt, illetve kevesett futott autókat bont, így optimistán álltam hozzá. Azt talán mondanom sem kell, hogy ha szétszedem a gólyalábat, veszek új teleszkópot és új toronyszilentet, 60E Ft alatt nem nagyon álltam volna meg és akkor ebben az árban még egy gyenge, utángyártott teleszkóp van benne. Így szerencsére szinte a harmadából kijöttem.
A kapott alaktrész eredeti volt, olajnyom nem volt sehol, csak némi felületi rozsda. Meg lett pucolva, kapott egy festést és bekerült a járgányba. Egy 2 óra alatt meg is voltunk vele. Az eredmény meggyőző, a stabilitás javulása egyértelműen érezhető főleg bukkanóknál. Az autó tornyai belülről ki lettek takarítva és kenve egy kis olajjal, így a torony átrohadás meg van előzve jó időre. Aki látja a motortérből, hogy a toronyszilent háza már nagyon rozsdás, annak szintén ajánlom ezt a beavatkozást. Fontos még annyit megemlíteni, hogy az oldalankénti 3-3 toronyszilent furatába menő 8-as csavart cseréljétek újra, mert a régiek könnyen megnyúlnak és volt, ami el is szakadt minimális erőfeszítéssel. A futómű mozgása miatt egyszerűen elgyengültek.
Remélem a gólyalábak sokat kibírnak még, én azért igyekszek jobb utakon menni :) A stab. rúd belső szilentjei közel 18 év után okoznak néha tompa koppanásokat, de ezeket állítólag nagy szívás cserélni, mert a bölcsőt egy 10cm-en le kell engedni és nekem nincsen aknám. Mindenesetre célként bejegyeztem a 2018-as évre :)



1
529
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- 155
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV