Blog

>> EgyébHaddel // Alfa 159 sw // 2016-01-22

A hátsó lökháritó leszereléséhez ki kell venni a lámpatesteket.3 db 8-as csavaranya fogja. (4.kép) Ezután ki tudjuk csavarni a 3.képen látható torx fejü csavart. Ahol a lökháritó össze ér a kerékjárati ívvel,tehát a lökháritó elején is van mindkét oldalon egy-egy csavar.(2.kép) . A kerékjárati zajcsillapító betéttel is össze van 3 helyen csavarva oldalanként.(kép nincs ,de adja magát).Az utolsó két csavar kiszedéséhez alá kell feküdni az autónak,(1.kép). A csavarok kiszedése után jön a neheze,ezután már a patentok tartják oldalt . Meg kell fogni a kerékjárat felöl,és alul a lököst ,majd izomból oldara,és lefele megtépni. Egyszercsak meg fogja adni magát ,és kiakadnak a patentok .Ezt megcsináljuk a másik oldalon is ,utána az autó hátuljánál középen meg kell fogni alul a lökháritót ,és felfele húzni ,ekkor kiakad a maradék patent is. Végül már csak az elektromos csatlakozókat kell oldani és kezdődhet a tánc!😃

2016 január 20-án elkelt és más leli már örömét benne.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-01-22

A TD minden nap megy, ő a "reggeli" autó. Bármekkora mínusz volt éjszaka, mennie kell, ovi, bölcsi, munkahely. Az izzítógyertyáit kimértem, de lehet ki kéne venni őket, bizony nagyon sokat teker nagyon mire beindul a motor és a két izzítástól se sokkal jobb.

Mivel fázós vagyok, ilyen hidegben én nem állok neki szerelgetni, találtam jobb megoldást. Reggel fél órával indulás előtt bekapcsolom a DIY hengerfej fűtést.
Paradicsom palánták megfagyása ellen készítettem a kis infra fűtőcsövet, de ugye a palánta télen irreleváns :-) Szóval hogy ne heverjen kihasználatlanul, -4 fok alatti reggeleken megy a szerkezet 30 percre a szívócsőre.

Hetente egyszer a TD is kap egy Ctek-es akksi feltöltést is. Így tökéletesen indul az ismeretlen márkájú és korú akksival (nálunk 4 éve van). A KSB (hidegüzemi előtöltés állító) továbbra sem működik, pedig biztos könnyítene a helyzeten. Kézi dúsító sincs. Mégis szépen beindul, 1 perc alatt teljesen stabilizálódik az alapjárat (a mai -14-ben is) és mehet a menet. Ennyi kis plusz művelet még belefér reggel.

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-01-21

Mai napom beépítettem a még decemberben megvásárolt kézifék köteleket. Nem egy leányálom a csere ,nagy segítségemre volt Pityukoma kézifékes blogja.Ezúton is nagy köszönet neki!
Az biztos sokkal egyszerübb lett volna,ha kiszedem az első üléseket,és a hátsó szőnyeget,de nem tettem.A könyöklőt rögzitő oldalsó csavarokat kiszedni nem volt egyszerű ,kevés a hely az ülésektől.De végülis megoldottam.A hátsó ülés feltépése,nekem sem ment puszta kézzel,egy laposvassal viszont már ment könnyen. A kárpit szerelő szerszámkészlet is baromi hasznos volt a bontási müveleteknél.Az ötödik képen látszódik ,hogy a gumiharangok mentek tönkre,ott tudott befolyni a víz,és be is fagyott szépen.
Az új gyári kötelet a Fiat Kelet-Pestben vettem a hátsó ülőlapot rögzitő patentekkel egyetemben.
Bowden 38000 ft a patent 2100 ft volt.
Km állás: 196600

>> Szervizdenil1 // Alfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2015-12-10

Nem merült le teljesen az előző akksi de érezhető volt, hogy nehezebben indítja az autót főleg ha már állt pár napot a hidegben. Megelőzvén a bajt vettem egy Exxide akksit bele. A változás azonnal érezhető volt hideg indításnál.

Amúgy az autóval semmi gond nincs, falja a km-eket. Remélem így is marad :)

 
>> SzervizVasutas // Alfa 147 2.0 TS Coupe // 2016-01-21

Ma másodjára is nekiálltam a szivargyújtót kiszerelni, mert nagyon idegesített, hogy a hamutálban és a szivargyújtó körül nem világít pirosan. A 147-es topicban, már kitaglaltuk hogy mily nehéz kiszedni.
Na most találtam egy egyszerű megoldást, bár ezután rájöttem, hogy ha a kardán box két oldalán lévő szőnyeggel borított takaróelemet lepattintjuk, akkor hozzáférünk a középkonzol csavarjaihoz oldalról.
Én az ezüst színű műanyagot (amibe bepattan a váltó szoknya) operáltam ki a boxból. Egy vékony perem alatt van. Egy kicsit erősen kellett húzni ki alóla, de kijött.
Ezek után már könnyen hozzáférhető az izzó. Amúgy ha ügyes vagy, ki tudod húzni a helyén is az izzót, de én ezt láttam egyszerűbbnek.
Összefele is simán ment. Kb 10 perc volt így, hogy már tudtam mit hogyan kell pattintani.

 
>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-01-21

Cserélve lett a hátsó fékbetét (Delphi) és tárcsa (Ferodo) mivel a kézifék beragadt --> megégette a betétet. Hangos sivítással jelezte a problémát. A kézifék bowden elrohadt --> új került bele.

>> Egyébnorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2016-01-21

Előre gondolva a nyárra, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen kapkodni, keresgélni...ma meg is vettem a nyári garnitúrát.
A nyertes adatai:

Gyártó: Continental
Típus: ContiSportContact 3
Méret: 245/45 R18
Profil: 6.5 mm

 
>> Szervizdoki80 // Alfa 156 1,6 TS SW // 2016-01-20

A 8 darab gyertya igencsak rossz állapotban volt. Csere, valamint kiégett mindkét helyzetjelző.

A gyertyák és az izzók cseréje munkadíjjal együtt 25.600 forint volt.

Kilométeróra állás: 121.889

 
>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-01-20

Kiégett a bal tompított vilagításom. Ha már csere akkor mind a kettő. Így kapott Osram Cool Blue Intense izzókat. Teljesen xenon fénye van és sokkal jobb és világosabb sötétbe. Sajnos a képek nem adják igazán vissza. Viszont most a távolságit szintén cserélni kell mert annak kimondottan sárga a fénye.