Blog

>> Autóápolástuckle // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2016-01-31

Megjöttek az új szőnyegek az autóba, nagyon nagyon szépek lettek. Remélem tartósak is lesznek :). Egy két apróságot is sikerült beszerezni az autóhoz egy Kartárstól, így Feleségemmel és Kislányommal kirándultunk egyet Kerepesre, nagyon jó volt!
- szerszámok a mankókerékhez (csak az emelőm volt meg)
- csomagtér műanyag burkolatok (szinte az összes elem el volt törve csúnyán) ezek mind mind cserélve lettek.
- hátsó ablaktörlő szár. (valami más típusra való volt fent)
- levélfogó
- a solenoidom tatró konzolja elég csálén állt és csúnyán rozsdásodott is, leszedtem, lekezeltem és szépen le lett fújva matt feketére.
- sikerült szerezni egy ablakmosó tartály gyári kupakot is
- biztosíték tábla ajtó is cserés lett
- felkerültek az index alá a kígyós matricák és hátra az amorés rendszámtábla tartó keret is

nagyjából ennyi :) folyt köv...

 
>> Szervizakobor // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V // 2015-08-28

Szokásos szerviz.

 

Tegnap megvettük feleségemnek is az első alfaját, tobb mint fel eve keresgeltunk de nem volt egyik sem az igazi, ez viszont megfelelt minden kívánságnak. Itt amoren is fent van az előző gazdája Zsota néven, o vette újonnan Pesten. Csori szervizelte, szoval lehető legjobb vetel volt. Remélhetőleg legalabb annyi ideig meglesz nalunk is mint az előző gazdájánal. Q2... nagyon ott van 😃
Km: 114185

 

Sajnos a szerelőmnél a csápos emelő meghibásodása miatt több mint egy hétre kiesett a műhely fele kapacitása, így feltorlódtak a szerelendő autók.
Mivel majd csak hetek múlva tudott volna időpontot adni, így Pityukomával vágtunk bele a kézifékkötelék cseréjébe.
A szerelőm meghozta a szükséges alkatrészt, Erhard pedig gyorsban beküldte az üléslap rögzítőket, amik a hátsó üléslap kiszedésekor menthetetlenül törnek.
Szombat kora reggel irdatlan ködben és jeges úton indultam Pityukoma barátomhoz Budapest X. kerületbe, ami tőlem 78 km.
Kb. fél 10-kor fogtunk neki a munkának.
Először a középkonzol lett kiszedve, majd a hátsó üléslap, ezután a két hátsókerék, majd alulról a bowden.
A művelethez elvileg ki kellene szedni a két első ülést, valamint a B oszlopok alsó burkolatát, hogy kiszedhető legyen a padlókárpit, de Pityukoma ügyes kezeivel a padlókárpit alá benyúlva is tudott szerelni, ami annyit engedett, hogy fel tudjam neki húzni annyira, hogy a keze beférjen alá.
A váltókar körüli műanyag keret rögzítőfülei közül 3 el volt törve, úgyhogy azt meg kellett ragasztanunk. Pityunak volt valami bazi erős kétkomponensű cucca, ami igen hatásosnak bizonyult.
Alul a műanyag takaróelem egyik műanyag csavarjának a fejét széthorzsoltam valahol (biztos valahol leért a kocsi alja), azt is vissza kellett szikével igazgatni. A hátsó küszöb egyik műanyag bolhája és csavarja is hiányzott, ezért azt is pótoltuk.
Igazából Pityu szerelt, én jobbhíjján addig kiporszívoztam a kocsit, főleg azokon a helyeken, amiket csak ilyen szétszedett állapotban lehet elérni.
Ami meglepett, hogy a hátsó üléslap kárpitja szemmel láthatóan már volt leszedve, mert a gyári kis karikák helyett leginkább gyorskötözővel van rögzítve. Még az sem kizárt, hogy nem is ezzel a kárpittal gurult ki az Arkangyal anno a gyárból?
Minden esetre a kézifék bowden totál kuka volt, ráfért a csere. Most olyan a kézifékem, mint a vaj, és végre nem fagy be!

Költségeim
ülésrögzítő: 900,- Ft
postaköltség: 800,- Ft
kézifékbowden: 9 500,- Ft
összesen 11 200,- Ft

Ezúton is külön köszönöm Pityukoma barátomnak a segítséget, Erhardnak pedig a gyors alkatrészbeszerzést és postázást.

 

Eladva!

 

Tegnap kicseréltem a hátsó fékbetéteket is.
Utána nekifeszültem a szokásos ts váltó adott helyen történő szivárgásmentesítésére.
A váltóban az olajat is lecseréltem , közel 2 liter ment bele. A fékbetétek már megvoltak csak az olajért fizettem.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2016-01-30

Kartert leszedtem, mivel a kétnapos szeánsz alatt (december) szarul tömítettem le az új főtengelyszimmering karterrel közös tömítőfelületét. Újrakentem, az legalább már nem folyik. Akkor egyúttal már olajcsere is (9800 km volt az olajban, pont jókor :) ).
Szokásos 5W-40 és szűrő.
Note: mivel új Valeo kettőstömegű van fent, és természetesen nem egyezik minden dimenziója a korábban fent lévő, de ugyancsak gyári és Valeo lendkerékkel, azért nem lehet csak úgy hozzáférni a főtengelyszimmeringet és kartert összefogó csavarokhoz (2db). A régi kettőstömegűvel bármilyen főtengelyállásban lehetséges a két csavar kitekerése. Az újban van két, egymással szemben lévő kimarás, ugyanis a lendkerék hátsó része vastagabb, mint a gyári volt. Namost ha random állásban akarok a fent említett két csavar legalább egyikéhez hozzáférni, nem fér be oda SEMMILYEN szerszám. Ezért van a két kimarás: ebből az egyiket (tetszőleges) úgy kell beforgatni, hogy a csavarhoz a gyári célszerszámmal (vagy ahogy én csináltam, extrahosszú bitfejjel) hozzá lehessen férni. Menet, aknán: autó bal eleje fölemel, váltó 4-esbe, balos kereket addig forgatni, amíg a lendkerék pozícióba nem kerül, és kitekerhető a csavar. A másik csavarhoz megint kereket forgatni, megint pozícionálni, stb. Aftermarket alkatrészek, még akkor is, ha gyári beszállító, RULEZ!

Előműszakin az derült ki, hogy az első féknél 25%-os eltérés van (20% alatt megy át), és a turbo felső olajcsövéhez új rézgyűrűk kellenek. Nem rossz, bár a ráköltött összeg fényében nem is csoda.

Az első fékről tudtam, hogy kicsit húz, már májusban is feljegyeztem, hogy a jobb első nyereg dugattyúját cserélni kell, mert rozsdás, de nem volt kedvem egyáltalán megbontani a rendszert. Most kellett, de csak a jobb oldalához nyúltam. Komplett új belsőt kapott a nyereg, tehát dugattyút és tömítéskészletet. Egyúttal oda raktam új fékcsövet is. A másik három csövet is cserélni kellene, de egyrészt nem tették szóvá, másrészt nincs kedvem légtelenítgetni mind a négy keréknél. Majd csáposon, kényelmesen, tavasszal.
"Felújítás" után nyilván megszűnt a félrehúzás.
Jövő hét elején műszaki vizsga.

 
>> EseményAlfásSzöszi // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2016-01-30

Sziasztook!!!
Gondoltam itt is megosztom veletek, hogy milyen jól sült el a Péntek esti Alfa talim!!! :)
Az előzőn fele ennyien voltunk de most már egyre többeket sikerül elcsábítani!! :)
Nagyon élveztem a szervezkedést meg azt, hogy körbe néztem és láttam, hogy mindenki nagyon jól érzi magát!!!
A legjobb érzés az volt amikor külön megköszönte mindenki pedig tényleg nem egy nagy dolog ezt összehozni de valahogy mindíg nekem jut ez a feladat!! :)
Még több ilyet és Még jobb helyeket fogok kitalálni a fotózáshoz, jobb fényképezőkkel!! :P
Köszönööm nekteek!!!

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2016-01-29

Futóműállítás előtt még meg kellett ejtenem egy bal első csapágycserét is (kottyant nem is kicsit, de hangja nem volt). Igy a gumicsere után rögtön nem tudták megoldani. Tegnap munka után a csapágycserét megoldottam ma meg délelőtt a futóműállítást is letudtuk.

 
>> SzervizKirialfa // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-01-29

Nos, aznap mikor elhoztuk, nagyon szépen ment, egy 1.6-os Focus II-ből ültünk át ebbe, hát van különbség teljesítményben és kényelemben is. (bár alacsony embernek számítok) Másnap indultunk munkába, minden ok, majd autópálya kivezető 4.ben nagyobb gyorsítás és csipogás, majd Go to dealear felirat, és turbo off. Legalábbis annyit tudtunk, mert elég gyenge lett. Ismerős kiolvasta, p0238-as hibakód. Túl magas vagy szakadt töltőnyomás érzékelő. Király, ő szerintük a saját német autójukban ez turbó cserét jelentett. Bár leállítás után újra volt turbó, csak jelzett a fedélzeti, hogy baj van. Lényeg, hogy víz levert, telefon a kereskedőnek, ő állította, hogy biztos ok a turbó, ajánlott egy alfákkal is foglalkozó ismerősét, akihez még aznap elvittem. Ott mértük, szerinte is a turbó biztos nem rossz, ő azt mondta hogy töltőnyomás szabályzó szelep. Másnap kicseréltük, hiba maradt. Foglaltam időt a Budaörsi Autóházban. Addig otthon kitakarítottam a map szenzort, és egr szelepet. Pár nap múlva ott hagytam, délután hívtak, hogy nekik a hiba nem jött elő teszt alatt, a turbó geometria ok, szépen jár, a mért értékek szerint minden ok volt, mondták hogy ha sűrűsödik hozzam vissza, de használható. Közben az alján fel-fel ütött valami, két szilent halott, csere, de hamár leszedték, kicserélték az eléggé rozsdás bölcsőt, amit bontóbol szereztem.Közben ismét jelentkezett a hiba. Bluetooth hibakód olvasó be. 1-2-3-ban nem dobta, 4-5-6-tól dobta ha úgy léptem oda, hogy hosszabb ideig volt 2500felett a fordulat. Telefon progi szerint olyan 1,5bar-os folyamatos nyomásnál tiltott le. Vége felé márt csinálta azt is, hogy 5-ben 80ról kielőztem, és mire végrehajtottam már dobta a hibát. Decemberi jövés-menés miatt már valahol Január volt, amikor elkezdtem keresni chip-el foglalkozó embert, mert lehet rosszúl megírt program is. Megjöttek a mínuszok, és bár valóban cserélve volt a termosztát, ahogy a kereskedő mondta, ha a belső ventit feljebb vettem, visszahűtötte a motort. Egyenlőre megoldom hogy oda figyelek erre, így nem cseréltem. Elmentem a "chipes emberhez", rádugtuk, gyári program van rajta, szerinte a map szenzor rossz. Letöltötte a gyári progit, feljebb vette a maximális értékeket, és kinyomtuk a szemét, de nem dobta. Úgyhogy egyenlőre ennyi, sok kis apróság, de lassan a végére érünk...
Addig is ezektől függetlenül, teljesen elégedett vagyok, és imádom :)