Blog
Amikor diagnosztikára kötöttem az autót, egyetlen aktív hibát írt, mégpedig a légzsák visszajelző elektromos körének a megszakadását. Gondoltam, hogy rossz érintkezés vagy a csatlakozóban van valami gubanc. Szétszedtem a középső panelt, és kellemetlen látvány fogadott, a LED izzót az előző tulaj kicsípte. Nehezen sikerült összekaparnom megfelelő LED-eket, de csak meglett. Beforrasztottam az első 12V-os 5mm LED-et, majd kipróbáltam az asztalon egy állítható feszültségű tápforrással. A 12V LED bírta, de a felső szomszédja (akku töltés) sajnos elhalálozott, ugyanis a többi dióda - mint utólagosan kiderült - nem 12V feszültségre volt dimenzionálva. Szétszedtem pár autós kütyüt, amiket jelenleg nem használok és találtam is 2 megfelelő méretű, színű és feszültséget bíró diódát. Beforrasztottam, bedobtam a kocsiba, kipróbáltam és tökéletes. Mint a karácsonyfa, úgy világít, ha ráadom a gyújtást. 2 éven keresztül villogott az utasoldali légzsák visszajelző, mint most kiderült azért, mert nem volt meg a légzsáké. Szerencsére minden rendben van, teljes a sötétség a műszerfalon végre. Miután újra rákötöttem a Texa-t, töröltem a hibákat, minden egyes vezérlő zöld pipa ikonnal jelezte, hogy rendben vannak, köszönik.
Nekiálltam a féltengelyt összedobni legalább annyira, hogyha gyorsulásokra nem is tudok járni, legalább egy gurulós laza autózást bevállalhassak néha. Sajnos ez a vállalkozásom kudarcba fulladt, de ez majd egy másik történet.



Immáron újra itthon.
Picit túlmentem az előíráshoz képest.. Persze az olaj le lett cserélve, de a vezérlésre most kerítettem sort. OMV Bixxol 10W40 szintetikus olajjal lett feltöltve.
Vezetőülés rögzítőpontok javítás és megerősítése
Maximálisan elégedett vagyok az új Goodyear téli gumikkal. Alkalmam volt ma tesztelni letaposott hóban, jégen hát mit ne mondjak az eddigi legjobb tapadású gumim.
Először azt hittem valami baj van az ABS-el és a kipörgésgátlóval mert mindkettő csak érezhetően később avatkozik be mint a Sottozero II-ekkel vagy a Bridgestone LM35-el...aztán rájöttem ez annak köszönhető, hogy iszonyatosan tapad az Ultragrip.
Lecseréltem a teljes ablaktörlő lapát garnitúrát most is Champion került fel az előző két évet bírt.





Végre volt egy kis időm és pár apróságot megcsináltam. Az első a motortérbe volt ami nagyon szépen fogalmazva zavarta a szemem. A rezgést hivatott csökkenteni gondolom. A feladatár ellátta de a kivitelezés ...hát hogy is mondjam...:-) hagy némi kívánnivalót magaután. A gázolajszűrő mögött egy Összehajtott papír zsebkendő volt begyűrve. Ezt egy lemez darabbal helyettesítettem, így merevíti a szűrő tartó házat.
A másik a kiegyenlítő tartály. Hozzá ért a tűzfalhoz, és így rezonált. Begyűrtek mögé valami műanyag szivacsot. Kapott 2-2 db fakötésű alátétet így előrébb került, és már nem ér hozzá.
A regisztrációs matricám is megjött. Kicsit arrébb lett rakva mert szerintem nagyon bent volt, és zavart.
Aztán amire nem tudok magyarázatot az a csomagtér világítás. Azt hittem az 56 után rájönnek hogy valami nem kerek, de nem sikerült megoldani a feladatot. Ha felnyitom a pótkerék fedelét akkor nem látok semmit mert eltakarom a lámpát. Matathatok a tök sötétbe. Érdekes mert az SW-nél viszont van egy rakás világítás a csomagtérbe. Így adott volt a feladat, hogy márkahűek maradjunk az SW-től kölcsönöztünk egyet. Ráadásul kapcsolható így csak akkor világít ha bekapcsolom, nem terhelve a csomagtér világítás kapcsolóját feleslegesen. Valamint hogy tovább kíméljem kapnak a lámpák ledes izzót.










autó indít, elöl a műszerfal közepe tájékáról nagyon furcsa sípolás. leállít, újraindít: most megy, de 1500 fölé nem pörög... diagnózis: megdöglött az üa. szivattyú reléje, 1000 szerencse, hogy volt nálam pont egy olyan, a fűtés venti miatt :-) úgyhogy csak csillagcsavarhúzó kellett, útszéli javításban megoldottam.
(az elmúlt 2 napban pont egy München oda-visszát ment az autó, 1400 km zokszó nélkül. nyilván mikor nyüszög? másnap reggel, itthon :-) )
felsőhenger csere, végre normális lett a pedálút.
bónusz: szívótorkoknál az egyik mandzsetta ki volt repedve, csere. megszűnt a darálás terhelés közben :-)
A hátsó lökháritó leszereléséhez ki kell venni a lámpatesteket.3 db 8-as csavaranya fogja. (4.kép) Ezután ki tudjuk csavarni a 3.képen látható torx fejü csavart. Ahol a lökháritó össze ér a kerékjárati ívvel,tehát a lökháritó elején is van mindkét oldalon egy-egy csavar.(2.kép) . A kerékjárati zajcsillapító betéttel is össze van 3 helyen csavarva oldalanként.(kép nincs ,de adja magát).Az utolsó két csavar kiszedéséhez alá kell feküdni az autónak,(1.kép). A csavarok kiszedése után jön a neheze,ezután már a patentok tartják oldalt . Meg kell fogni a kerékjárat felöl,és alul a lököst ,majd izomból oldara,és lefele megtépni. Egyszercsak meg fogja adni magát ,és kiakadnak a patentok .Ezt megcsináljuk a másik oldalon is ,utána az autó hátuljánál középen meg kell fogni alul a lökháritót ,és felfele húzni ,ekkor kiakad a maradék patent is. Végül már csak az elektromos csatlakozókat kell oldani és kezdődhet a tánc!😃





2016 január 20-án elkelt és más leli már örömét benne.
3
612