Blog

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-10-02

Ma feltettem a téli kerekeket. Kicsit korán van még, de egyre kevésbé bíztam a nyáriakban. A régi garnitúra megy a kukába, tavasszal gumit veszünk.

Válra menet (ahol a nem használt kerekeim pihennek) végleg megadta magát a motorvédő. Az M7-en megemelte annyira a menetszél, hogy ne érjen le, utána viszont végighúztam az aszfalton a lehajtótól a faluig. Kerékcsere előtt leszedtem az egészet. Az elmúlt egy-két napban igyekeztem körbejárni a témát, és arra jutottam, hogy nem is pótolom.

Kilométeróra állása: 143 585

>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-10-02

Nos ki lett cserélve az önindító, és meg lett csinálva az olajhűtő egyik szivárgó csöve. Azonban sajnos kell egy másik akkumuláor, mivel nagyon nehezen forgatja az önindító a motort. De ez már a jövő héten lesz berakva.

 

Km: 183800

Új porlasztó megadta magát, szétlőtte az izzítógyertyát is... senki nem találkozott még ilyennel... a képek magukért beszélnek...
Porlasztó: gariba cserélve
Munkadíj: 16000
izzítógyerya NGK: 7000
utazás, egyebek: 5000

 

A tavaly vásárolt aksim megadta magát, nagy örömömre. Most Exide-ot vettem bele kicsivel erősebb. 77ah és 760-as indítóáramú.

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-10-02

Voltam olajcserén Csörinél. Selénia Racing 10W60 és gyári olajszűrő került fel. Kapott egy Xado EX120 revitalizálót az üzemanyagrendszer és egy Xado 1 Stage revitalizálót a motor. Sikerült szert tennem egy garnitúra szürke hátsó lámpára, ez talán jobban mutat a sötét autón, mint a fehér. Elvitt bennünket Horvátországba, Krk-szigetre és vissza is hozott (természetesen hiba nélkül).

>> EseményArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-10-02

Tegnapi nap folyamán kaptam egy kis ajándékot a jobb hátsó kerekembe egy önmetszős csavar személyében. Hála égnek nem engedte a nyomást, így ma munka után elgurultam Tatabánya kertvárosba, a Renczes gumiszervízbe, ahol igen korrektan, kb. 20 perc alatt meg is javították a sérült gumiabroncsot :) Bátran ajánlom mindenkinek őket.

 
>> Tuning és extratofe // Alfa 147 1.9 JTD 115 LE // 2015-10-02

Sikerült beszerezni egy 16-os nyári felnit :) Gumi majd később :)

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-10-02

Újra kopogott valami a futóműben. Futóműátvizsgáláson (500 Ft) megállapították, hogy elől újra a bal oldali stabilizátor bekötő adta meg magát. Szinte hihetetlen, de kb 3 hónapot és 3500 km-t bírt ki. Ebből Birth-öt soha többet nem veszek, az tuti...
Következő garnitúra FEBI Bilstein lett. 9200 Ft a kettő.

Súlyos dilemma előtt állok.
A motor nem kérdés, sokat megyünk, tehát diesel kell.
Hogy melyik, no az bár macerásabb.
A "kicsik" a német autópálya miatt kiesnek, marad a 2.0.
Alapvetően kézi váltó párti vagyok, eddig minden autóm ilyen is volt. Bérkocsikkal mentem ugyan pár ezret kuplungolás nélkül, de azok hagyományos váltósok voltak.
Kézi váltóval csak a 150 lovas 2.0 JTDm van. Az meg visszalépés lenne a mostani 170 LE után. Ugyan a könnyebb kocsi miatt kb ugyan úgy menne, de akkor is....
A 175 lovas viszont csak TCT-vel létezik.
Kuplungolni vagy nem kuplungolni? Ez itt a kérdés!
Aztán találtam egy videót. Beszéltem egy DSG-s tulajjal, meg egy kicsit gugliztan TCT ügyben, és megszületett a döntés: NEM kuplungolni!
A szín adott volt, mert a fehér jól hozza az autó formáját.
A bőr nem volt kérdés, csak előnyét látom, hátrányát eddig nem tapasztaltam. (156-159-Spider)
Szóval elkészült egy Excel tábla a lehetséges verziókról...
... és óránként változik.
Főleg, ha az ember ilyen videókkal találkozik :-)

 
>> Szerviztolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2015-09-14

egy meglepő, ritka futómű darab adta meg magát, a hosszanti stabrúd bal oldal…
kissé el volt rozsdásodva… és Egerben egy fekvőrendőr megindította a folyamatot, majd még hazahozott, de itthon, a háztól 50 méterre lévő másik fekvőbiztos megadta a kegyelemdöfést, és eltört….
bontott 10e, az új 12e… szóval vettem újat, és ezt én is raktam be...