Blog
Új ablaktörlő lapátok vétele.
Az utaknak hála, 110 000 km-nél felső lengőkarokat cseréltünk az autón. Egy füst alatt a régi termosztátot is menesztettük,kapott egy gyári újat, mivel nagy melegben gyanuskodott, hogy nem mindig nyit rendesen.A kézifékkötelek is lecserélődtek és a hátsó fékmunkahengerek felújításra kerültek. A nyári klíma gondom okulásképpen: Forró időben fűtött, hideg időben hűtött az autó.Klímakompresszort akart cserélni három klímás is. Én azért előbb rátetettem egy műszert és igazam lett. A klíma terelőmotorok beírtak 4 hibát. Törlésük után érdekes, de a hűtés -fűtés úgy működik , ahogy az elő van írva. Kicsit csak rá kellett a gázra tölteni és minden ok. Na meg még mindig nem akar menni benzin nélkül, pedig jó néven venném.
Csak volt valami mocorgás még, ami nem a kalaptartó. Kicseréltettem a toronycsapágyat plusz még két kipufogótartó gumibigyót. Az eredetiről a szalagot mentsétek meg, mert az utángyártottakhoz nem jár!
Most megint totál csend van, csak a bőr mocorgását hallani a beltérben :)


A jó időt felhasználva vadászatra indultunk a Spiderrel.
Első utunk Veszprémbe vezetett az Autó Forrás Kft-hez. Majd egy órás beszélgetés után egy ajánlattal távoztunk egy 2.0 JTDm 150 LE/kézi váltó kombóra. Egyedül a matrica rendszámra nem tudtak ígéretet tenni.
Némi lobogó hajú kocsikázás után Győrbe értünk az Autófórum Riegler-hez. Szerencsére ott találtuk Farkas Dánielt, akinél már több autót is vettem. Megbeszéltük a helyzetet és egy a veszprémihez hasonló autó listájával és egy QV előzetes ajánlattal tértünk haza. Az összeállított autó jobbnak tűnt, mint a másik, mert csomagokkal is kalkulált Dániel, így ugyan anyiért több mindent lehetett kapni.
A nap hátra lévő része további lobogó hajú kocsikázással tellt.
A két beszélgetés után már értem az árlista logikáját. Lehet bújni az árlistát és a prospektust...
Most, hogy megjöttek a hideg éjszakák, igen problémás lett a reggeli indítás. Elképzelhető, hogy a sűrítő is bibis, de elsőnek az izzítógyertyákat vizsgáltam meg és bizony a négyből kettő kuka... Egy teljes szett beszerezve (Albaautó) és be is szerelve (sk). Szépen indul, de a valódi próba egy éjszakás állás után, reggel lesz...
Másnap reggel is indult szépen. :)
213.800 km


Legalább 80ekm-t futott 2000 előtti 1.8TS, 2.0TS-ek szoftverhibájával küzdök...
Hidegen kehes a lambda szondám, a szonda fűtés bezavar a lambda jelbe és becsapja az ECU-t, ami idejekorán kezd el szabályozni a lambda jel alapján és a túl dúsnak érzékelt keveréket addig szegényíti, hogy a 144 lóból kb. 30..40 marad, olyan mintha csak 1, vagy 2 henger menne a 4-ből... Ezt indítás után kb. 1 perccel kezdi és kb 1 perc múlva abba is hagyja.
A hibával nem csak én találkoztam:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=26527#369019
Szoftver upgrade elvileg segít a problémán (2000 utáni verzióban később kezd csak lambda jel szerint szabályozni).
Biztos, hogy a lambda szondával van gond, ezért megpróbálkoztam egy lambda szonda tisztítással...
Először ezzel az ecetben áztatós módszerrel:
http://www.driftworks.com/forum/technical/53770-lambda-sensor-cleaning-advice.html
Aztán fél nap áztatás után égettem így:
https://m.youtube.com/watch?v=5dTi2xGyVbc
Aztán megint áztattam fél napot.
A tisztítás sikeres volt, sokat javult a helyzet, első pár indításnál nem is volt probléma, de végül nem szüntette meg teljesen a hibát...
Megérkeztek az il Topolino-tól rendelt nyomtávszélesítők.
Finom darabok. 20mm, matt fekete, matt fekete csavarokkal.
Nem birtam ki fel kellett még este tenni őket! :)
Íme az eredmény:


Kétszer majdnem 2000 km. Augusztusban Horvátországban jártunk, Dubrovnikba mentünk Bosznián keresztül. A csaknem 2000 km-es túrán 6,7 literes átlagfogyasztást produkált az autóm.
Az elmúlt pár napban pedig Berlint jártuk meg oda-vissza, 1800 km alatt 6,7 liter volt az átlagfogyasztása a GT-nek. Az odafele szakaszon 6,6, amit visszafelé sok 160-170-es száguldozással rontottam le 6,7 literre. Emiatt nagyon szeretem a GT-t, igazi utazóautó, nagyon normális fogyasztással.


Nemrég megadta magát az akksi, vadonat új került bele. Azóta nincs gond :)
A gyári kuplung megadta magát, ezért teljes kuplung, és munkahenger cserét hajtott rajta végre Zé mester. Csodálatos az új kuplungolás/váltás érzet, sose volt ilyen jó mióta nálam van.