Blog
Mivel nem rég elértük a 200 ezret úgy gondoltam, hogy kicsit kényeztetjük a kicsikét minden földi és "föld alatti" jóval...Szóval olaj csere és minden más, mint ahogy ezt a nagyok csinálják. Szűrők, (pollen, olaj, gázolaj) és levegő szűrő...
Megérdemli a kis hölgy...csoda szépen muzsikál...


Hát már régóta szemezgettem a kilóméter számlálóval és eljött az a bizonyos és bűvös nap , talán rettegett is...szóval teljesen mindegy elérkezett a 200 ezredik kilóméter....már napokkal előtte úgy mond készültem rá...telefonom feltöltve pihent mellettem, hogy tudjam dokumentálni a híres napot, órát, percet avagy másodpercet....és tessék....lemaradtam róla...azt hittem agygörcsöt kapok amikor a feleségem csak annyit mondott...-Egy! ..- Mondom milyen egy??? 200 ezer és egy... Mondja a feleségem......azt a francba...hihetetlen...majd szét vetett az ideg. Mindegy....majd a 300 ezredikről nem maradok le ;)
Remélem még sok boldog kilómétert megteszünk együtt!!!!!

Már régóta idegesített, hogy az első kerékcsapágyaim állapota mondhatni úgy is, hogy kíván némi orvoslást. Szinte mióta megvettem a kicsikét hangos volt.
Mára már annyira lánctalpas harckocsit meghazudtoló hangokat adott ki a kanyarokban, hogy eljött az idő a rendesen megérett cserére.
Teljesen sima ügy volt minden....1,5 óra alatt kész volt de igazi nyugodt tempóban.
Szerencsére a csapágyakhoz kedvezményesen hozzá jutottam igazi jóbarátom segítségével (ValeRossi46).



Az utolsó helyzetjelentésem szerint 182.449 km-nél az összes tankolt üzemanyag: 12.152,65 liter. A Spritmonitor.de szerint:
1 liter diesel = 2,64 kg CO2, akkor
12.152,65 liter = 32.083 kg CO2
Ha visszaosztom a megtett úttal, akkor 175,85 gramm CO2/km jön ki.
A katalógusadat: 142 gramm CO2/km
A különbség + 23,8%
Ennyit a katalógusadatok pontosságáról...

Miután kasznisnál járt az autó, egyszer-kétszer mentünk ide-oda, ám fényes nappal... így nem tűnt fel, hogy nem ég a műszerfal világításom. Egyik nap estébe nyúló programból hazaindulván találtam szembe magam a problémával... és ekkor derült ki, hogy a hátsó lámpák sem égnek. Még ott a parkolóban sikerült a jobb hátsót életre keltenem, merthogy csak egy test kábel nem volt rögzítve, de a balos és a műszerfal továbbra is tetszhalott ...
Az esti parkolóban komplett biztitábla átnézés után, másnap itthon is átnéztem, de semmit nem találtam, ami a hibára magyarázatot adott volna. Gondoltam ennek fele sem tréfa, induljunk a hátsó lámpától... lámpázzuk ki... ott nincs áram, csomiban-nincs áram, hátsó ülés alatt-nincs áram... ez már csak előrébb lehet... gondoltam átnézem újra a biztosítékokat. Sorra vettem ki a lámpabiztiket, szemrevételezés után visszahelyeztem őket és biztos ami biztos -mintha súgták volna (lehet, hogy súgták is) :)- a helyükön is ellenőriztem, hogy átfolyik-e rajtuk az áram... nos így bukott ki, hogy az egyik 10A-es bizti a bibis. Ilyet még nem is láttam, mert olyan furán olvadt el, hogy a kémlelő nyíláson át és oldalt fordítva is jónak látszott, de a lábai felől nézve látszott, hogy inkább a vastag lábból olvadt ki és ezért tűnt kívülről jónak... Nnna, bizti csere és láss csodát, minden működik! Ezen felbuzdulva, mivel a bal hátsó lámpa úgyis darabokban volt, kiiktattam egy törött vezeték darabot és így már minden csodásan világít... akár a karifa! :)

Vééégre megvan! Kész a fara! Sikerült egy jó képességű hátfalat szerválnom, ami nagy nehezen a helyére került. Azért nagy nehezen, mert bár ismerős fickó a kasznis, de mégiscsak húzta-nyúzta ... az időt, meg az idegeimet is... A saját bevallása szerint is max. 3 napos (hétfőn hozzad, legkésőbb szerdán viheted!) melóból 7 naposat csinált... :( De örülök, hogy kész lett, mégha naponta kellet is hívogatnom érte... :)
Még nincs totál kész, mert a sarkokat be kell fejezni és majd színre fújni, de az majd csak később...
Minden esetre kapott egy hátfalat, egy lökhárítót, kerékjárati burkolatot, új izzókat, kasznitömítőt, rücsit, alvázvédőt...






Az idő jó, menni kell!
Indulás előtt még felszereltem a plexi szélfogót.
Tankoltunk 20 liter (már nem látom értelmét teletenni) és elindultunk az orrunk után.
Szigligetnél elértük a Balaton partját. Az útirányt az előttünk menő autós döntötte el. Ő Keszthely irányába jobbra ment, akkor mi balra!
Balatonfüreden a Halász étteremben kötöttünk ki, majd egy fagyi a parton és tovább.
Veszprémet, majd Pápát érintve, 210 km-t kocsikázva értünk haza.
A faluban kerültünk még egyet, hogy kerek számmal érjünk haza.
179.000 km-el gurultunk be a garázsba.




Eljutottam oda is, hogy elvihettem a kocsit remapra. Semmi más lehetőség nem is fordult meg a fejemben. Egy észak-nyugat Szlovákiai kis településen létezik egy cég, RB-digital motorsport a neve, ahová Csehországból és fél Szlovákiáról hordják az olasz autókat izmosítani.
Pár referenciamunkájuk: Lancia Lybra 2.4 JTD 10V (243 Ps/450 Nm); Alfa Romeo 2.4 JTD M-jet 520V (335Ps/646Nm) ennek már víz-metanol befecskendezése is van, meg egy GTB2260VK turboja, és sok más hasonló.
Tegnap eljutottam hozzájuk, majd padra tettük a kocsit. Az utazás nem volt a legkellemesebb, ugyanis ez volt az összerakás óta az első hosszú útja, a fékek a légtelenítés és átmozgatás ellenére elég gyakran betapadtak és érezhetően megnőtt a fogyasztás és rázott az egész autó, majd mikor elengedtek a nyergek, akkor hiába nyomta a fékpedált, nem volt semmi fékhatás. A megbeszélt időhöz képest több, mint egy órát késtem, de végül csak megtaláltuk egymást a szakival. Nem volt egyszerű a hasmagassága és az IC mérete miatt, de kicentizve elfért minden. Kíváncsi voltam arra a teljesítményre, amit leadott úgy, hogy "csak" a turbo-t, az IC-t és a kipufogórendszert piszkáltam meg itthon. Arra számítottam, hogy a gyári teljesítményhez képest csökkent a lovak száma, de a mérés bizonyította, hogy a mechanikai munkák, cserék után is volt kis különbség, mégpedig 198 LE és 460 Nm forgatónyomaték. Aztán pár perc alatt feltöltötte a szaki a módosított programot. Első két mérésnél az első kerekek elforogtak a padon, nem is tudta rendesen megmérni. Szerencsére a WD-40 minden helyzetben megállja a helyét, azzal érték el, hogy a gumi jobban tapadjon a hengerhez. Mérés közben kegyetlenül kormolt, pedig állította a mérnök úr, hogy ez teljesen füstmentes program. Meglett a hiba oka is, a hűtőtartó mellett lévő szilikon cső el volt vágva, hála a hűtőtartónak. Azt ki kell cserélnem és helyreáll a kormolás, valamint lehetséges, hogy még egy kis teljesítménynövekedés ennek is köszönhető lesz. Ha készen van az IC csövezés, nyomáspróba, új összetét... újra felkeresem a műhelyt, ahol további szoftveres változások lesznek várhatóak, így végeredményben füstmentesen kb. 250 LE és 530-540 Nm teljesítményt kaphatok. A fogyasztásom a remap után visszaesett nagyjából 1 litert. Nagyon szeretem ezt a kocsit! :)



Visszavittük a kocsit Zéhez, mivel a bal küszöbspoiler el volt törve és el is állt a kasznitól. Valamint a bal hátsó ablak és hátsó szélvédő is festék-ködös volt.
Az ablakok le lettek tisztítva. Kaptunk másik küszöbspoilert színrefújva, köszönet érte! Azonban nem sikerült visszailleszteni rendesen, ez miatt még egyszer vissza kell mennem Zéhez.
Első futómű átvizsgálásnál kiderült, hogy mindkét első rugó el van törve és a lengéscsillapítók is már fáradtak voltak. Ezenkívül 2 szilent is elfáradt első-felső lengőkarban.
Gyári új rugók, TRW gátlók, és 2 új olasz szilent került be. Nagyon jó lett a kocsi futása. Kormányzás még közvetlenebb, rugózás is finomabb lett.
