Blog

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-09-01

Sokat gondolkodtam, hogy az elejével is kéne valamit kezdeni. Először is a lámpákat ki kellett cserélni, mert egy beázott, egynek nem volt jó a motorja, egy index is repedt volt. Aztán ha már ott jártam igazítottam a nyúlványokon + a lökhárítón. Így már egész szépen sikerült beállítani, a hézagok megszűntek-kisebbek lettek. Beraktam még egy műanyag védőborítást a váltóhoz, ami szintén hiányzott. Lámpák tekintetében legózás volt. Szétszedtem darabjaira a régit is, meg amit vettem bontottat is, megpucoltam mindet, aztán összeválogattam a legjobb állapotú dolgokat, így a bekerült szett kb új állapotú, a másikak meg maradnak tartalékba. Egy fokkal jobban is látok velük sötétben, de még mindig nem az igazi, majd veszek bele valami erősebb izzót. Továbbá leszedtem a tetőkárpitot, hogy meglessem az antennát. Meglepetés, nem volt bekötve, jó hogy nem szól rendesen a rádió. Összedugtam sokkal jobb, de még most sem tökéletes. Majd még próbálkozom vele, hogy jobb legyen, lehet csere lesz, de összességében így is elég sokat sikerült nyáron előrelépni a rendbetétel ösvényén. Szóval mondhatni elégedett vagyok.

És ezúton is megköszönöm édesanyám (aki mellesleg műszerész, ha már autószerelő anno nem lehetett) kitartó türelmét és segítségét, aki nélkül kicsit nehezebb lett volna mindezt véghez vinni, beleértve a lenti bejegyzéseket is. :)

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-08-30

Ismét kicserélődött egy pár műanyag az autón. Elsősorban az autó hátuljával foglalkoztam most. Történt még tavasszal valamikor, hogy róka koma feje csattan az első lökös alján (éjszaka, esély nem volt kikerülni...), gyorsan kiálltam, alánéztem, szerencsére nem látszott meg (idegbajt is kaptam volna, ha széttöri a friss első lökőmet...), és nem is rendezett át semmit a kocsi alatt. Persze később kiderült, hogy valószínű akkor, és nem máskor a hátsó védőborítás a tank alatt elrepedt. Szép nagy darab hiányzott belőle. Így ezt is cserélni kellett a dobbetétekkel együtt, ami már rég tervben volt. Felkerült végre a friss hátsó lökös is. Volt egy két berohadt csavar, a dobbetéteknél az összes, illetve alul kettő. Egy ami a műanyag védőburkolatot fogja fel, egy meg ami a kis hővédő lemezt a kipufogónál. Mivel ez a lemez kissé gyalázatosan nézett ki, így rozsdátlanítás után lekezeltem. A lenti csavaroknál előkerült a fúró-menetmetsző így megmaradt a gyári menet. Sajnos a dobbetéteket tartó csavarok úgy be voltak rohadva, hogy azokon segíteni nem lehetett, így átmenő csavarok kerültek oda. Illetve itt is le lett kezelve a kasztni, mert könnyen továbbmehet innen a rohadás, amit nem szeretnék. Továbbá jó hír, hogy a szokásos helyen nincs rohadás egyelőre. Persze távlati terv, hogy alvázvédőzés után véglegesen megszüntetni minden kis gombostűnyi pöttyöt is, amit esetleg nem vettem észre, de gyakorlottabb szem úgyis látja, a még nem látható, de kezdődő problémát. Bal hátsó lámpa is cserélődött, most már nem ázik be, eső után nem lötyög a lámpában víz.

>> Tuning és extraKZM_Rosso147 // Alfa 147 2.0 T.Spark Distinctive // 2015-09-26

Ma reggel sikeresen beszereztem gyári 16"-os Alfa Romeo felniket, amelyek nagyságrendekkel jobb állapotban vannak, mint a régiek. A nyári gumik át kerültek rá, a régi felniket elraktam, jó lesz majd a téli gumikhoz.

Próbaúton kiderült, hogy a turbo nem volt a legjobb állapotban, így elküldtem felújításra. Pénteken postáztam, hétfőn megkapták, keddre összerakták, ma hozta a cég tulaja személyesen.
A mérésekből kiderül, hogy jó kondícióban van a turbo, a gyári nyomást 99,73%-ra megcsinálja, a levegő szállítás mérésnél 101,3% volt.
1 év garancia, úgyhogy lehet kezdeni próbálni :)

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-09-25

Olyan 3000 km óta alapjáraton hörgő hangot ad a motor. A zaj forrása egyértelműen a szíjhajtás.
Konzultáltam Élő Lajos cartárssal, meghallgatta, azt mondta, az excenteres csapágytól jön a hang legerősebben.
Cseréltem az excenteres csapágyat, nem hallgatott el (Marelli). Cseréltem a fix csapágyat (SKF, Dayco-t csomagol!), attól sem hallgatott el (a kiszerelt görgő sugárirányban repedezett!). 30.000 km volt benne. Egy marad még, az automata feszítő csapágya. Ha az sem oldja meg a problémát, a vezérlés lesz a ludas. Az nagy gáz lenne viszont.

UPDATE: A klímakompresszor csapágya adta a hangot! Rátettem egy nem klímásra való szíjat, ami 1105mm hosszú, elhallgatott a motor, szinte alig hallani alapjáraton!!! Nagyon-nagyon örvendezek most. A klímából meg fejthető le a gáz...

 
>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-09-24

Sikeresen belefúródott egy nagy csavar a bal hátsómba. Jött a dilemma: téli garnitúrára cserét még korainak tartottam, ennek a nyári garnitúrának még egy hónapot adtam. Kukacos javítással adtam neki még egy utolsó esélyt. Úgy néz ki, hogy nem ereszt.

>> SzervizLackó156TS // Alfa 156 2.0 TS sedan // 2015-09-24

Eljutottam e nemes feladathoz, nézzük át az autót. Motorjával nem foglalkozom még, elindul megáll, húz ahogy kell (más 156 2.0TS-t nem vezettem így nem sok összehasonlításom van) de legalábbis érzetre mendegél. Egy olajcsere azért bőven elfért benne, Selenia 20K és egy Man filter eddig amit szántam rá.

-Karosszéria kellőképp odavan, első lökhárító törött, a vas meg szépen rohadozik itt-ott. legkomolyabban az első kerekek műanyag a doblemeze mögött kilyukadt, küszöbök alulról itt ott már taknyoltak, "alvázvédelem" még gyári, jobb első sárvédő sarka is kukának tűnik. Kipufogó rendszer egy-két helyen kifúj, hátsó dob még tart, de hangja ércesedik, felette a hőpajzs leszakadt, a többi nagyjából jó.
-Futómű eleje jó kicsit puha, nekem magas is, nem szeretem ha ennyire tolja egy kocsi az orrát, hátsó gátlók műszakin jók voltak, nekem túl puha és magas, de a gátlókon érezni azért hogy bár még kényelemes, nem folyat de túl van már pár pofonon. rugók korrodáltak, hátsó fékek teljesen cserések.

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2015-09-25

Amikor az egész autó fújva lett nem tudtam elkészíteni a hátsó lököst, mert nem volt kipufogóm. Amint elkészült a rendszer, nekikezdtem az ütközőnek is. Pár réteg üvegszál, majd pár órányi csiszolás-gittelés után el is készült, kapott kamu diffúzort, majd azt fényes feketére, a többit pedig antracit szürkére fújtam. 19-én volt egy tuning találkozó, addigra össze akartam rakni, nem lett a legjobb, majd foglalkozom még vele, sajnos az első lököst is át kell szabni, túl alacsonyan van és már elég sok problémám akadt vele, pedig csak pár km-t mentem a kocsival.

 
>> AutóápolásTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2015-09-25

Sajnos a lökhárítókon már voltak húzás nyomok, sok karc a hátsó lökös csomagtérajtajánál, jobb első sárvédőívet is meghúzták egy parkolóban. Ezek lettek szakszerűen eltüntetve Vittorio műhelyében.

 
>> Szerviztofe // Alfa 147 1.9 JTD 115 LE // 2015-09-25

hátsó dob tartó gumi csere, hátsó ablaktörlő gumi csere