Blog
Tegnap megjöttek a felnieim. Gyors fel is próbálta a Giura, mert véltem hogy méretek nem fognak egyezni, mert nem tudták megmondani a pontos paramétereket,
A lényeg hogy koppra felment! Mivel a 18" fekete kerekeket még nem vettem le egyeszer sem, aggódtam hogy a felnik nem e replikák. De nem! :)
Kikerült a középdob a rendszerből is, BOV-t is betettük, és még egy picit faragtunk a programon. És még mindig maradt tartalák ebben a motorban, ez még nem a vége!


Végre kinyitottak a boltok. Tudom túlzásba estem. Először elmentem egy nagy bevásárló központba és mivel eddig nem nagyon nézegettem, egy olyan kép tárult elém, mint egy gyermek amikor belép a játékosztályra. Hűűű, ez akciós, ez meg de jó, azta és ilyen is van? Még jó, hogy csak sima műanyag kosarat vittem magammal, mert nem fért volna bele a kaja. :) Viszont volt egy két termék, amit nem találtam, ezért kénytelen voltam elmenni egy rendes autós bevásárlós helyre. Na ez még durvább volt, azt gondoltam, hogy bemegyek mondom az eladónak, hogy mi kell, erre ilyen nagy hosszú sorok voltak mindenféle termékkel. Ez nekem új volt… Hát itt is hagytam egy kis pénzt, de azért ezek sokáig elég lesznek, nem egy alkalom egyik sem. Egyszer megvettem és úgy voltam vele, hogy egyszerűen a kis sárkány ezt megérdemli én meg örömmel csinálom. Meg hát kellett egy telefontöltő is.


Az első nap, mikor már enyém volt az autó, de még nem volt biztosításom estig, nem bírtam magammal. Tegnap elhozta a volt tulaj a második felni készletet is. A gumi majd csere lesz, mert szép állapotban van, de sajnos nagyon régi. Sokáig állhatott valami garázsban vagy pincében és hát mint lenni szokott, ilyenkor koszos lesz. Ott áll a szobában és hát olyan szép lehetne gondoltam. Na irány a zuhanyfülke, adjunk neki… Persze autóápolási termékem nem volt semmi, boltok meg zárva, de valahogy azért megoldottam. A végeredmény olyan szép lett, hogy már azon gondolkodtam, hogy felrakom a falra vagy 4 felni elvileg mindig lesz, csináljunk üvegasztalt. :) Persze azért nem kezdtem telefurkálni a falat vagy kivágni az üveget… :)


Uj vezerles a biztonsag kedveert 188.000km van benne most.uj hosszbordas szij,lengescsillapito a motorhaztetore,es ket felni gorgozes.
Sajnos az akkumulátorom végleg elfáradt. Már régóta érett a csere, de most végleg megadta magát. Kapott egy teljesen gondozásmentest.


Eltelt 1 év, közel 10e Km elteltével, lecseréltük az olajat és szűrőket. Az Olaj AC-n került beszerzésre SELENIA AR 20K 5L. Szűrők SOFIMA márkájú került bele. A cserében egy kollégám segédkezett. Km óra állása : 139200
Tegnap megtörtént a négy gumi cseréje, 4 új Fulda EcoControl HP nyárigumi került fel: 67600 Ft
Jobb első féltengely szimering csere, váltóolaj csere, gumiszerelés, műszaki vizsga: 55000 Ft
175750 km
Az autó problémája:
Beindítás, alapjáraton a fordulat visszaesik, nagyon ritkán fulladásig. Menet közben leginkább alacsony fordulaton megtorpan és sebességtől függően megránt, 1-2-be ha éppen egy gyorsításnál fullad még a gumi is megnyikkan annyira megránt, befolyt.
Sok minden felmerült, kérdezősködtem és ezek voltak a lehetőségek:
A levegővel kapcsolatos minden, azaz: -légmennyiségmérő, alapjárati motor, ide oda menő csövek, fojtószelep.
Nagy takarítás féktisztítóval minden ami szóba jöhetett. Testévemnek szintén 155 alfa ugyan ez a motor, alapjárati motor lmm csere, a jelenség ugyan az, fulladozik.
Gyertyáknál is minden rendben mindenhol van szikra,
Városi, dugós környezetben idegesítő a torpángátas, pályázásnál mintha semmi baja se lenne a kocsinak kényelmes 120-130 világból ki tudna menni torpanás nélkül.
A hiba még nincs meg, de remélem a következő bejegyzésben már boldogan írom mi volt a hiba.
Időszerű volt megejteni a vezérműszíj cserét, ezzel együtt cserélve lettek még:
motorolaj és szűrő
kormányszervó olaj és ékszíj
generátor, vízszivattyú ékszíj
termosztát
fagyálló folyadék
gyújtás rotor
javítva lett a vezérműszíjfeszítő
Leszereltem a szelepfedeleket, letakarítottam a piros festéket, ellenőriztem és korrigáltam szelephézagokat.
Ezek után leellenőriztem a jeladókat, kitakarítottam az Aux Air Valve-t (nem tudom mi a magyar neve), gyújtást és alapjáratot állítottam. Sokkal szebb lett a hangja.
Ezzel együtt tavasszal ki fogom emelni a motort, az összes csavart és fém bizgentyűt elviszem galvanizáltatni.
Cserélni kell még a motortartó bakokat is, készülni kell az OT-re...



A "pápairém" lassan Éjfúriává varázsolódik, ezért kellett kivenni szinte mindent belülről.
A tetőkárpitot is, mert a bal C oszloptól komplett sárvédő cserét –és sok más mindent is - kap, és ehhez útban volt. A kivétele nem nehéz. Le kell szedni minden kapaszkodót, lámpát, napellenzőt, oszloptakarókat, gumikédereket, csomagtér burkolatot, majd óvatosan lefelé húzni két kézzel, benyúlva a tető és a kárpit közé, hátulról a tetőkárpitot. Vigyázni kell, hogy ne törjön meg a hablemez, amire felragasztották a szivacsot és a vásznat. A teljes kárpit több ponton tépőzárral került rögzítésre a tető merevítőkhöz. / Mellesleg az is cserélhető, mert csavarral került rögzítésre./ Ha lejött minden tépőzárról, akkor óvatosan forgatva picit a hátsó csomagtartón keresztül ki lehet húzni hátrafelé. Ez kétemberes, mert a mérete miatt könnyen hajlik és törésvonal keletkezhet benne. Egyik tartja a szettet, másik igazítja kifelé. A lámpák foglalatait a kivétel előtt teljesen vissza kell fűzni a kárpit tetejére. A lámpa foglalatok rögzítő műanyag keretei néhány esetben a pontragasztás miatt elengednek, de ez könnyen gyorsan orvosolható a visszaragasztás előtt.
Kb ennyi. Nem ördöngösség, kb 3 óra meló a belsőtér full kipakolása ülésekkel, padlókárpittal tetőkárpittal együtt.
FONTOS, hogy a műanyag takaró elemek levételéhez KELL egy jó patent leszedő szett, mert akkor nem törik el egyetlen egy patent sem!