Blog
A csúnyán megfestet kormányt sikerült végre egy szép gyári bőrös változatra cserélni. A légzsák modult kiszedni irgalmatlan szopás volt, most jó ideig nem lesz hozzányúlva, mert nem szívesen csinálnánk újra. Ha már ott voltam egy autóvillamosságosnál, rádugtuk gépre a kocsit, és néztünk injektor korrekciókat. Megnyugodtam, nem pisil egyik injektor sem. 1-es és 2-es henger 0 közeli korrekcióval, a 3-as is 1 alattival dolgozott, a 4-es meg mínuszban 1 alatt. 1-2 évig nem kell gondolkoznom injektor felújításban.
Kormány: 15.000Ft
Átszerelés és diagnosztika: 8.000Ft (anyagköltség: egy szétgörbített csavarhúzó :D )
Az Alfám kapott egy szett márkást kerékőrt. Nehogy meglepetés érjen egyszer nagy bevásárláskor. A kerékcsavarok sajnos elég rozsdásak. Az előző, 17 éves autómon nem voltak ilyen állapotban. Jobb lesz lecserélni őket, mielőtt belerohadnak a menetbe.
A szerviz javaslatára ("kompresszor tömítetlenség") meglátogattam egy kollégám által ajánlott klíma szervizt.
A klíma hűtött rendesen, szaga nem volt, de jobb félni, mint megijedni. Átnézték, rámértek, gáz van benne elég, minden ok, mi a baj? Mondtam, ha már itt vagyok, csináljunk egy általános tisztítást. Most vettem, ki tudja mikor volt utoljára tisztítva. A gombát rántva szeretem, nem a klímából kifújva. A pollenszűrő úgyis most lett cserélve.
Ózonos tisztítás elvégezve.
Sajnos nem jól indult az első Alfás élményem. Az adás-vétel után amint hazaértem, és sok óvatos manőverrel beálltam a parkolóhelyemre, észrevettem, hogy frissen vásárolt autóm máris megjelölte a területét rózsaszín, olajos folyadékkal. Nosza, irány a szerviz. Amúgy is elvittem volna, egy okkal több.
Mint kiderült, a szervócső fáradt el. A 2.2 JTS ezen alkatrésze még véletlenül sem csereszabatos a többi típussal. Magyarországon polcon sehol sincs, rendelésre több, mint 50 ezer forint lenne egy vacak kis gumicső (képen). Szerencsére a szerviz tudott csináltatni 8000 Ft-ért. Így mindjárt barátibb az ár.
Az első szerviz alkalmával alaposan át lett nézetve.
Kapott két első felső lengőkart, új motorolajat (Selenia K), olajszűrőt, légszűrőt pollenszűrőt. A 6 liter motorolajból megkaptam, ami megmaradt.
A szervócső probléma sajnos elsőre nem oldódott meg. Az első hosszabb útja során
elég sok olaj elfolyt, ami ezúttal már hallható volt minden egyes kormányzásnál. Irány vissza a szervizbe. Rátöltöttek némi szervóolajat, majd utamra engedtek.
Az a fránya szervócső viszont továbbra is engedte az olajat. Egy újabb hosszabb út után ismét hallható volt. Vissza megint. Új szervócső lett csináltatva kétszer is, másodszorra máshol. Garanciában cserélve, csak anyagköltséget kellett fizetnem. Azóta úgy néz ki jó. Már kétszer ellenőriztem a szervóolaj szintet, nem fogy. Azt hiszem megtanultam, mi az az olajos szervó.


Az sw-k gyári állapotban nivomattal szereltek. Az idő vasfoga, a lengéscsillapítók rövid élettartama miatt ezek cserére érettek. Szétszedtem a futóműveket, gólyalábat. a két első gyári rugó az alsó műanyag borítás alatt szokás szerint törött volt. A hátsó nivomat tányérjai olyan rozsdásak, hogy azt szitának lehetne használni. Még jó, hogy nem ezekkel akartam visszaemelni az Éjfúriát, hanem az "olcsón" vásárolt vadiúj jól bevált svéd maxtrac rugókat helyeztem előnybe.


Donor bontása után, a kasztnissal egyeztetve megtörtént az Éjfúria szétszedése. 3 nap alatt kényelmesen darabjaira szedtem 5 éves fiammal. Rengeteg "új" meglepetéssel találkoztam a kocsinkban. A két sw között osztrák vs. német semmi különbség nincsen korrodálódás terén. Mind a kettő GTPeti által felrajzolt helyeken nem kicsit rozsdás. Ezekre a helyekre számítottam is, a kocsi vásárlása során néztem is direkt. A hátsó taposók küszöb felőli részein teljes cserére szavaztam, a csomagtartóban, a fenék lemezen az összes gyári kifolyó fülek lezárását tervezem.
Képek alapján sok dolog van a kocsival, de ha szétszedtem. akkor legyen pöpec!



A csúnya külsőt az idén még javíttatni fogjuk. Alkatrész kell, nincs mese. Az SW-hez a hátsó sárvédők újonnan 140.000 ftért lehet rendelni darab áron.
Terveim szerint kell 2 db hátsó ajtó, 1 bal hátsó sárvédő, egy jobbos sárvédő ív, némi alvázvédő, festék blue cosmo szín kód alapján, jó lakatos és fényező... eddig 300.000-tól az 1.000.000 Ft-közötti összegről beszéltek az ajánlattevők. EMBEREK 800.000 ft-os kocsiról beszélünk, nem egy ferrari GTO-ról!
SW-hez bontott kasztni elemeket sehol nem kapni jó állapotban, jó áron. ÖTLET kell egy másik SW! A jó Isten mutatta meg a 2.5-V6 24V-t donorként. Alku és megvétel!


Sok keresgélés után 06.03-án megnéztük és megvettük a "pápairémet". A kocsi egy alfa rajongó srácé volt, műszakilag tökéletesen rendben, javíttatások olaj vezérlés fékek futómű rendben. Futott kilométer stimmelt, német eredet stimmelt.
Egy pici bibi volt a kocsival, amit az eladó közölt a telefonban is, de igazából a helyszínen látszott nagyon. A bal hátsó sárvédőt törték és "javították". Nos a javítás az gányolás kendács és teljes szakértelem nélküli gittelés hegesztés, festés. /Nem fényezés, mert ezt majdnem ecsettel kenték a jó öreg LADA2107es tinta kékre./ Így a csomagtérnél 1 cm-rel kisebb a kocsi hossza...
Plusz a jobb hátsó sárvédő ívet is "lakatolták gittel kézzel hullámosra.../
Ezeket leszámítva a gép pöpec és megbízható, de csúnya.
folyt.köv.



KM óra állása: 205461 Km
Guminyomás (egységesen az összes gumiban): 2.2 bar
Profilmélység (mind a négy gumin): 7.4 mm
A gumik profilmélysége csak minimálisan változott. Ebben a hónapban is elsősorban a városban közlekedtem az autóval, mindössze kb. 240 km-t tettem meg országúton, illetve autópályán.


A bal hátsó sárvédőt meghúzta egy fehér autó egy szupermarket parkolójában. (köszönöm szépen, hogy üzenet nélkül elhajtott...). A fényezés szerencsére nem sérült (a karcolásokat kipolíroztam), de két kisebb horpadás maradt, ami zavart, így vettem a képeken látható horpadás javítót. A két horpadást sikerült vele teljesen láthatatlanná tenni. Fel is lelkesedtem és az előző tulajoktól örökölt horpadásoknak is neki estem. Végeredmény: 3 teljesen eltűnt, 3 kisebb lett (ezeket valami élesebb tárggyal ejtették és az élek lenyomatai megmaradtak). Van még négy horpadás, amit alkalomadtán kihúzok majd...


