Blog
szeptember 30. törlesztettem régi adósságom... kb 2 éve a fiókban porosodó vezérlésmódosító beszerelésre került a dock autó által illetve megtörtént a teljes vezérlés csere.....következő feladat a hidrótőke "kopogás" megszüntetése lessz...
Nos a tegnapi nap folyamán sikerult bele hajtanom egy kátyúba, ami eltorte a jobb felso lengokaromat es kivágta a f@sza gumimat is... Esedékes volt mar az olaj csere is es az egyik izzitogyertyam(4.) is megadta magát szóval ezeket is csereltuk, egy futómű állítást meg kap hnap. A kátyú ügyet meg majd meglatjuk mi lesz belőle, annyiban nem hagyom az biztos! KM: 209.936 Futómű állítás is megtörtént, hat volt mit rajt állítani....






SanyiJTD barátom segített, hogy jobban lássak :) Fel lettek polírozva a lámpák délelött. Délután kicseréltem a kilincset, ami akkor törött el amikor ajtót cseréltem :) Meg a belső műanyagokat cseréltem ki.





Ma sikeresen beszereztem 4db új téligumit a régi felnikhez:
Continental ContiWinterContact TS850 205/55 R16 91T: 25536 Ft
Egyik nap hiába próbáltam sebességbe rakni a kocsit nem ment. Elengedte az olajat. Sikerült utántölteni de az csak ideiglenes megoldás. Szerelő, alsó munkahenger csere és újra lehet vele menni. A többi a jövő dolga, hogy mi is legyen. "új" kocsi vagy felújítás.Még nem tudom.
Az autón észrevettem, hogy az úton eléggé ingatag és ha piciket mozdítok jobbra balra egymás után többször akkor erősen "S" alakban mozog ... egy-egy kanyarban úgy éreztem, hogy a feneke helyet akar cserélni az orrával :D így alánéztünk és megrángadtuk a lengőkarokat ... a szilentek már megöregedtek és a első felső lengőkar már sajnos lóg. így elhatároztuk hogy kicseréljük a komplett első hátsó fitóművet. A futóművet az albaalkatszer.hu -n megvettük és a boltban átvettük. A csere 2 nap alatt történt, elösször az első lengőkarokat cseréltük, ez a művelet az egyik oldal esetében (Tudatlanul hogyan is kezdjünk hozzá :D ) kb 1-2 órába telt, majd a másik oldal 1 óra alatt megvolt. A hátsó lengőkarokat igen egyszerű volt kicserélni mind a 4 lengőkar összesen 1,5 órába telt kicserélni. Futóművet beállíttatni a Marso-ban csináltattam kb 1 óra volt úgy hogy minden értékre tökéletesen odafigyeltek.
A futómű cseréje után az autóm végre rendesen kanyarodott, tökéletesen feküdt az úton és úgy támasztott be az úton ahogy azt illene.
Klíma feltöltve, kapott egy alsó motorvédőt.
Ma meg volt a második átvizsgálás az Alfán. Abból ami az előzőből kimaradt, szinte minden meg lett csinálva:
Termosztát: 11777 Ft
Kipufogó konzol: 800 Ft
Fékolaj: 1810 Ft
Valamint be lettek állítva az ajtók, és ki lettek takarítva a fékek. Kezd végre teljesen összeállni műszakilag az Alfa :).
Még egy téligumi szettet és egy ablaktörlő lapát szettet szeretnék beszerezni jövőhéten.
Mielőtt nekifognék az első futómű rendbetételének - melynek része a kerékcsapágyak cseréje is, főleg egy bizonyos jobbos morgás miatt - mindenképpen foglalkozni kellett a hátsó kerekekkel is, ugyanis vizsga után nem sokkal "hirtelen és valamiért" elgyengült a kézifék - márpedig a tervezett munkáknak nem egy "élet-és balesetbiztosítás" hatásos kézifék nélkül nekikezdeni!
Már megemelve és a kerekeket forgatva látszott, hogy gyermeki naivitás volt azt gondolni , hogy a hátulra feltett , korábban elöl lévő kerekek gumijai maradandó változás nélkül viselték volna el azt a 2 éves (! :-p) időszakot , amíg az egész autó a hátsó bakolás miatt rájuk támaszkodott: jól láthatóan mindkettő be van lapulva egy ponton! Még jó, hogy nemrég, amikor az első kerekek új gumit kaptak a régieket nem dobtam ki - persze megint ott a dilemma, hogy nem járnék-e jobban 2 olcsóbb márkájú , új vagy újszerű mérethelyes gumival...
A deformált gumik ellenére a balos kerékdobon nem láttam/éreztem elváltozást, a jobbos viszont érezhetően lötyögött - pedig ugyanúgy lett meghúzva és beállítva , mint a másik...
Mivel -
1.nem kerékcsapágycsere volt a szerelés témája
2.az "orrfutó" miatt úgyis pihenőn lesz egy hetecskét minimum
3. hétvége volt
-ezért összeraktam így, de beállíthattalan volt, csak nagyon kilazított anyánál forgott rendesen a kerékdob, normálisan meghúzva "kockásan" ment :-(
A csapágyakat kiszedve és jobban megnézve/megtakarítva egyből látszott a "bibi": a külsőnél csupa spén lett a törlőrongy és a görgők is kráteresek voltak! Reméltem, hogy megúszom a csapágy kerékdobba préselt külsőgyűrűjének cseréjét - nyilván a munka miatt - de az is kapott rendesen, egy harmad-negyedkörívnyi szakaszon a görgőpálya úgyszíntén kráteresre barmolódott :-(
Egy Toyo csapágy ment bele ; hála egy teljesen használhatatlan, de valamiért megőrzött szerszám-szárnak egész könnyen ment a külsőgyűrű cseréje, a belső csapágyat pedig nagyon alaposan megnézve úgy döntöttem, hogy nem cserélem!
(a mostani tapasztalat alapján ez is úgy lehet, mint ahogy a vezérműszíj és a feszítője , azaz hogy felelősségáthárítási és üzleti okokból egyszerre javasolják a cseréjét, de a gyakorlatban nem egyforma az igénybevételük, azaz odafigyelve-szereléssel a jobban igénybevett minden második cseréjénél elég a kevésbé gyepáltat is újra cserélni)
Ja, persze, a kézifék! :-)
Az automata utánállító volt kiugorva a bal oldalon - de ez csak okozat! Anno az összekásnál nem találtam sem rajzot, sem fotót - úgyhogy összeraktam úgy, ahogy gondoltam - de közben volt egy dilemmám, ugyanis egy alkatrésznek a fellelt források szerinti helyzete - kifeszíti egy másik alkatrész nyúlványát - nagyon erőltetettnek tűnt - ezért fordítva tettem be...Most már biztos lettem benne, hogy pont az a "beerőltetés" adja az utánállító működését - ezért megfordítottam. A kötelek megfeszítésével sikerült az eddigitől lényegesen jobbat alkotnom, de sajnos az van, hogy -
- tovább nem feszíthető
- nem a "nagykönyv szerinti" 2 (max 3...) kattanásra rögzít
- az első próbaút pont a hegyes Miskolc-Tapolcára vezetett, ahol egy komolyabb lejtőn már nem fogta meg a kocsit...
Kerékékkel megbiztosítva a szereléshez jó lesz, de mindenképpen szeretném a gyári hatásfokot elérni, ehhez -
1. ellenőrzöm valami hiteles forrásból az utánállító összerakását
2. még ha jól is van összerakva, lehet, hogy azon is továbbállítható még a kézifék-erő
3. ha mindkét előző pontnak megfelelés ellenére sem lesz jó - akár még a kötelek is kinyúlhattak végső esetben...