Blog
Tavaly azzal záródott az év vége, hogy eltört a kupplung. Azt gondoltam, hogy most már a szerkezet is sérült, de végülis "csak" a tárcsa adta meg magát (megint).
Vettem egy nagy levegőt és egy 3 tárcsás Tiltont. Szokni kellett elsőre, mert elég kemény és hirtelen fog. Ennek már bírnia kell...
A géptetőt újra kellett fényezni, mert megrepedezett a festék a sok hőtől a kivezető nyílásnál. Most hőállóbb anyag került rá, eddig jól bírja.
Ha így folytatódik tovább ez az E85 történet, jövőre nem lesz hol tankolni. A kb 250-320km-es hatótávolságot figyelembe véve ez komoly fennakadás. Persze mióta megvan a GTV alig járok vele, de ha nem lesz változás vissza kell alakítani benzinesre.



Márciusban megint az Alfáriumban kezdtük a szezont olaj- és szűrőcserékkel. Semmi extra.
Aztán május környékén kilyukadt a hátsó dob, nem volt szép hangja. Elkezdtem a kipufogócserét. A supersprinttől rendeltem rozsdamentes hátsó és középső dobot. Legközelebb majd cseréljük a leömlőt és a maradékot is. Alexét rakták fel, kicsit kellett játszani vele.
3 hete otthonról indulva a 3-4. kupplungoláskor érzem, hogy erre lentebb fog a pedál. Ennek fele se tréfa, azonnal irányt változtattam és mentem az Alfáriumba. A kelenföldi pályaudvartól szumma két kupplungolással jutottam el hozzájuk, szerencsém volt a lámpákkal. :) Alsó kupplungmunkahenger ment el. 1 nap alatt lett kész.
Az autót nyaranta napi szinten használom, idén eddig 4-5e km ment bele. Jól bírja így 34 évesen...
A motorja füstöl (leginkább melegen, alapjáraton) tavaly óta, őszre van betervezve a felújítás, de mivel más hibajelenség nincs, lehet, hogy még egy szezont elmegyek így vele. Egyelőre 1l/1000km alatt van az olajfogyasztás.
Ja, nem olyan rég óta néha megreccsen kettesbe rakáskor a váltó. Ezzel viszont foglalkozni kell.
Ill. elképesztően csúsznak a használtan, méretpróbának vett Goodyear gumik és sajnos elöl, komolyabb kanyarban bele is érnek a sárvédő alján a műanyag betétbe. Ki fogom próbálni 215/40R17-tel, az egy kicsit alacsonyabb és vmi fórumon láttam, hogy többen is ezt a méretet használják.



Egyik napról a másikra nagyon csúnyán elkezdett kopogni az autó eleje. Átnéztem a futóművet és a bal felső lengőkaron lévő anyák meglazultak, mert nem volt éppen tökéletes a menet a gömbfejen, az a vackában vergődött fel-le. Leszedtem tartóstól, majd megpróbáltam szétszerelni, de ő úgy gondolta, hogy nem kíván több részre osztódni. Sikerült eltörnöm a csavart, és csak úgy tudtam levenni a régi lengőkart, hogy letörtem a szilenteket tartó füleit. Ma átfúrtam a csavart, majd kapott újat, és kisebb nehézségek árán, de sikerült a helyére rakni. TRW-t kapott, remélem "csak" ennyi volt. Igazából a gömbfejek 3 év után tökéletes állapotban vannak, sajnos ennek a menete sérült annyira, hogy tovább nem bírta. Eddig a tárnoki gömbfejes műhely nagyon jól vizsgázik nálam.
Tegnap a hosszú hétvége után mire felértem Budapestre megadta magát a bal első tompított fényszóróm.
Ezért ma kapott egy Osram Nightbreaker unlimited H7-es izzópárt a kicsike. Azért nem egyszerű művelet kicserélni..., kicsit megszenvedtünk vele. Kíváncsian várom meddig bírja, remélem addigra elfelejtem, hogy kell kicserélni. :D
A fénykép kicsit csalóka, mert hideg fehér fénye van, nem meleg fehér, de a fényereje szépen látszik.


2015. augusztus 19. Eladtam. Rettenetesen fáj érte a szívem, de jó kezekbe került.
A csúnyán megfestet kormányt sikerült végre egy szép gyári bőrös változatra cserélni. A légzsák modult kiszedni irgalmatlan szopás volt, most jó ideig nem lesz hozzányúlva, mert nem szívesen csinálnánk újra. Ha már ott voltam egy autóvillamosságosnál, rádugtuk gépre a kocsit, és néztünk injektor korrekciókat. Megnyugodtam, nem pisil egyik injektor sem. 1-es és 2-es henger 0 közeli korrekcióval, a 3-as is 1 alattival dolgozott, a 4-es meg mínuszban 1 alatt. 1-2 évig nem kell gondolkoznom injektor felújításban.
Kormány: 15.000Ft
Átszerelés és diagnosztika: 8.000Ft (anyagköltség: egy szétgörbített csavarhúzó :D )
Az Alfám kapott egy szett márkást kerékőrt. Nehogy meglepetés érjen egyszer nagy bevásárláskor. A kerékcsavarok sajnos elég rozsdásak. Az előző, 17 éves autómon nem voltak ilyen állapotban. Jobb lesz lecserélni őket, mielőtt belerohadnak a menetbe.
A szerviz javaslatára ("kompresszor tömítetlenség") meglátogattam egy kollégám által ajánlott klíma szervizt.
A klíma hűtött rendesen, szaga nem volt, de jobb félni, mint megijedni. Átnézték, rámértek, gáz van benne elég, minden ok, mi a baj? Mondtam, ha már itt vagyok, csináljunk egy általános tisztítást. Most vettem, ki tudja mikor volt utoljára tisztítva. A gombát rántva szeretem, nem a klímából kifújva. A pollenszűrő úgyis most lett cserélve.
Ózonos tisztítás elvégezve.
Sajnos nem jól indult az első Alfás élményem. Az adás-vétel után amint hazaértem, és sok óvatos manőverrel beálltam a parkolóhelyemre, észrevettem, hogy frissen vásárolt autóm máris megjelölte a területét rózsaszín, olajos folyadékkal. Nosza, irány a szerviz. Amúgy is elvittem volna, egy okkal több.
Mint kiderült, a szervócső fáradt el. A 2.2 JTS ezen alkatrésze még véletlenül sem csereszabatos a többi típussal. Magyarországon polcon sehol sincs, rendelésre több, mint 50 ezer forint lenne egy vacak kis gumicső (képen). Szerencsére a szerviz tudott csináltatni 8000 Ft-ért. Így mindjárt barátibb az ár.
Az első szerviz alkalmával alaposan át lett nézetve.
Kapott két első felső lengőkart, új motorolajat (Selenia K), olajszűrőt, légszűrőt pollenszűrőt. A 6 liter motorolajból megkaptam, ami megmaradt.
A szervócső probléma sajnos elsőre nem oldódott meg. Az első hosszabb útja során
elég sok olaj elfolyt, ami ezúttal már hallható volt minden egyes kormányzásnál. Irány vissza a szervizbe. Rátöltöttek némi szervóolajat, majd utamra engedtek.
Az a fránya szervócső viszont továbbra is engedte az olajat. Egy újabb hosszabb út után ismét hallható volt. Vissza megint. Új szervócső lett csináltatva kétszer is, másodszorra máshol. Garanciában cserélve, csak anyagköltséget kellett fizetnem. Azóta úgy néz ki jó. Már kétszer ellenőriztem a szervóolaj szintet, nem fogy. Azt hiszem megtanultam, mi az az olajos szervó.


Az sw-k gyári állapotban nivomattal szereltek. Az idő vasfoga, a lengéscsillapítók rövid élettartama miatt ezek cserére érettek. Szétszedtem a futóműveket, gólyalábat. a két első gyári rugó az alsó műanyag borítás alatt szokás szerint törött volt. A hátsó nivomat tányérjai olyan rozsdásak, hogy azt szitának lehetne használni. Még jó, hogy nem ezekkel akartam visszaemelni az Éjfúriát, hanem az "olcsón" vásárolt vadiúj jól bevált svéd maxtrac rugókat helyeztem előnybe.

