Blog
2015.05.23.
A hibakód kiolvasás után beszereztem az alkatrészeket, a katalizátor előtti két szonda Bosch 0258 006 376, légtömegmérő Bosch 0281 002 309, komplett gyújtótrafósor (trafó száma: Bosch 1227030071). Az alkatrészeket Phon Alfa Depójából szereztem be, probléma megoldva, az autó hibakód mentes és szuper!
Az első 4 képen (törött gyújtótrafó és kábel, meg valami szuperpaszta, a kiszedett légtömegmérő és a két kukás szonda) a kiszerelt alkatrészek vannak, az utolsó két képen az eredmény látható.






2015.05.15.
Régóta tervben volt már amúgy is hibakód kiolvasó kábelek és szoftver beszerzése, főleg, hogy a motor system failure továbbra is világít.
A kiolvasás segített, katalizátor előtti két szonda kuka, és a légtömegmérő is.



Kicseréltem a kocsiba a hangszórókat. Mivel én inkább a gyári megoldások híve vagyok, ezért törekedtem arra hogy a lehető leggyáribbnak tűnjön. Itt egy kis kompromisszumot kellett hogy kössek, mivel az új első szett "csipogója" túl nagy volt a gyári csipogó helyére. Ezért picit módosítanom kelett az eredeti terven. de nem baj megérte :) Nagyon szépen szól az új szett.
Előre : Renegade szett került,
Hátra : Alpine szett ( kétutas ) van ezekkel vettem az autót




2015.05.11.
Kicseréltem a jobb-bal első felső lengőkarokat, és a stabilizátorokat is mindkét oldalon.
A jobb oldali stabilizátor csak Flexi barátom segítségével jött ki.
1.-es képen a kiszedett alkatrészek láthatók.




2015.05.09.
250 kilométer megtétele után ismételt olajcsere szűrővel együtt, motoröblítő alkalmazásával. Sok fekete kótvány jött ki.
Ismét Castrol Magnatec ment bele.
2015.05.04.
Már vásárláskor sem működött az index relé, kormánylégzsák ki, kormány leszed, légzsák átvezető leszed, kormányszög-elfordulás érzékelő leszed, és alatta van a bűnös alkatrész.


2015.05.01.
Lecseréltem a vezérműszíjat, kicseréltem a vezérlés módosítót, vízpumpát, hosszbordás szíjat, és összes görgőjét. Benne lévő vízpumpa törött volt. A benne lévő kábé 2,5 liter olajat lecseréltem szűrővel együtt. Vezérlésszett és hosszbordás szett Dayco, vízpumpa Marelli ment bele, olaj Castrol 10W40, Mann oil filter, és kapott egy új légszűrőt is.



Sima olajcsere. Egyrészt ideje volt már, másrészt a sok jó tapasztalat miatt ki akarom próbálni a Castrol Edge 5w-40-et. Tehát a Mobil helyett most Castrol ment bele, plusz gyári olajszűrő. Mivel a levegőszűrő és a gázolajszűrő idő közben cserélve lett, így most csak ennyi.


Az autó fényezése nem volt nagyon rossz állapotban, de nagyon sok "hajszál karc" volt rajta, pedig gépi mosót még nem látott, de hiába, az idő teszi a dolgát a fényezésen. Ez leginkább napfényben látszott, de akkor tényleg kiábrándítóan nézett ki. Mivel szeretek mindent magam csinálni az autón, ennek megoldását is magamra bíztam.:) A használt polírozó anyag az Autoglym Paint Pro készlete volt valamint az Extra Gloss Protection mint végső védelem. Ezek beszerzéséért utólag is köszönet Halesz-nak. Ez egy 2 lépcsős polírozó rendszer, pontos leírással ill. kis bemutató videó is található hozzá, ami egyértelművé teszi a használatát. Én egy "gagyi"-nak mondható OBI-s polírgéppel csináltam az egész műveletet, de az eredmény mondhatom hibátlan lett, minden karc eltűnt (ami nagyon mély vagy a lakkon túl van az nyilván nem, az már nem a polírozás témaköre), hologram mentes a végeredmény. Egyébként úgy látom, megéri a polírozó készlet anyagi szempontból is, mivel az biztosan elég 5-6 alkalommal lepolírozni az autót. Nagyon sok türelem kell hozzá, de a végeredményt látva azt mondom, megéri. Végül az Extra Gloss Protection szerrel kezeltem le a felületet, ami az első hét után, mosáskor szinte "fújta" le magáról a vizet, de sajnos közel egy hónap után már nem látom ezt. Helyette valami tartósabb wax-ot fogok kipróbálni. Ettől függetlenül a felület most is hibátlan "tükör". Csak ajánlani tudom mindenkinek aki szereti magának csinálni az ilyen beavatkozásokat.


