Blog

>> AutóápolásRedOne // Alfa 156 1.8 T.S. Saloon (Már nincs meg.. // 2015-05-25

Volt egy apró momentum, amit már le szerettem volna írni, csak mindig elfelejtettem.
Az én autómon is lekopott a festék az első emblémáról, ami persze nagyon zavart.
Találtam egy embléma javító készletet bulgáriából. Nem volt nagy összeg.
Mivel annak a híve vagyok, hogy ami javítható azt javítsuk meg, így rendeltem egyet és pont úgy ki tudtam javítani, mint ahogyan az alábbi linken látható. Nagyon pofás lett.
Persze kézügyesség és türelem kell hozzá.
A maszkot célszerű leszerelni a javításhoz, így nem kell kivenni az emblémát.

http://www.youtube.com/watch?v=PzeyzUok37I

 

Gyönyörű szép nap ez a mai. Hosszú idő után ma először nem ég egy hibajelző lámpám sem.

Elég rég óta nem volt ABS-em. Arra viszonylag hamar rájöttem, hogy az előző bejegyzésemben leírt hibák csak és kizárólag a BOSCH 5.3-as ABS blokk-on belül jönnek létre és az ABS ikerszámítógépe diagnosztizálja a saját szelepeit rossznak. Tehát rossz. Ezt most nem is boncolgatom tovább, így van és kész.

Mivel elég sok mindent vettem már a világ minden pontjáról, így figyelgettem európát (Ebay), hátha valamikor felkerül egy BOSCH cikkszám alapján számomra megfelelő ABS blokk kompjúterestül. Nem is olyan rég sikerült leütnöm 4350Ft-ért (igen, 4350 magyar forintért) egyet Lengyelországból. Jött még rá némi posta, de nem bánom. Van egy olyan érzésem, hogy itthon ennyiért egy ablakemelő kapcsolót sem kapok bontóban.
Megvettem tehát, megjött, és beépítettük. Simán ment. Számítógéppel rögtön "kikérdeztem", de nincs hiba. Első nagy "hűha, ez ennyiért tényleg működik???".
Jött a feltöltés, légtelenítés, majd a teszt. Földutas az utca, így 50m-en belül ki is derült, hogy frankón működik az ABS blokk, szépen próbálta forgásban tartani a kerekeket, pedál masszíroz keményen. Mentem vele pár kilométert, rásatuztam párszor, had dolgozzon, meg persze kerüljön a rendszer nyomás alá rendesen. Ezután vissza a garázsba, fékcső hollandereket leellenőriztük, nem ereszt. Szuper. Eddig sikersztori, remélem egy darabig így is marad.
Azt majd elfelejtettem, hogy a fékolaj tartály ürítése közben vette észre Édesapám,
hogy a tartályszint kapcsoló nem jó. Egy sima kontaktust kéne, hogy adjon, de nem ad.
Csak azért írom le, mert ha nekem nem jó, akkor valószínűleg rajtam kívül sok embernek nem jó, csak nem tudnak róla. A baj az, hogy szakadásban van, tehát
teljesen mindegy hogy mekkora a fékolajtartály szintje, nem jelez "alacsony szintet".

Át is térek a klímára. Egy egész vasárnapot töltöttem az Audodata katalógussal, a laptopommal és egy multiméterrel a motortérben és a műszerfal mögött. Kimértem mindent. Tényleg mindent. Hogy az előző tulaj szerelője (vagy Ő maga), mi a csudáért cserélgette fel a reléket az akku előtt, azt nem tudom, de pont úgy sikerült neki, hogy egyetlen relé sem stimmelt a burkolatra felszitázott feliratozással... nem nagy gáz, csak bosszantó volt.
Megdöbbenésemre minden működött, még az is ami nem, mert azokat szépen leteszteltem direkt kötésekkel. A motorvezérlő lábait is kimértem, tranzisztorok feszültségei szépen rendben. Klíma mégsem megy, tehát csak a nyomáskapcsoló tilthatja a klímavezérlőt. Így is volt. Nincs benne kellő mennyiségű gáz.
Klímás levákuumozta, de nem tartotta a vákuumot. Kiderült, pont a feltöltő szelep a rossz. Kicserélték, vákuumot tartja, feltöltötték, nyomást tartja, de nem indul. Kicsit ciki volt a helyzet, mert a lelkükre kötöttem, hogy minden tuti, hiszen én magam mértem végig.
Persze, hogy a nyomáskapcsoló is rossz volt. Mondjuk mentségemre szolgáljon, azt nem igazán lehet kimérni, legalább is egyszerűen nem, mert otthon nyomást produkálni házilag kicsit nehézkes. Mindegy is, a nap végére lett egy 5.5C-ot fújó klímám. Szuper. Külön köszönet itt annak a csapatnak, akik feltöltötték (ha olvassák).

Már csak a ventilátor rövidre zárt 1-es fokozatát kellett megjavítani, mert az elégett előtét ellenállás helyére bekerült (előző tulajnál) egy szép pofás rövidzár.
Szintén Ebay-ről jött egy utángyártott a gyári helyére passzoló előtét 6300Ft-ért. Itthon hagy ne mondjam mennyiért találtunk... Rögtön vettünk egyet a család 147-esébe is, mert abban is tönkre volt menve a gyári.

A gyertyakábeleket 2 éve, mikor megvettem az autót átnéztük, akkor még jók voltak.
Pár hete ismét volt olyan reggelem, amikor mindenféle hibát kiírt, nem ment egy henger stb. stb. Felhívtam egy ex-Alfa szerelő barátom, Ő látatlanban annyit javasolt, hogy a gyújtást nézzük végig. Így is tettünk.
Lebontottuk, megnéztük, elrohadt a réz csatlakozó szinte mindegyik gyertyakábelen (pedig víznek nyoma sem volt). A trafó direkt csatlakozói rendben voltak.
Itthoni beszerzést itt is esélytelennek láttam, így rendeltem Angliából ProSpark gyertyakábeleket.
Nagyon minőségi szett, és olcsóbb volt a szett, mint itthon 1db. BOSCH. Mondanom sem kell, az autó járása tökéletes lett. No de ez egy alap dolog, tehát ezzel nincs mit "dicsekedni".

Nagyon remélem, hogy most egy darabig élvezhetem a "hibalámpa" mentes kilométereket.

 
>> EseményRabert07 // Alfa GT 2,0 JTS // 2015-05-25

Gt-t venni nem is egyszerű történet.. gondoltam a 156 ot lesz majd nehéz eladni ... Hát pont fordítva történt, viszont a lényeg a lényeg sok keresgélés, és csalódás után sikerült megtalálnom ezt a szépséget reméljük minden tekintetben legalább annyira elégedett leszek vele is mint a 156-al voltam :)

 
>> Szervizzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2015-05-06

Bár a km. mennyiség még messze nem volt meg, azért csak el telt egy év, így aztán megkapta a szokásos (Castrol Edge 5W40) olajat, meg a négyféle új szűrőt. Ki lett takarítva az egér szelep, a klíma is felkészülten várja a nyarat. Pár kiégett izzó is cserélődött. 330500 km.

 
>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2015-05-25

A noname akksi 3 év 9 hónapot bírt. Azt mondom 14 ezerért nem volt rossz. Most szintén ilyen "minőségi" cucc került bele. Tegyük hozzá nem hiszek a drága akksikban.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-05-24

Régóta vágytam már egy első könyöklőre. Gyakorlatilag 10 éve, amióta nálam van az autó. Vásárláskor bele is nyugodtam, hogy ez ilyen, nincs és nem is lesz benne. Később megtudtam, hogy be lehet szerelni a gyárit (konkrétan Ronneitól láttam először), csak nehézkes beszerezni. Próbáltam bontókból, de sehol nem volt. Kaptam ajánlatot faceliftes plüssre 10.000-ért, azt sokalltam, még ha fekete bőr lett volna, akkor megveszem. Aztán ebayen bukkantam rá erre. Ez is plüss, viszont 30 € az ára és alkudható. Mondtam haveromnak, hogy tegyen rá 20-at, ha nem megy bele az eladó, akkor 25-öt, ha abba se, akkor legyen 30. Belement a 20-ba, öröm és boldogság :) Németországon belül a posta is ingyenes volt. Faceliftes tárolórekeszes könyöklő. A beszerelése kicsit nehézkesen ment, de sikerült. A bőrözés 6.000 Ft-omba került. Nem teljesen olyan a bőr, mint az ülések, de eléggé hasonló. Nekem tetszik a végeredmény.
És egy bónusz kép, ma lett 150.000 km az autómban :)

>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-05-24

2013-ban, mikor vettem az autót, gondolkodtam rajta, hogy lecserélem az akkumulátort. Aztán olyan szépen svájci óra szerűen működött a kiskocsi, hogy szégyen szemre el is felejtkeztem róla. Múlt hétvégén értem haza egy négy napos útról, addig állt az autó. Indult is elsőre, de nem túl nagy vehemenciával. Odáig fajult a dolog, hogy két napja, pénteken nem indult, mikor hirtelen kellett volna. Akksi ki, töltőre fel, majd több mint 10 óra töltés után is csak igen vérszegényen indult a gép. Elmentem Szár felé, kikormoltam, visszafelé megálltam a gyógyszertárnál és aggodalmam beigazolódott, nem indult, meg sem forgatta rendesen. Jöttek asszonyék, bebikáztuk, elgurultam TZoli155 cartárshoz, kimérte és jó hír, nem a generátor a ludas. Éppen volt elfekvőben egy plusz de zsír új akkuja, így féláron megúsztam a dolgot, még egyszer is köszönet neki :) Ezzel már szalad az önindító :)

 

Megtettük első pár 100 közös kilométerünket.
Nagyon tetszik a gép reakciója, minden gázadásra boldogan válaszol! 😉 6l\100km átlag fogyasztással .
Le is pihentettük a jól megérdemelt nyughelyén.
De

 
>> EgyébThompson1233 // Alfa 156 1.9 JTD 110LE // 2015-05-23

Egyik barátomtól került ez a csoda hozzám, 2015 áprilisában. :)