Blog
Tavaly sikeresen, és balesetmentesen (bár volt egy-két csikorgós kanyar...) lejárattam a 16-os felnikről a téli gumikat, amiket kaptam.
Nem volt kérdés: nyári gumi kell az idén...
Használtban gondolkodtam sokak megrőkönyödése ellenére, de volt egy jó, és megbízható beszállítóm használt gumiban. Nem jött be. Egyszerűen a 205/55/16 olyan gyakori méret, hogy szinte nincs is használtban. Puff. Marad az új.
Már kapható 12-16.000 között elfogadható, no name, de ismert márkákat tesztben lealázó gumi.
Érdekes, hogy a neten több napot kell várni erre a kategóriára, ha lesz egyáltalán. Általában a válaszok nagy része az "elkezdik újra gyártani" vagy a "hiánylistán szerepel" volt. Legjobb esetben a várakozási idő 72 óra, de tessék érdeklődni...
Keressünk mást.
Hát be is vállaltam egy a ha jól tudom Michelin keretek közt futó, a Taurus 401-es gumi mintázatú Riken nevezetű Tesco-s csodát.
Feltették. Meglepően kevés súly kellett neki, ami jó előjel. Hangja az van, hallom. De mit is várok egy 15 ezer forintos gumitól. Hajtom. Végre nem a télit nyúzom a tavaszi 27 fokban.
Viszont: rájöttem, hogy a télen lefestett alu kerekek a színük miatt, nem sikerültek "szemvonzósra". Jó-jó, de nem látványosan jó. Egy darabig pedig maradnak.
Képek később...
Nos a noname a Riken Maystorm 2 lett. Tetszett a tesztje ami ugyan a Taurus ugyanilyen mintás gumijáról szólt, de gondoltam egy kutya.
Nos nem elég, hogy pont két akció közt sikerült megvennem a Tecsóban, de ugye a puding próbája...
Elég - és most ez komoly - , tehát elég hangos. Jó a minta, de ezzel járna? Nem tudom. Viszont hogy ez ne legyen elég, van egy sebesség - kb 40-45km/h-, mikor azt érzem, hogy még ovális is. Márpedig marad, én nem cserélgetek...
Mindegy. Ez van, majd hangosabban szól a zene.

Karcosak voltak a betétek és már nem olyan szépek. Ezért VTN fóliázással lefóliáztattam. Azért választottam ezt mert ezt utána le lehet lakkozni és így úgy néz ki mintha gyári lenne. Mivel nem volt sima a felülete fém alapozóval alá kellett dolgozni. Egy hétig ragasztó szalag tartotta össze a műszerfalat (1 kép). De a végeredmény jó lett (2-8 kép). Tükröt is lefóliáztattam. Gps talpával szedtem le a lapokat, így nem tört el a lap(10 kép). De a motor sarkából lepattant egy darab (9 kép). Szerencsére miután összeraktam elég erősen fogja nem mozog. Két útángyártott burkolatott vettem ami fényezhető volt. Kész tükör (11-12kép)
Kaptam 20% kedvezményt így volt 40.000.-ft.
Itt készült












Csináltattam méretpontos szőnyeget. Fekete plüss ,fekete szegélyel. Piros cérnával varattam meg hogy menjen a Ti kormányhoz és kézifékhez. Négy piros Alfa felirat is került rá. Postával együtt 11.000.-ft volt.
Innen rendeltem - Főnix szönyeg






Kicseréltem a két hátsó (belső) világítás izzóit ledekre. Azért csak azokat mert először is meg akartam nézni mégis h mutat mielőtt mindent kicserélek, illetve az első (belső) világítás szétszedését nem mertem egyedül bevállalni (majd később segítséggel), sztem csak le kell azt is pattintani a tető kárpitrol de inkább megkerdezem itt az oldalon és utána vágok bele. Tetszik úgyhogy jön a többi is.
Update: Meglett az első is ;)





megvannak a nyári 16"-os alufelnik, a fényezést ismét SanyiJTD barátom végezte ahogy eddig az összes felnigarnitúrámat. Most kerülnek beszerzésre az új gumik. Képek hamarosan...
Érdekes módon nekem nem az első emblémáról kezdett peregni a védőlakk hanem a hátsóról, na nem vészesen de az én szememet már bántotta. Hét elején megrendeltem az újat de a gyári cikkszám szerint benne lévő már nem elérhető de van helyettesítője, ami meg is érkezett pár kárpitpatenttel együtt amit még a "márkaszerviznek" (AHB) egy korábbi garis javítás alkalmával sikerült eltörniük. A csere nem nehéz: le kell bontani a csomagtér kárpitját, két csavar a behúzók alatt és jó pár patent fogja. A régi és az új embléma között két különbséget lehet látni: az egyik, hogy a régin a csati a kijövő vezeték végén van az újon már beleintegrálták a csatit az emblémába a másik érezhető különbség a nyomógomb megvezetése ami sokkal határozottabb a régi lötyögősebb volt. Remélem ez is bírja majd 5 évig....










Pár hete nem nyílik az anyós oldali ajtó. Ferko annak idején leírta a kárpit eltávolítását a blogjában, ezt nem részletezem :-)
Hanem a hiba nem oldódott meg spray fújkálással, ugyanis az 1-es képen lévő fehér műanyag valami ki-be mozgott. A kilincs emelésekor nem elfordult a zárszerkezet, hanem keresztben mozdult el.
MInt kiderült, a zár műanyag fedelén van kiképezve egy pöcök, ami ezt a fehér stiftet a helyén tartja. Ja...de mi van, ha a zárszerkezet fedele állandóan lepattan?
Próbáltam én kiszerelni, hogy majd kézben könnyebb lesz.... de semmi sehogy nem akart lejönni. A mozgató rudak nem engedtek, úgyhogy nem feszegettem, nehogy nagyobb szerelés legyen a vége.
Szóval ami innen jön, az sufni a köbön:
az eltávolított műanyag fedelet (2.kép) kell módosítani, hogy ne essen le. Power Tape és WD-40 ide nem jó, valami más kell. Azt sejtettem, hogy nem biztos, hogy az illeszkedés lesz olyan passzentos mint gyárilag. Így elsőként a problémás fehér bizbaszt leszorító kidudorodást upgradeltem, állíthatóra. Lásd 3. 4. 5. képek.
Ezután forrasztópákávan visszaolvasztottam az alsó letört fület. Merthogy letört, ez volt az egyik oka, hogy nem állt meg a fedél a helyén (6. kép).
A másik ok, hogy a 2-es képen felül lévő fül, ami valójában szorítana a fehér stiftre, az nem állt meg a helyén, állandóan kipattant. Fogóval letörtem hát, úgyse jó az ilyen rögzítőfül semmire. A fül helyett egy lyuk keletkezett, majd pici gyorskötözővel jól összehuzattam.
Szépen visszament a helyére, a gyorskötöző miatt elég fixen áll. Az ajtó azonban NEM NYÍLT :-S
És ezért kell az első lépés. Az beépített kis imbusz csavarral szépen még lehetett kicsit tolni a fehér pöckön. Lekontrázva remélhetőleg úgy marad egy darabig.
Az ajtó így végül nyílik! Nem gyári finomsággal, kicsit "fent fog" a kilincs, de 20 nyitást már kibírt, látszólag a probléma megoldódott.
Bónuszból kifoltoztam a sokat látott belső takaró szivacsot, kicseréltem a hibás patentokat, és összeraktam.
Elég idegesítő egy munka volt, remélem nem romlik el egyhamar, mert akkor ÚGY HAGYOM! :-)










Eredetileg 15-ös tojástartós speedlineokkal vettem az autót, amik kicsit padkázva voltak, meg nekem is sikerült egy-két helyen tovább amortizálnom, lakkhiba is volt rajta, szóval esztétikailag hagyott kívánni valót maga után. Úgy döntöttem, hogy amíg téli szetten gurulok, addig rájuk fér egy felújítás. Egy jó barátom szerencsére pont ilyennel is foglalkozik, így nem kellett sokat gondolkodnom, hogy kihez vigyem. Az eredmény önmagáért beszél.
Ami történt:
- görgőzés
- padkázások javítása
- homokszórás
- két réteg alapozó
- két réteg szín
- három réteg lakk
Érdekesség, hogy elég sok réteg volt rajta, tehát már sokszor festhették/javíthatták ezt a szettet. Emiatt többféle szemcsével, több nekifutással sikerült csak megfelelően homokszórni.
(előtte-közben-utána képek)











Történt, hogy ismét elkezdett egyre hangosabb lenni az autó. Ezt furcsálltam, elvégre ősszel teljesen új hátsó részt tettünk az autó alá. Megnéztem, diagnózis: 3 csavarból 1 hiányzik, 2 laza a katalizátor-első dob után lévő összeszerelési pontnál. Ezt ismét orvosolni kell, de jó lenne úgy megoldani, hogy nem essen már szét megint itt újra a rendszer, elvégre valószínű nem véletlen itt hullik szét. A lényeg az, hogy a leömlő még fel van fogatva rendesen, viszont a katalizátor-első dob páros csak van a levegőben, az első felfogatás a háromszög dobnál található. Mivel elég nehéz ez a két dolog együtt, nyilvánvaló, hogy a súlya fokozott terhelést ad a csavarkötésekre, a rendszer állandó rezgései, valamint az úthibákból adódó egyéb rázkódások miatt. Elég sokat nézegettem az epert-manualt-különböző blogokat itt Amorén is stbstb, és azt figyeltem meg, hogy pl. a 8v-nél a katalizátoron gyárilag van két fül, azzal fel van fogatva. Igen ám, de ez az enyémen nincs, ráadásul minden fellelhető forrásban így van leírva a rendszer, hogy ez a lengő tömeg egyáltalán nincs felfogatva sehova. Viszont az alvázon megvannak a felfogató fülek. Meg is jött az ötlet, hogy két tartó elem ráhegesztésével a katalizátorra megfelelően fel lehet akasztani az installációt, tehermentesítve az első-hátsó rész összeillesztését. Innentől egyszerű volt a történet. Katalizátor le, fülek ráhegeszt (tudom hogy nem a legszebb a varrat, ezért ne tessék levenni a fejem, de legalább funkcionális), katalizátor vissza, gumibakokkal felfogat. Ahol bontva lett a rendszer, ott csavarok-tömítések újra cserélve (kontraanyákkal rögzítve). Meglátjuk így meddig bírja. Remélhetőleg tovább. És ismét halk az autó, csak akkor üvölt, ha kell. ;)


