Blog
Gondoltam megbirkozom a feladattal es bekarbonozom en magam,plusz egy kis aprosag,hogy ne keljen mindig keresgetni a lecsukazhoz valami megfoghatot.



Százezer kilométer. 3 hónap múlva már 6 éves lesz a GT. De még mindig nem érzem "öregnek", jó beleülni, nem érzem a korát. Szóval marad még egy ideig :) Persze már kezdenek bejelentkezni az aktuális vevőjelöltek, ami jó érzés :)
Százezer kilométer alatt elfogyasztott 3 millió forintnyi üzemanyagot, és 725 ezer forintnyi szervizdíjat :)
Ha nem számítom a törlesztőrészletet, egy kilométernyi autózás 37 forintba került :)
Egyébként nagyon szép napon lett meg a 100.000. kilométer: hazafelé Bogdán Tamás Alfájának átadásáról.
Ez nem jött volna össze Horváth László és az AHB nélkül!

Most hogy már jó az idő, a belső áplása is megtörtént, a műanyag elemeket Rivax spéci cuccal, a bőrűléseket pedig házi méhviasszal kentem le 2X.
Nem volt előtte sem nagyon lelakva, de most majdhogynem újszerű a belső tér :-) és mégsincs az az autókozmetikás "mű újszag/állag".
A méhviaszt konkrétan ajánlom minden olasz bőrös autóhoz, nagyon szereti, és puhítja, kezeli, és még kicsit vízálló is lesz tőle, de azért lélegzik…
Nehéz beszerezni eredetit, én is méhész barátomat kértem meg, h készítsen nekem.


Mint említettem, csöpögött a váltóból az olaj, ezt orvosolni kellett, de rosszul hittem, h csak a kihajtásnál levő 1-1 szimering adta meg magát az időnek, nem (csak) ez volt, hanem a jobbos kihajtásnál sajnos már volt valami tákolás(csak gyári szimering van bele 1700Ft-ért, ezt valami ragaccsal helyettesítették), és a szimering ház volt elrepedve a szakszerűtlen visszarakás miatt..), így túrni kellett egy szimeringházat is, valamint belement a 2 új szimering , és persze kapott 2liter új olajat is.
Most persze már jó, és száraz...
Castrol Edge 5W-40 olaj (AlfaCity14 tombola nyeremény) és Ashika olajszűrő
(enyhe olajfolyás detektálva, valószínűleg a turbo felől)
Km óra állás: 221.345 km (2015.04.08)
Az önindítómnak már elég csúf hangja volt az utóbbi időben így elérkezett a csere ideje. Jobb mint újkorában lehetett! :)
A múltkori szabadonfutó cserét pár napra rá követte a generátor csapágy visítás. Akkora hő keletkezett a szabadonfutó hibájából, hogy megsült a generátor első csapágya is. Szétszedtem, és kiderült, hogy a bronzkefékből sem sok van már, a csúszógyűrű is el volt kopva, így irány egy generátor felújító műhely. Teljes generált kapott 12 pénzért. Szóval a tapasztalat: nem éri meg vele otthon kínlódni, még ha van is hozzá ambíciója az embernek.
Ma előkészítettem a holnapi váltó visszaszerelést. Méglejjebb engedtem a segédvázat,
megpróbáltam a féltengelyt kihúzni, de csapágy elég passzentosan van a helyén
és csak egy fél centit jött kifelé, tovább nem is erőltettem...
Lendkerékről leszedtem a régi kuplugtárcsát és szerkezetet. 1-es és 2-es kép.
A szerkezet és a tárcsa még pártázezer kilómétert kibírt volna. 3-as és 4-es kép.
Minden az 5. és 6. kép miatt van...
Megtisztított váltó (a belseje tiszta dzsuva volt) 7. kép.
Bent van az új munkahengerrel egybeépített csapágy és a féltengely szimmering. 8. kép.
Holnap megy vissza a váltó...








Napokon belül a következők lesznek javítva,cserélve:
- Vezérlés csere
- kopogásérzékelők
- gyertyák
- szimeringek
- kuplung (???)
- váltó olaj
Még pontos összeget nem tudok,hamarosan kiderül..:))