Blog
2015.03.28. 156600Km .Lecseréltem a motorolajat,( Selenia WR 5w-40) olajszűrőt( Mahle ) levegőszűrő (MAN Filter)
A hétvégén volt egy kis időm így nekiálltam beépíteni az időközben összevásárolt alkatrészeket. Megküzdöttünk sok berohadt csavarral, de ennek ellenére sikeresen kicserélődött az első lökő és a vezető oldali dobbetét. Az anyós oldalit sajnos nem tudtuk megreparálni, mivel amit szereztem az keskeny kasztnishoz való így nem jó. A hátsó lökő/dobbetétek idő hiányában egyelőre maradtak. A lökösöket persze felrakás előtt lefényeztettem, kifejezetten szépek lettek nem túl drágán. Sajnos nem teljesen illeszkedik az eleje, valószínű volt már kisebb-nagyobb kocc az autóval, így van egy kis hézag a lámpák alatt, hiába próbáltunk húzni a nyúlványokon. Úgy néz ki ebből majd kasztnis munka lesz, bár így is sokkal jobb mint volt eddig. Valamint kicseréltem a vezető oldali ablaktörlőkart is, mivel azt sikerült eltörnöm még régebben. Amint kész lesz a hátulja is, teszek fel képet róla. A segítséget pedig itt is köszönöm DeezL cartársnak. :)


Húsvétra elértük az újabb olajcsere idejét. Ami cserélve lett:
-olaj Selénia Racing 10w60
-olajszűrő
-légszűrő
-légszűrőház
-pollenszűrő
-benzinszűrő
A légszűrőház cserére azért volt szükség, mert a régi fülei le voltak törve, a csavarokkal nem lehetett rendesen összehúzatni.
Km óra: 239625

Eljött a pillanat. Hosszas keresgélés és még több gondolkodás után elhoztam ezt a gyöngyszemet. Alapvetően Brerát szerettem volna nagyon de figyelve az itteni kínálatot, egyik sem jöhetett szóba. Aztán egyik este már csak megszokásból mentem fel a HaHu-ra és megláttam ezt a szobrot :)
Végre egy Sedan 159 Alfa Rosso színben, beige bőrrel, napfénytetővel. Kívánhatnék ennél többet?Már csak annyit amit eddig külföldi fórumokon láttam: teljes bőrrel borított műszerfal és sötét tetőkárpit. SIKERÜLT! Végre megvan :)
Az autóról röviden:
- 2009-es, 2.4Jtdm 210LE, svájci vezetett szervízkönyves, 190k km-rel, igazolható előélettel és patika állapottal. Sem a belterén ( a bőr mintha új lenne ), sem a külsején nem látszódik,h ennyi km lenne benne. Főleg autópályás km-ek vannak benne és a motorháztető kivételével ( szintén bizonyítva,h azért lett újrafújva mert sok volt a kavics felverődés ) mindenhol gyári értékű rétegvastagságok vannak.
A kötelező papírozás után jöhet az első szervíz:
- Olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő,komplett vezérlés és ha úgy van akkor 5db izzítógyertya is. Később esetleg egy DPF remap és EGR dugózás is jöhet de ezt még egyeztetnem kell a szerelőkkel.
HATALMAS boldogság. Végre én is a család tagja lettem!
Másfél év használat után kicseréltem a levegőszűrőt, egyben töltöttem kb. egy deci ioncserélt vizet a kiegyenlítő tartályba. Költsége most nem volt, még mikor vettem az autót, vettem szűrőt is, de vásárláskor szinte új volt benne.


Most vásároltunk új nyárigumikat, eddig világéletemben használt szedett vedett gumiabroncsaim voltak, ugyhogy most igazan nagy az öröm. Ugyan még nincsenek fennt, de napok kérdése és mehet a teszkör :D

Tádááám!
Húsvéti nyuszi hozta, kint van a váltó!
Szépen ki lehetett mozgatni, a váltó karról az ellensúlyt még le kellett csavarozni, mert a kormányszervó csövébe beakadt.
A segédváz meg a jobb oldali féltengely is akadályozta egy kicsit, egyszerűbb visszarakáshoz lehet hogy kiszedem inkább ezeket is...










Nyári gumira átöltözve! Km: 129.354
1
523
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Giulia
- 4C
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Filmek
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Stelvio
- Giulietta
Típusok
