Blog
Elkezdődött a karosszéria javítása, hát elég sok gond van vele. Remélhetőleg hamar a végére fogunk jutni.









Nem a konditeremben voltam, mielőtt félreérthető lenne a cim :)
Mondjuk mialatt a kocsi bal oldalát átgyurmáztam, egy kellemes kis testedzést is lezavartam. A jobb oldla meg van húzgálva, igy azt felesleges cicomázni. ok, ha innen nézzük, akkor a balt is felesleges volt :)
Roppant jó anyag, minden apró kis szennyeződést eltávolit. karcokat természetesen nem, de nem is arra való. nagyon finom sima felületet kapunk utána, amit pl egy super resin polish-sal átkenve új életre kel a fényezés.
A csomagtér ajtón viszont temérdek karc volt, úgyh nekiugrottam 2500as vizes polirral. gondoltam nagyobb kárt már úgyse tudok tenni benne. Természetesen a nagyon mély karcokat hiába is csiszoltam, onnan ha hiányzik a szin, azon már a polir se segit. Viszont az apró karcokat ha kiszedem, a felület szebb lesz, kevesebb karc kevésbé rombolja a szépérzéket. Új korongot is próbára tettem. Eddig zöldet használtam a durva pasztához, de most rózsaszin került fel, jobb is lett az eredmény. A finom korong és paszta kombóra nem volt időm, de az eredmény igy is kellemes lett.
Sajnos a péntek 13. engem is utolért. Hungárián megtörték az autó elejét. Így kénytelen voltam beállni a szervizbe. El is gurultam időpontot kérni. Azt egy másik jeles napra Bolondok napjára kaptam.
Amik sorra kerültek: - első lökhárító fényezés + műanyagozás
- bal első sárvédő fényezés+ egyengetés
- bal-jobb ajtó fényezés
Ha már ott jártam kuplungot is cseréltettem mivel néha csúszkált.
- Az új kuplung+ alsó kuplung munkahenger csere történt.
Szépül az autó :)
Közeleg a műszaki, hátul már csereérett volt a tárcsa, meg a betétek is, kapott Bosch-t. Ezen kívül a váltótartó bak volt gallyra menve, cseréltük azt is, plusz a szokásos pollenszűrő, és klímafertőtlenítés.
Pár hete került be 4 felújított injektor is, lényegesen jobban megy velük, mint a régiekkel.
Esedékessé vált a hosszbordásszíj feszítő- és vezetőgörgő cseréje mert ez elmaradt a szíj cserekor és most visító hanggal jelezte hogy lejárt az ideje :)
Ami érdekes ,hogy Ruville dobozban INA vezetőgörgő és Dayco feszítőgörgő volt!
Délután kicseréltem (a régi is Dayco volt benne) azóta csend és nyugalom:)


Sok szó nem kell a képekhez. Ebayről, mozgókúpos csavarokkal. Az egyikről hiányzik a kupak, pótlásra vár.
Hankook Ventus S1 evo2 gumik, leírás szerint 3000 km-t futottak.
A felni 8x18 ET35, a gumi 215/40 R18.




Sikerült beszereznem az utolsó még hiányzó extrát a DSP-t.
A beépítéshez még egy kábelkorbácsra lesz szűkségem.




Kicsit sokáig húztam a használt autó vásárlás utáni kötelező szíjcserét, de most megtörtént. Kellemes tempóban első alkalommal röpke 5 órás művelet. Végre láttam az autó szívét belülről is :)
Eredmény:
DAYCO vezérműszíj: 5.305 HUF
DAYCO hosszbordás szíj: 3.834 HUF
Belül a váltó körüli műanyag burkolatot szintén kicseréltem egy kedves Alfástól vásárolt bontottra, mert az enyém ragadós és szinte olvadt. Ez sem volt nagy művelet, de a műanyagok törékenyek azon a részen....ezt sajnos a hamutartó fülein tapasztaltam. De végül nem is tettem vissza mert így még jobban is tetszik és több a hely. Úgysem dohányzom :)
4000 HUF
Képek lesznek kicsit később. Addig is szép napot és jó autózást :D
Csavarok meghúzva nyomatékkulccsal, váltó feltöltve olajjal, kuplung lelégtelenítve, akksi töltőn. Már csak az akksitartót, légtömegmérőt és a kerekeket kell visszarakni.