Blog
Kicsit nem egyszerű a gyári mérete, de meg lett találva a legmegfelelőbb gumi. Nokian R16 215/55.
Az első olajcserének is eljött az ideje. Az olaj cseréjén kívül nem történt más. Ebben a pillanatban nem volt szükség másra. Az olajcsere 130000ekm-nél történt.
Lehúztam az OBD-s csodamasinát és a Loudlinket, így nem merül az akksi, méregettem, szépen tartja a töltést. Volt egy másfél hetes állás, utána is pöcc-röff.
Csatolok egy esős képet, mert megtetszett a kocsi hátsója. Ismét :)
A nyári felnik felrakására még legalább 2 hetet várnunk kell, nem lesz időm hamarabb feltenni, pedig annyival szebb vele a kocsi, hogy ihajj :)

Már eseménynek kell írnom, ha nekem valaki be tudja állítani a geometriát az autón. Kicseréltem a kormány-összekötőket, gömbfejeket. Elmentem másnap geometriára, nem állították be, mert nem volt behúzva az összekötő. Elmentem szombaton, nem állították be, mert nem volt behúzva az összekötő,Lacci33 cartárs ma elvitte, beállították, de:
- az első rugóim döglöttek, ki kell cserélni, majd elvinni ismét.
- a hátsó kerékdőlést állító csavar el van szakadva jobb oldalt, ki kell cserélnem
Szerencsére ki tudta hozni 0,00-ba az összefutást, de ehhez az kellett, hogy a bölcső alatt emelje meg a kocsit.
A háromszög dob a JTD-n és a TD-n. Hasonlít, szerintem fel is megy egyiké a másikra, de nem egyforma.
1. kép JTD
2. kép TD
Egyben kiderült, hogy egy függesztő gumi hiányzik a TD-ről. Majd pótoljuk :-)


Lassan befjezettnek nyíilvánítható a karbantartás.. bekerültek előre a új KONI lengéscsillapítók, illetve a még gyári , és megviselt hűtő is megújult(nissens?), a szétszedéskor derült ki,hogy a váltó szimering háza/fedele repedt, ezért taknyolt a váltó, így azt is kicseréltük, a szimeringből (jobbos, csak gyári van!), házból bontottat kapott…
gyakorlatilag most "újszerű" az autó műszaki álapota :-), a futómű pedig csendes, és kanyarvadász..


kerékcsere nyárira - még van minta a gumikon, nem kell újabb garnitúra.
közben felfedezzük, mi leffeg jobb elöl: a felső lengőkar, úgyhogy azt is csere.
5 és fél év (!) után megvolt az első izzócsere a kocsiban (bal első helyzetjelző égett ki). Nem volt egyszerű történet az elején és akkor még finom voltam.
Először is, ha valaki enyhe csikorgó, súrlódó, vagy más rendellenes hangot hall a bordás szíj környékéről, ne halogassa, azonnal át kell nézni. Én sem halogattam sokáig, és nem is volt nagyon vészjósló a hang. Azonban az egyik indítást követően szörnyű hang jött onnan. Hangos recsegés, csikorgás. Otthon levettem a szíjat és a görgőket megvizsgálva tapasztaltam, hogy a generátor szabadonfutó megadta magát. Olyan mértékben, hogy szabadon forgott ide oda. A hajtást csak súrlódással adta át a szíjtárcsa a generátor tengelyre. Ismerőstől kértem leszedő szerszámot. Állítása szerint kétféle létezik, sűrű torx, és ritka torx. Az enyém rittig hogy a nemlétező imbusz volt. Sebaj, egy kis átalakítás után megodva. Próbáltam odatenni a generátorhoz, de nem fért be a gólyalábtól. Sebaj, elszabadítottam a gólyaláb alját, kicsit félre húztam, és odafért. Kolégával ketten belekapaszkodtunk, de kitartó próbálkozásunk ellenére sem tudtuk megmozdulásra bírni. Olyannyira, hogy a 8-as imbusz kulcs már elfordult a tengelyvégben. Ekkor már kezdett bántani a dolog... Sebaj, gólyaláb ki, generátor ki, próbáljuk meg satupadon. Ott sem sikerült. Már nem maradt más lehetőség, elő a sarokcsiszolóval, vágókoronggal, és hagy szóljon... Ekkor éreztem úgy, hogy ez a művelet kezd egy görög tragédiára hasonlítani.... :D Végül is sikerült levágni, a tengely menet egyik oldala kicsit le lett gyalulva vágáskor.. :( Valószínűleg fölragasztották előzőleg, ahogy a menet kinézett, erre tippelek. Új szabadonfutó föl, a meghúzás nehézkes volt, és nyilván többet már nem is lehet majd cserélni... :(
Íme a szabadonfutó keresztmetszeti képe... :D
