Blog
Először is, ha valaki enyhe csikorgó, súrlódó, vagy más rendellenes hangot hall a bordás szíj környékéről, ne halogassa, azonnal át kell nézni. Én sem halogattam sokáig, és nem is volt nagyon vészjósló a hang. Azonban az egyik indítást követően szörnyű hang jött onnan. Hangos recsegés, csikorgás. Otthon levettem a szíjat és a görgőket megvizsgálva tapasztaltam, hogy a generátor szabadonfutó megadta magát. Olyan mértékben, hogy szabadon forgott ide oda. A hajtást csak súrlódással adta át a szíjtárcsa a generátor tengelyre. Ismerőstől kértem leszedő szerszámot. Állítása szerint kétféle létezik, sűrű torx, és ritka torx. Az enyém rittig hogy a nemlétező imbusz volt. Sebaj, egy kis átalakítás után megodva. Próbáltam odatenni a generátorhoz, de nem fért be a gólyalábtól. Sebaj, elszabadítottam a gólyaláb alját, kicsit félre húztam, és odafért. Kolégával ketten belekapaszkodtunk, de kitartó próbálkozásunk ellenére sem tudtuk megmozdulásra bírni. Olyannyira, hogy a 8-as imbusz kulcs már elfordult a tengelyvégben. Ekkor már kezdett bántani a dolog... Sebaj, gólyaláb ki, generátor ki, próbáljuk meg satupadon. Ott sem sikerült. Már nem maradt más lehetőség, elő a sarokcsiszolóval, vágókoronggal, és hagy szóljon... Ekkor éreztem úgy, hogy ez a művelet kezd egy görög tragédiára hasonlítani.... :D Végül is sikerült levágni, a tengely menet egyik oldala kicsit le lett gyalulva vágáskor.. :( Valószínűleg fölragasztották előzőleg, ahogy a menet kinézett, erre tippelek. Új szabadonfutó föl, a meghúzás nehézkes volt, és nyilván többet már nem is lehet majd cserélni... :(
Íme a szabadonfutó keresztmetszeti képe... :D

Mivel kopottak voltak a nyári gumiim, be kellett szereznem egy másik szettet. Ha már így adódott, a nyári felniimet is elküldöm felújítani, így most azok is gumi nélkül hevernek a pince padlóján.

Mivel korrodálódtak a sárvédők is, nem csak a küszöbök, így beszereztem egy pár bontott sárvédőt. Ma jöttek meg, lekerültek a többi cucc közé.

Tegnap Simontornyán átadtuk Tomi új 156át. Nagyon jó volt ismét érzeni, hogy ilyen összetartó csapat tagja lehetek!
Köszönöm szépen Pityokomának, hogy elvitt és nem maradtam ki ebből a fantasztikus élményből!
Ezt épp ma olvastam:
"Sokszor gondoljuk azt, hogy az erőnk véges, és abban bízunk, majd mások segítik a boldogulásunkat. Pedig az erőnk megsokszorozódik akkor is, amikor mi segítünk másoknak, amikor mások meríthetnek belőlünk vagy támaszkodhatnak ránk."






Tré volt a futómű. Annyira, hogy a kocsi és az út majdhogynem más-más dimenzióban voltak egymáshoz képest. Nekem legalábbis úgy tűnt. Márpedig egy kocsi vezetési élményét igen nagyban meghatározza a futómű állapota/feszessége. Úgy döntöttem hozzálátok az első futómű felújitásának. Kivettem mindkét alsó és felső lengőkart, majd kivittem érdre, ahol a gömbfejek felújitáson estek át. Felsők 7500/db, alsók 8500/db. Az alsókban az összes szilentet kicseréltem, amit illetően elkalkuláltam magam. Hidraulikus prés hiján elég kemény meló volt. A felsőkben is kicseréltem az összes szilentet. Mivel a teljes futómű szét volt hányva, lelellenőriztem a stabpálcákat és kormány összekötőket is, és azokat még 1 összerakásra alkalmasnak találtam, majd tuning alkalmával cserélem őket. Sajnos a stabrúd szilentjei is odavannak, de attól a melótól már előre reszketek...
A szilenteket majdnem féláron vettem, de igy is 52000-ben volt a mutatvány (munkadij 0). szóval aki jön itt nekem a 7-8000ft alsó és 20-22000 ft-os alsó lengőkarokkal, az bassza is meg őket :D
Hátul rossz volt a lengéscsillapitás. A jobb oldalival kezdtem, de ott teljesen feleslegesen vettem ki a gólyalábat mert a gátló teljesen jó volt. Igazság szerint azért kezdtem azzal, mert azon az oldalon nem sütött a nap :D
A bal eresztette az olajat, tehát azt a bontós kocsi 1ik gátlójára kicseréltem ideiglenesen.


Folytatódik a padlásürítés projekt.Perositas elsö elemei.Takaritás áldozata lett a hátso ablaktörlö,plusz a dunlop pedálszett,helyette egy ricambli originali alu szett jött.Az uj ora állása 243420 , a régi 256008 .Helyére került ragasztással a vonószem takaró is.



szereztem bontott lámpát, gondoltam azt szedem szét, hogy tudjak a kocsival járni. A projektor foncsorja megy fémgőzölésre a lencse nagyon retkes volt. miután megtakarítottam egyértelművé vált miért nem látok este.




Már jó ideje foglalkoztatott a gondolat, hogy fiatalítani kellene. A Gt és a 159 között vacilláltam sokáig. Hónapokon keresztül csak a használt autót bújtam. Március 21-én azonban útra keltünk. Ez volt az első amit megnéztük. Apró hibái vannak, de egyben van...de sok a nyűg vele mire magyar papírja lesz(gondoltam). Aznap még 2-t megnéztünk itthon...egyik sem volt jobb mint az első. Aztán a rá következő héten még 2-t....és még mindig az első volt a nyerő. Így március 27-én reggel ismét útra keltünk, pénzzel a zsebben. Hatalmas élmény volt róni vele a km-eket hazáig. Ha igaz kedden már friss ropogós rendszámmal birtokba is vehetem. Remélem ez is egy gyönyörű szerelem lesz. Folyt. köv. :)

