Blog
Eljött a műszaki vizsga ideje. Kicsit későn kaptam észbe, szóval kapkodva megkezdtem az előkészületeket. Első pont, amit gyorsan ki kell pipálni, a kipufogó. Már régóta zavart a repedtfazék, amit valaki beleejtett a rendszerbe. Fangio-tól kaptam középdobot, Vitaprix-től végdobot, Marklar-tól pedig leömlőt, a többi javítható volt. A kipufogós a maradék csövet kipótolta, így meghallgathattam az autó gyári hangját. Baromi jó! Azóta is fülig ér a szám! Gyorsan telefon Zolinak, a szerelőnek, hogy szorítson helyet a róóóómeóónak a naptárjában, mert sürgősen le kell vizsgáztatni. Hétfő reggel elgurultam, szemügyre vettük a dolgokat. A kézifék régóta beragad, az mindenképp cserés, illetve a hátsó fék is elég viseltes. Múltkor, a kerékcsapágy cseréjénél vettem észre, hogy az egyik fékcsap komoly módon be van rohadva. Egy szar poént is kaptam Zolitól: "Hagyjad, erre a kocsira úgy is rá kell dobni egy ötöst a vizsgán." Lehet, hogy ő nem poénnak szánta.:D Ma szerda van, most kaptam a telefont, hogy levizsgázott az autó. Nem kötöttek bele semmibe, kérdés, hogy az ötöst rádobta-e.:D Szóval az újabb lista: kipufogó, hátsó fék (később bővebben), kézifékkötél. Ja és kapott 4 új Dunlop nyári gumit. Kilóméteróraállást később leírom.
Szóval: kézifékkütél, hátsó tárcsák, hátsó betétek. Km: 275906:)
Hát hol is kezdjem?? Az elmult Időbe picit helyre kellet már pofozni. néha egy két bokron át szántottam egy két gödrön át hajtottam 1 két helyre felakadtam, néhány rétet át szántottam, és kanyart is egyenesítettem már ki... de mint mindíg ha lóg a bele is szálítja a picsámat :) és ahol egy más más márka már rég fejjel lefelé 360at nyomot volna a levegőbe ott is talpon maradt... így hát eljött egy felujítás idelye: Lengőkar csere, gyolyaláb csere, 4 féktárcsa és fékbetét csere, abs ujra üzemel (kábelcsere) fűtés ventilátor csere, kesztyű tartók felrakása, bolhák potlása , zene beszerelese (az Endor bolygo 9 holdjárol is halható :) na jó azért annyira nem ) csomagtér kábel kicserélve mh tető telló kicserélve,ajtók hangszigetelve zárak átnézése bal oldali zár megjavitva, és még pár aproság stb... és lassan újra meglátogatja a lakatost
Már egy idelye nem.írtam... De azért még megy a project, sajnos a tél alatt elég kevés dolog került bele készült ell. De azért szépen lassan, nagyon lassan de alakul. jobb időbe majd felgyorsulnak a folyamatok. Már nem nagyon emlekszem mit is készült ell, ami hirtelen eszembejut fék legtelenitve, kuplung bekotve stb, pár jelado a helyén, néhány alkatrész lefenyezve a helyén vagy várja hogy a helyére kerüljön.

Az első lökhárító homokfűvasa és újra fényezése + kapott egy seat cupra toldatott :D Pofás lett :D
Kapott még új küszöb spoilert. A régit már nem lehetett megmenteni!
A gyári turbó könnyezett így kapott egy ujjat.
Első ,hátsó féktárcsák és betétek szintén cserélve lettek (ate)
13eSEAT Leon CUPRA
35e első löki. festés+homokfúvás
10e tuning vonószem
45e küszöb spoiler, frissen fényezve (Még felrakásra vár)
140e turbó
35e első tárcsa
32e hátsó tárcsa
25 e-h betétek
30 intercooler
20e szervíz díj








Az egyik kötelező elem nálam az a sötétítés. Erre ismét Móváron került sor a Szabó fóliánál. A srácok 3 óra alatt lefóliázták a kocsit ahol lehetett. Feltetettem az egységjelzést is ha már úgyis letisztították az ablakokat.

Kicsit nem egyszerű a gyári mérete, de meg lett találva a legmegfelelőbb gumi. Nokian R16 215/55.
Az első olajcserének is eljött az ideje. Az olaj cseréjén kívül nem történt más. Ebben a pillanatban nem volt szükség másra. Az olajcsere 130000ekm-nél történt.
Lehúztam az OBD-s csodamasinát és a Loudlinket, így nem merül az akksi, méregettem, szépen tartja a töltést. Volt egy másfél hetes állás, utána is pöcc-röff.
Csatolok egy esős képet, mert megtetszett a kocsi hátsója. Ismét :)
A nyári felnik felrakására még legalább 2 hetet várnunk kell, nem lesz időm hamarabb feltenni, pedig annyival szebb vele a kocsi, hogy ihajj :)

Már eseménynek kell írnom, ha nekem valaki be tudja állítani a geometriát az autón. Kicseréltem a kormány-összekötőket, gömbfejeket. Elmentem másnap geometriára, nem állították be, mert nem volt behúzva az összekötő. Elmentem szombaton, nem állították be, mert nem volt behúzva az összekötő,Lacci33 cartárs ma elvitte, beállították, de:
- az első rugóim döglöttek, ki kell cserélni, majd elvinni ismét.
- a hátsó kerékdőlést állító csavar el van szakadva jobb oldalt, ki kell cserélnem
Szerencsére ki tudta hozni 0,00-ba az összefutást, de ehhez az kellett, hogy a bölcső alatt emelje meg a kocsit.