Blog

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-03-31

A háromszög dob a JTD-n és a TD-n. Hasonlít, szerintem fel is megy egyiké a másikra, de nem egyforma.
1. kép JTD
2. kép TD

Egyben kiderült, hogy egy függesztő gumi hiányzik a TD-ről. Majd pótoljuk :-)

>> Szerviztolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2015-03-31

Lassan befjezettnek nyíilvánítható a karbantartás.. bekerültek előre a új KONI lengéscsillapítók, illetve a még gyári , és megviselt hűtő is megújult(nissens?), a szétszedéskor derült ki,hogy a váltó szimering háza/fedele repedt, ezért taknyolt a váltó, így azt is kicseréltük, a szimeringből (jobbos, csak gyári van!), házból bontottat kapott…
gyakorlatilag most "újszerű" az autó műszaki álapota :-), a futómű pedig csendes, és kanyarvadász..

 
>> Szervizpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2015-03-30

kerékcsere nyárira - még van minta a gumikon, nem kell újabb garnitúra.
közben felfedezzük, mi leffeg jobb elöl: a felső lengőkar, úgyhogy azt is csere.

 
>> SzervizDadde147 // Alfa 147 1,6 TS Distinctive 120 LE // 2015-03-30

5 és fél év (!) után megvolt az első izzócsere a kocsiban (bal első helyzetjelző égett ki). Nem volt egyszerű történet az elején és akkor még finom voltam.

 
>> Szervizigi166 // Alfa 166 Szedán // 2015-03-30

Először is, ha valaki enyhe csikorgó, súrlódó, vagy más rendellenes hangot hall a bordás szíj környékéről, ne halogassa, azonnal át kell nézni. Én sem halogattam sokáig, és nem is volt nagyon vészjósló a hang. Azonban az egyik indítást követően szörnyű hang jött onnan. Hangos recsegés, csikorgás. Otthon levettem a szíjat és a görgőket megvizsgálva tapasztaltam, hogy a generátor szabadonfutó megadta magát. Olyan mértékben, hogy szabadon forgott ide oda. A hajtást csak súrlódással adta át a szíjtárcsa a generátor tengelyre. Ismerőstől kértem leszedő szerszámot. Állítása szerint kétféle létezik, sűrű torx, és ritka torx. Az enyém rittig hogy a nemlétező imbusz volt. Sebaj, egy kis átalakítás után megodva. Próbáltam odatenni a generátorhoz, de nem fért be a gólyalábtól. Sebaj, elszabadítottam a gólyaláb alját, kicsit félre húztam, és odafért. Kolégával ketten belekapaszkodtunk, de kitartó próbálkozásunk ellenére sem tudtuk megmozdulásra bírni. Olyannyira, hogy a 8-as imbusz kulcs már elfordult a tengelyvégben. Ekkor már kezdett bántani a dolog... Sebaj, gólyaláb ki, generátor ki, próbáljuk meg satupadon. Ott sem sikerült. Már nem maradt más lehetőség, elő a sarokcsiszolóval, vágókoronggal, és hagy szóljon... Ekkor éreztem úgy, hogy ez a művelet kezd egy görög tragédiára hasonlítani.... :D Végül is sikerült levágni, a tengely menet egyik oldala kicsit le lett gyalulva vágáskor.. :( Valószínűleg fölragasztották előzőleg, ahogy a menet kinézett, erre tippelek. Új szabadonfutó föl, a meghúzás nehézkes volt, és nyilván többet már nem is lehet majd cserélni... :(
Íme a szabadonfutó keresztmetszeti képe... :D

 
>> EgyébDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2015-03-11

Mivel kopottak voltak a nyári gumiim, be kellett szereznem egy másik szettet. Ha már így adódott, a nyári felniimet is elküldöm felújítani, így most azok is gumi nélkül hevernek a pince padlóján.

 
>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2015-02-20

Mivel korrodálódtak a sárvédők is, nem csak a küszöbök, így beszereztem egy pár bontott sárvédőt. Ma jöttek meg, lekerültek a többi cucc közé.

 
>> EseményMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2015-03-29

Egy összefogás eredménye !

 
>> EseményIldiko // Alfa 159 SW // 2015-03-30

Tegnap Simontornyán átadtuk Tomi új 156át. Nagyon jó volt ismét érzeni, hogy ilyen összetartó csapat tagja lehetek!
Köszönöm szépen Pityokomának, hogy elvitt és nem maradtam ki ebből a fantasztikus élményből!

Ezt épp ma olvastam:
"Sokszor gondoljuk azt, hogy az erőnk véges, és abban bízunk, majd mások segítik a boldogulásunkat. Pedig az erőnk megsokszorozódik akkor is, amikor mi segítünk másoknak, amikor mások meríthetnek belőlünk vagy támaszkodhatnak ránk."

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2015-03-12

Tré volt a futómű. Annyira, hogy a kocsi és az út majdhogynem más-más dimenzióban voltak egymáshoz képest. Nekem legalábbis úgy tűnt. Márpedig egy kocsi vezetési élményét igen nagyban meghatározza a futómű állapota/feszessége. Úgy döntöttem hozzálátok az első futómű felújitásának. Kivettem mindkét alsó és felső lengőkart, majd kivittem érdre, ahol a gömbfejek felújitáson estek át. Felsők 7500/db, alsók 8500/db. Az alsókban az összes szilentet kicseréltem, amit illetően elkalkuláltam magam. Hidraulikus prés hiján elég kemény meló volt. A felsőkben is kicseréltem az összes szilentet. Mivel a teljes futómű szét volt hányva, lelellenőriztem a stabpálcákat és kormány összekötőket is, és azokat még 1 összerakásra alkalmasnak találtam, majd tuning alkalmával cserélem őket. Sajnos a stabrúd szilentjei is odavannak, de attól a melótól már előre reszketek...
A szilenteket majdnem féláron vettem, de igy is 52000-ben volt a mutatvány (munkadij 0). szóval aki jön itt nekem a 7-8000ft alsó és 20-22000 ft-os alsó lengőkarokkal, az bassza is meg őket :D
Hátul rossz volt a lengéscsillapitás. A jobb oldalival kezdtem, de ott teljesen feleslegesen vettem ki a gólyalábat mert a gátló teljesen jó volt. Igazság szerint azért kezdtem azzal, mert azon az oldalon nem sütött a nap :D
A bal eresztette az olajat, tehát azt a bontós kocsi 1ik gátlójára kicseréltem ideiglenesen.