Blog
Egy- két baráti kirándulás majdnem tragédiába torkollott, mert a csomagtartóban felmelegedett a sör.Ezt megelőzendő,rendeltem a Fiat Kelet Pesttől 12 voltos aljzatot a csomagtartóba.Múlt héten már megjött, de barnát küldtek a fekete helyett.Azt visszaküldettem,ma vettem át a feketét. A beszerelés némi nőgyógyászi előképzettséggel 5 perc alatt megvan.A régi takaróburkolatot ki kell pattintani,behelyezni a fedővel ellátott műanyag részt,majd abba bedugni a fém részt.A csatlakozót kicsit nehéz rádugni,mert, pont ott megy valami vastag gumicső.De azt felnyomva,pár szitokszó kiséretében megoldható.:) A 3.fotón látszik,hogy először rosszul próbáltam berakni,így összeszerelve nem megy be a helyére.Újra szét kellett szednem.
Összeszerelés után egyből kipróbáltam,gyanús volt, hogy biztosítékot is kell berakni,de gyárilag megvolt,mert működött.
Újabb extra kipipálva: )




Futómű beállításra vittem a drágámat (Ármos Gumimax Dunaújváros), mivel a koppanásnál elmászott a jobb eleje rendesen. Szépen beállították, a kormány végre középen áll, és meg is dícsérték, hogy milyen fasza minden, nem lóg semmi, semmit nem kell mostanság cserélni :)
A kormányműben az olaj már nem is olaj volt, tehát csere érett. Igencsak. Mivel úgyis bütyköltem a porvédő miatt, gyorsan beszereztem az új olajat. Mindjárt vehettem két flakonnal, mert annyira szennyezett volt a rendszer, hogy miután az első újat beleöntöttem és megjárattam a motorral, szinte ugyan olyan koszos szürke lett. Olaj újra le, újabb adag bele... most már jobb a helyzet. :)
Szervó olaj 2 db 3340.-




Anyagbeszerzés:
1, Birth toronycsapágy 2db 2600.-
2, Birth torony szilent 2db 6737.-
3, Siensa hidraulika jav. 2db 3223.-
4, Gomet féltengely porvédő 1db 703.-
5, Bardi grafitos zsír 1db 544.-
6, Magyar bilincs (nagy-kicsi) 2db 176.-
7, Gomet lengéscsillapító ütköző 2db 3384.-
8, Birth kormányporvédő 1db 750.-
9, Quick Brake fékbeépítő készlet 2db 4963.-
10, Zink spray 1db 2000.-
11, Prevent féknyereg festék 1db 1590.-
12, bal első lengéscsillapító 1db 14000.-
Nem kis munka volt, mivel a bal első féknyereg egyik csúszkája volt kedves beletörni a furatba. :(
De végül minden sikerült! :)
205530 km.












Néhány hete indításkor nehezen mozdította meg a motort az önindító,hétvégén leszereltem és elvittem felújításra. Cserélni kellett a komplett középrészt és a szénkeféket szénkefetartóval. A felújításnak köszönhetően megszűnt az indítást követő nyikkanása is ami amióta nálam van megvolt.
Önindító leszerelése elearn szerint alulról szükséges, de a webastó miatt nálam ez nem járható. Felülről az kartergáz leválasztó vákumdob,izzító relé és a gázolajszűrőház leszerelését követően(csövek maradtak csak félrehajtottam) hozzáférhető volt és felfelé ki is jött könnyedén.