Blog
Már régóta zavart, hogy a középkonzolon rossz a világítás. A fűtésnél mind a két égő ki volt égve, ezek cserélve lettek. A műszerfalnál is volt egy égő, amit cserélni kellett. A belső világítás-kapcsolónál csak ki volt csúszva a foglalat. Mostmár hibátlan lett a belső világítás.
Egyszer a fűtőmotor megszűnt működni az első három állásban. Mivel a biztosíték, vezetékek rendben voltak, ezért a fűtőmotor előtét-ellenállására gyanakodtunk. Az ellenállás a kesztyűtartó alatt/mögött van, SEMMIT nem kell hozzá megbontani, két csavar és kint van. Az ellenállások sorba vannak kötve, úgyhogy ha az egyik tönkremegy, akkor a többi sem működik. Mivel cseredarabot még nem találtunk, a hibás éllenállás át lett hidalva. így a 3-as állás is teljes áramot ad a fűtőmotorra.
A vizsga után nem hagyott nyugodni az elejéből jövő kopogás.(de csak rossz utakon lehetett hallani) Egy szerelő barátomat megkértem,hogy nézzük meg a műhelyében.
Kiderült,hogy a jobbos lengőkar első szilentje a hiba.Nagy utánajárásba került míg tudtam venni,mert sok helyen csak komptett villát árulnak.( A gömbcsukló gyári még,
és azt olvastam valahol,hogy az után gyártott lengőkarokban nagyon gyenge,mert valamiféle műanyag ágyazású.)Szóval megvettem ,párban,és kicseréltük,de ha már szerelünk akkor a stabilizátor karokat is kicseréltük.
A kopogás megszűnt és én is nyugodtabb vagyok



Vizsgáztatni olyan helyre vittem,ahol van szerviz lehetőség is.
A kormány összekötő gömbfej nem volt 100%-os és a futóműből is hallatszott némi kopogás,ezt elmondtam előzetesen. A gömbfejeket kicserélték, de a lengővilla szilenteket nem, mert nem tudták beszerezni.
Viszont akadt más gond is,a CO-t meg sem lehetett mérni olyan magas volt.Kimérték a lambda szondát, hibátlan.A szerelő elmondása szerint sok időbe telt ,míg rá jött a hiba okára,a vákuumcsövek el voltak repedve, alig latható helyen.Végül átment. A szerelők tökéletes munkát végeztek, alacsony áron, ha nekem kelet volna megvennem a gömbfejeket és a kerékösszetartást beállíttatni, plusz a szerelés, sokkal többe került volna.
A hátsó végdob kifújt egy kicsit ezért leszereltük meghegeszteni,de javíthatatlan volt,így csere lett a vége.A középső dob tartó gumijai is cserélve lettek.
A hangja sokkal jobb,és nem idegesít a berregő hang amit előtte azt sem tudtam honnan jön.
km állás:212926
Pirelli snowcontroll3 185/60R14 18500/db (ficsor autóház)
szerelés:8500ft
nyár felni tisztítása:2000ft a 4db

Nem történik semmi mostanság. Egy év hibamentesen. Télen 100as benzinnel 9.1et eszik a jószág. Stabilizátor rúd csere érett ugy érzem, de majd a nyári kerék cserénél lesz kicserélve. 128.000km-nél tartok.
A képen látható limitált szériás alfás autóstáskát hozta a Jlzuska...a feleségemnek ugyanezt feketében :) (többek között)


Este megvolt a kötelező szerviz.
olajcsere és szűrő
előző csere: 149 534 km
dátum: 2014.01.30.
futott km: 19 228 km
eltelt idő: 11 hónap
üzemanyagszűrő
előző csere: 135 706 km
dátum: 2013.01.15.
futott km: 33 056 km
eltelt idő: 2 év
pollenszűrő
előző csere: 139 643 km
dátum: 2013.05.17.
futott km: 29 119 km
eltelt idő: 1 év 8 hónap
Az olaj nagyon fekete és kormos volt. Elmehet a francba a gyár a 30ezres csereperiódus ajánlásával! Meg az is aki ezt szajkózza. Ezután, ha törik, ha szakad, 15ezrenként le fogom cserélni, most is csak időhiány miatt szaladt bele ennyi.
A pollenszűrő is eléggé odavolt, lehet, nem árt kicsit sűrűbbre venni a cserét.
Számításaim szerint a levegőszűrő, a fék- és a szervóolaj majd 176ezernél esedékes, a váltóolaj pedig 240ezernél.
Vezérlés majd csak 260ezernél, de a hosszbordás előbb, 194ezernél lesz cserés.
Bekerültek az ebay-en rendelt LED-ek is. A kilépőfény tökéletes, a hátsó csillárban az egyik izzónál elsőre elfüstölt az ellenállás, a másik nem, így még nem dob hibát a CAN-NUS rendszer.
A csomagtérben hagytam az eddigieket, annál is inkább, mert amit küldött a szálító, azok az oldalsó foglalatokba nem fértek be (túl hosszúak).
Elöl a középső csillárban a középső led nem ellenállásos, nem alszik ki…de egyáltalán nem. Akkor sem, ha leállítom a kocsit. Még fél óra múlva sem. Halványan dereng. Elvileg nem okoz gondot, de azért alkalomadtán majd kap ellenállást. Amúgy nagyon szép így a beltér megvilágítása.
Fotók mellékelve (a 3-napja berakott új akksiról is).
Költségeim:
akkumulátor Excide Excell: 24 140,- Ft
olaj, Selénia WRPE 5w-30: 15 100,- Ft/5 liter
üzemanyagszűrő, UFI ONE: 16 538,- Ft
pollenszűrő: 3 225,- Ft
olajszűrő, Denckermann: 1 760,- Ft
tömítő karika: 400,- Ft
G12 fagyálló: 850,- Ft/ 1 liter
munkadíj: nem írom le, baráti ár
összesen: 67 000,- Ft







