Blog
A kormányműben az olaj már nem is olaj volt, tehát csere érett. Igencsak. Mivel úgyis bütyköltem a porvédő miatt, gyorsan beszereztem az új olajat. Mindjárt vehettem két flakonnal, mert annyira szennyezett volt a rendszer, hogy miután az első újat beleöntöttem és megjárattam a motorral, szinte ugyan olyan koszos szürke lett. Olaj újra le, újabb adag bele... most már jobb a helyzet. :)
Szervó olaj 2 db 3340.-




Anyagbeszerzés:
1, Birth toronycsapágy 2db 2600.-
2, Birth torony szilent 2db 6737.-
3, Siensa hidraulika jav. 2db 3223.-
4, Gomet féltengely porvédő 1db 703.-
5, Bardi grafitos zsír 1db 544.-
6, Magyar bilincs (nagy-kicsi) 2db 176.-
7, Gomet lengéscsillapító ütköző 2db 3384.-
8, Birth kormányporvédő 1db 750.-
9, Quick Brake fékbeépítő készlet 2db 4963.-
10, Zink spray 1db 2000.-
11, Prevent féknyereg festék 1db 1590.-
12, bal első lengéscsillapító 1db 14000.-
Nem kis munka volt, mivel a bal első féknyereg egyik csúszkája volt kedves beletörni a furatba. :(
De végül minden sikerült! :)
205530 km.












Néhány hete indításkor nehezen mozdította meg a motort az önindító,hétvégén leszereltem és elvittem felújításra. Cserélni kellett a komplett középrészt és a szénkeféket szénkefetartóval. A felújításnak köszönhetően megszűnt az indítást követő nyikkanása is ami amióta nálam van megvolt.
Önindító leszerelése elearn szerint alulról szükséges, de a webastó miatt nálam ez nem járható. Felülről az kartergáz leválasztó vákumdob,izzító relé és a gázolajszűrőház leszerelését követően(csövek maradtak csak félrehajtottam) hozzáférhető volt és felfelé ki is jött könnyedén.
A régi már nagyon bematult és a belső rész se volt tökéletes így a teljes csere lett a megoldás.
A művelet 1 óra alatt elvégezhető egy kis szerencsével.


Még nyáron történt,hogy egy kavicstól berepedt a bal oldali ködlámpám.Most jutottam el bontóba,ahol vettem egy másikat. Azt mondták 159-be való,de a régi kiszerelése után szembesültem a ténnyel,hogy nem azonos a kettő.A bontott búrájában nincs az a lépcsőzetes forma, ami által pont illeszkedne a takaró króm gyűrűbe.De ennek ellenére beszereltem,majd úgyis veszek párban újat .Ideiglenesen jó lesz.




Egy szimpatikus fiatalember ma elvitte. Remélem, legalább olyan jó gazdája lesz, mint én. (Jobb lesz, tudom).
Bizonyára sokan jártatok már úgy, hogy a motorháztetőben lévő zár bovdenje megszakadt.
Na velem ez történt. 2 szerelőt jártam meg vele, mind a 2 szerelő vállát rángatva mondta, hogy nem tudja mit is csináljon.
Fogtam magam, hazamentem és nekiestem.
Úgy gondoltam, hogy ha már nem tudok a kocsi alá feküdni, megoldom máshogy a témát. Kiszereltem a lökösben lévő hűtőbordát. Pontosabban a jobb oldalit. A hűtő fölött ott virított a zárszerkezet. Láttam 2 csavart, a 3. pedig eltakarta a nyitó kar.
A 2 csavart sikerült kicsavarnom, habár szenvedtem mire megtoldottam a csavarhúzómat. :) Szóval 2 csavar levéve, stimm. A 3. csavarhoz úgy fértem hozzá, hogy egy picit felnyitottam a motorháztetőt. Nem kell feszíteni, erőlködni, ameddig engedi, addig nyissuk. Kivillan a 3. csavar, azt is le kell csavarni és láss csodát, a motorháztetőt kitudod nyitni. Igaz, a zárral együtt, de legalább felnyitottad.
Ezután visszaszereltem a helyére, új bovdent kötöttem be és azóta is prímán működik. Az elszakadt bovden már kicsit korrodált volt.
Remélem tudok azoknak az embereknek segíteni, akik nem tudják hogy kezdjenek neki ennek a műveletnek. Nem kell törni, zúzni semmit. :)
