Blog
Az axial csukló és a kormányösszekötő cseréje után elengedhetetlen a futóműállítás.
Km óra állás: 212.475km

Ma vettem 4 db új Hankook téligumit, fel is kerültek új szelepházakkal. Már hiányoztak :) De viszont nagyobbak mint az előzőek, így valószínűleg csalni fog a km-óra.
Elkerült tőlünk a kicsike,úghogy összegzés következik : Hét évet és egy hónapot töltött velünk,ezalatt 81210 km-t tettünk meg vele. Ez 85 hét és 2592 nap alatt évi 11600 km és heti 955 km és napi 31 km-t jelent. szép volt jó volt,eddig tartott. Emlékét megőrizzük...
Kiszámoltam a költségeket is 1.431.693 ft-ot tett ki az Alfa fenntartása beleértve a vételárat. Ennél több volt a benzinköltség: kb. 2.273.600 Ft. Ez mindösszesen 3.705.600 jó magar forint. Jó kis summának néz ki de havonta már kevesebb:43592 Ft. Ha nem veszem figelembe a vételárat,akkor meg 38121 ft. Nem sokallom az alfázásért.

Hát eljött ez is,a mai napon elvitték a kocsinkat. Még az idő is elromlott,akár a kedvünk. Hét évig gyűjtöttük együtt a kilómétereket.,egészen mostanáig. Hiányozni fog :((
A szabadnapjaim nem úgy alakulnak ahogy szerettem volna,de így is szakítottam pár órát,hogy a tengelyeket bepróbáljam a helyükre. Nos alapvetően nincs is gond velük, némi sorjázás és egy kis javítás szükséges. A menetes végen, újra át kell vágni a menetet,mert ez a késsel vágott nem túl jó (nehezen kap rá a csavar). A mozgatáshoz szükséges tárcsákhoz vettem 80mm hosszú 4es csavarokat amik a távtartók szerepét játsszák majd ezeknek a helyét ki kellett mélyítenem a tárcsákon. Az első próba után belőttem a csavarok végleges hosszát, valamint konstatáltam,hogy a 6.-os pillangó házából, ahol eredetileg egy TPS szenzor volt le kell csiszolni, mert a távtartók alja elakad benne. Az elgondolásom eddig működik jó lenne,ha így is maradna.A következő lépés a visszahúzó rugók elhelyezése valamint a vákuum kiállások elkészítése, továbbá találnom kell minél laposabb fejű 4es csavarokat a pillangó lapkák rögzítéséhez.
Ezenkívül megvettem végre az új kuplung munkahengereket és kuplungcsövet valamint egy gázbovdent, amit valószínűleg le kell rövidítenem.






Ez az amire úgy érkeztem, hogy eredetileg nem is volt biztos a részvételem. Évi is eljött velem, sose volt még pókerteremben. Hátha kedvet kap, majd kitanítom, aztán indulhat a legjobb női játékos címért:). Nagyon jól és nagyon jó hangulatban kezdődött a játék, az első szünetig nagyon laza játék folyt, mentek a szokásos ugratások, vicces beszólások. Még lapokat is kaptam, néha játszani is tudtam velük, ha nem is lettem chipleader, de nem álltam rosszul a szünetre. Aztán valami megváltozott, a lapok sem úgy jöttek, ha láttam fantáziát a lapban, elkezdtem vele játszani, akkor sem talált el semmi. De nagyon semmi. Aztán gondoltam egy merészet, ami inkább hasonlított valami kamikáze akcióhoz, aminek a végkimenetele az volt, hogy mehettem haza. Treff A8-cal beemeltem, Kiszozi megadta. Ketten maradtunk, és az előzetesen látott játéka alapján azt gondoltam ki tudom csavarni a kezéből majd a lapot egy semleges boardon. A floppon agresszívan beemeltem. Elgondolkozott mi a célom, de megadta, amivel meglepett. A turn is totál semleges volt, rálőttem még egyet, pedig itt már értelmetlen volt bármit is cselekednem, amit kis hezitálás után megint megadott. Itt leszállt a köd, hisz belül tudtam, vesztettem, de pot committed voltam, a riveren allin mentem, akármi is fog történni. Nos az történt, hogy a floppon 4-es szettje volt, nem csoda ha nem sikerült kicsavarni a kezéből a lapot. Zoli, aki később megnyerte a trófeát(megint:) ) mondta is miközben szedtem a sátorfámat, hogy elég átlátszó volt a blöfföm, Ő is megadta volna. Mondjuk ellene nem is kísérleteztem volna ilyesmivel, ráadásul ki dobott volna el egy szettet egy ilyen boardon? Így jártam, most már csak a tanulság maradt meg belőle. A februári játékon megpróbálok ésszel játszani, a FT-re be kell jutnom mindenképp, Zolit szeretném újra megszorongatni;-).
Eljött a három ajtós autók rémálma, egyébként is típus betegség Alfáknál, elszakadt az ülést reteszelő szerkezetben a bovden. Többet nem lehetett előre hajtani az ülést, hogy beszálljanak hátra. Ráadásul az utas oldalon, ami pláne bosszantó. eBay-en lehet rendelni bovdent műanyag füllel együtt (1.kép), kb 13 000 Forint + szállítási díjért. De a legrosszabb, hogy az ülést ki kell szerelni, majd teljesen lebontani róla a (bőr) kárpitot, újra húzni rajta keresztül a bovdent és vissza, hogy közben az Airbag ne sérüljön, mozduljon el.
Találtam egy angol nyelvű illusztrációt fotókkal, mekkora munka. Nem voltam magamban biztos! Aztán, hirtelen elhatározásból levettem az akku sarut, széthúztam az ülés alatt a sárga légzsák csatolót (figyelem a sárga részből a sárga felét kell úgy kihúzni a kábelnél fogva, hogy a fehéren a két kis körmöcskét benyomod), majd kivettem az ülést és felvittem a meleg szobába. Ott neki is estem, lebontottam a műanyag részeket, majd elkezdtem felhajtani a bőr kárpitot, mikor meg is találtam a hiba forrását! Gyárilag egy vacak alumínium öntvény kampó lett beakasztva az ülés acél vázába, ez feszíti vissza a bovden, ami az ülés hajtó mechanizmushoz csatlakozik. Annyira nyírja az acél az alut, hogy ketté vágta, mint kés a vajat, a horog fele még mindig ott figyelt az acél keretben (2. kép). Kapott rá másik drótból egy hurkot, felül vissza lett akasztva a pöcök a műanyag fülbe, majd lefeszítve az új dróttal. Mehetett vissza a csomagolás, szerencsére nem kellett kettőbe szedni az ülő és hátlapot, sem teljesen lefejetni a kárpitozást, szivacsokat. Az ülés másnap visszakerült a helyére (3.- 4. kép), úgy néz ki, probléma megoldva. ;-)
ui: A bovden mindig a biztonsági öv oldalán van levezetve, ha valaki keresné! (5.kép)





Megvettem a második Gtv-t.Szloveniából származik,187500 km van benne feher Momo bőr belsővel fekete tetőkárpit fekete szövetszőnyeg.Klíma ,végre nyáron nem fogunk tovább aszalódni a melegben.




Ajánlás útján a Váci úti Kwik Fit műhelybe mentem, ahol a munkafelvevővel beszélgetve kiderült, láttak már alfát, a tagnak a kocsija is bár nem alfa, de egy "porig ültetett" gépsárkány, eloszlottak a kételyeim, hogy esetleg megint valami kontárság fog a kocsival történni. Éreztem, tudtam, hogy rettentően rosszul van beállítva a futómű, mert változó tapadási viszonyok között, illetve rosszabb útburkolaton és erős terhelés alatt össze-vissza kacsázott. A szerelő aki kezdte volna beállítani, kijött, hogy mi a gondom vele, mondjak pár szót. Elmondtam, hogy eldobálja a hátulját, hullámzik erős terhelésen kanyarban, egyik oldalra bizonytalanabbul fordul, stb... Úgy nézett rám, mint vmi marslakóra, majd halkan és kicsit lenézően közölte, hogy ez lehet lengéscsillapító is. Mondtam, szerintem nem az, de majd a műszerek megmutatják úgy is, szerintem a hátulja szar, az eleje meg ahhoz van állítva, úgy kuka az egész ahogy most ott áll. Jó fél óra múlva kijött emberünk a kocsival, be lett állítva. Most ő jött lógó orral, hogy hát a hátulja nagyon rosszul állt, az egyik oldal -4,2, a másik -0,2. Az eleje ennek megfelelően hasonlóan szar volt. Most nagyon faszán beállított mindent, mutogatta a paramétereket, mi hol áll éppen. Tényleg nagyságrendekkel jobb lett, mondhatni tökéletes. Én kicsit több összetartást adtam volna magamnak, mert így középállásban nem elég feszes, de ha most ezzel visszamegyek, hogy húzzon rajta 1-2 tizedet összébb, lehet elküldenek a picsába, hogy ez nem rally műhely. De lehet megpróbálom, hagytam annyi jattot, hogy egy kérdést feltehessek még:).
Miután alaposan körbejártam a témát rászántam magam, hogy szétkapjam a fél autót.
Megpucoltam a légtömegmérőt és a szívócső nyomás érzékelőt.
Az tuti, hogy ha autószerelőnek állnék, akkor biztos nem vállalnék Alfát.