Blog
Jövő héten megyünk a nővéremhez Münchenbe és átnézettem a szerelőmmel aki mindent rendben talált. Le is mostam utána, tudom h hamar piszkos lesz de ezt a szar sós szutykot muszáj lemosni mert rágja az autót....

Kicseréltem a pollenszűrőt, mert az olajcserénél azt elfelejtettem venni, természetesen aktív szenes került bele. Csere idő 10 perc, nekem 30 perc, de csak mert minden helyet átmosok letisztítok, az is kap műanyagápolót amit nem is látni :)


Elérkezett az idő,hogy egy újabb nagytakaritást csináljak a NagyVad-on.
-Olaj és szűrők cseréje (Mobil1 5w-40)
-Wax
-Gumiápoló
-Műanyagápoló
-Gyors wax az alufelnikre
-Bőrápoló
és egy telitank premium dizel.
Km óra állás:221.100.km





Szűk 9 év után visszavásároltam :) Nem tündököl már régi fényében, de szebb és erősebb lesz, mint valaha :)

A kocsi bal elején elkezdett valami kopogni. Az a fura, hogy nem mindig lehet hallani. Na mondom egy újabb lengőkart dobhatok a kukába.
Elvittem a szerelőmhöz. A lengőkarnak semmi baja, viszont azt mondta hogy az axiális csuklót ki kellene cserélni, mert lóg egy kicsit. Miközben szedte szét a kocsit a csukló mellet kicseréltük a kormányösszekötőt, meg a kutyacsontot is. Biztos ami biztos. A meglepetés olyankor jött, mikor össze lett rakva lett a kocsi. Ugyanúgy megmaradt az a tompa puffanós, kopogós hang. Elvittük nyúzópadra a kocsit. Megrángatták, meggyötörték, hang sehol, a futómű, lengéscsillapító, kormány tökéletes.
De ha megyünk a kocsival csak lehet hallani az a rohadt hangot. A mai feladat az lesz, hogy a motortérbe megrángatok mindent, hátha ott koccan össze valami valamivel :-(


Ha már felkerültek a téligumik ( Pirelli Snowcontrol) akkor illik is menni velük, úgyhogy elgurultunk Berlinbe...5.7-es!!! átlagfogyasztással ami több mint jó...igaz, ez inkább a hírhedten rossz cseh autópályáknak és a folyamatosan szakadó havas-esőnek volt köszönhető mivel visszafogottabban lehetett csak menni.
Remélem hamar jön a tavasz mert bár a 16"-os felnik is" szépek" de azért mégiscsak a 18"-as Q2-es felnivel mutat igazán jól az autó.



Ebay-ről vásároltam szettben a beltérhez való ledeket. Volt velük gond .A szofita izzók 37 mm hosszúak ,ezzel szemben 41mm-es ledeket kaptam .A csomagtartó két oldalsó ,és a hátsó ülések feletti lámpatestekbe nem férnek bele.
Elől a mennyezeti "csillárban" lekapcsolt állapotban is dereng a középső szofita LED. Biztos vagyok benne ,hogy az egymás mellett futó vezetékekben indukálódott feszültség miatt. Lineáris tekercset alkotnak a vezetékek ,a Led.nek meg kicsi a belső ellenállása.
Az egyik T10 foglalatos egyből elfüstölt.
De a többi ,ami működik ,nagyon tetszik. Jó erős ,hideg fénye van. Következő lépcsőben pótolni fogom, a szofitákat. Akkor teljes lesz a belső ledesítés.
Frissítés.: Irtam az eladónak a problémás ledek miatt.Postafordultával küldött is egy csomagot grátisz.
KM állás:150620








Megtörtént, ismételten Petronas Synthium Racer 10w60 került bele...nekem bejött.
km állás: 138.200
Na ez egy hosszú sztori...
Lefalaztattam az EGR-t és ugye ilyenkor hibajelzés jön ki és ezt ki akartam íratni Föckössel.
Minden rendben zajlott addig ameddig az új progit (egr off) vissza akartuk tölteni, ekkor csinálom a procedúrát az immobilizerhez de semmi...valami letiltotta és a kocsi nem indult.
Ekkor az ECU azt jelezte mintha nem lenne rádugva semmi. Sakk-Matt.
Ekkor hívtuk az MMC chip tuningot segítségért és hosszas szaladgálás után (comp. vezérlő ki) visszatöltöttek a gyári szoftvert, mert kiderült h optimalizálva lett valamikor.
Szóval most "le lett butítva" de legalább indul.
Következő projekt hogy ezt a bóvli immobilizert lecserélem valami használhatóra és újra irány Föcköshöz hogy kiírjuk az EGR-t, lehet írunk valami erősítést mert érezhető a butítás. Ez úton köszönet Föckösnek az egész esti szaladgálásért és türelemért!!!