Blog
Ebay-ről vásároltam szettben a beltérhez való ledeket. Volt velük gond .A szofita izzók 37 mm hosszúak ,ezzel szemben 41mm-es ledeket kaptam .A csomagtartó két oldalsó ,és a hátsó ülések feletti lámpatestekbe nem férnek bele.
Elől a mennyezeti "csillárban" lekapcsolt állapotban is dereng a középső szofita LED. Biztos vagyok benne ,hogy az egymás mellett futó vezetékekben indukálódott feszültség miatt. Lineáris tekercset alkotnak a vezetékek ,a Led.nek meg kicsi a belső ellenállása.
Az egyik T10 foglalatos egyből elfüstölt.
De a többi ,ami működik ,nagyon tetszik. Jó erős ,hideg fénye van. Következő lépcsőben pótolni fogom, a szofitákat. Akkor teljes lesz a belső ledesítés.
Frissítés.: Irtam az eladónak a problémás ledek miatt.Postafordultával küldött is egy csomagot grátisz.
KM állás:150620








Megtörtént, ismételten Petronas Synthium Racer 10w60 került bele...nekem bejött.
km állás: 138.200
Na ez egy hosszú sztori...
Lefalaztattam az EGR-t és ugye ilyenkor hibajelzés jön ki és ezt ki akartam íratni Föckössel.
Minden rendben zajlott addig ameddig az új progit (egr off) vissza akartuk tölteni, ekkor csinálom a procedúrát az immobilizerhez de semmi...valami letiltotta és a kocsi nem indult.
Ekkor az ECU azt jelezte mintha nem lenne rádugva semmi. Sakk-Matt.
Ekkor hívtuk az MMC chip tuningot segítségért és hosszas szaladgálás után (comp. vezérlő ki) visszatöltöttek a gyári szoftvert, mert kiderült h optimalizálva lett valamikor.
Szóval most "le lett butítva" de legalább indul.
Következő projekt hogy ezt a bóvli immobilizert lecserélem valami használhatóra és újra irány Föcköshöz hogy kiírjuk az EGR-t, lehet írunk valami erősítést mert érezhető a butítás. Ez úton köszönet Föckösnek az egész esti szaladgálásért és türelemért!!!
Felkerült a karácsonyi ajándék!
Km-óra állása: 180.044 km
Motorolajcsere, olaj-, üzemanyag-, levegő- és pollenszűrő csere, és a fékek ellenőrzése 5.000 Ft
Váltóolajcsere - váltóolaj 7.000 Ft,
Olajleengedős csavar 3.000 Ft,
Műszaki 20.000 Ft,
Izzítógyertya 3.570 Ft.
Parkolóradart végül nem volt idő betenni, hát lemondtam arról, hogy ők beszerelik. Szerviz közben kiderült, hogy bal hátsó kerékcsapágyat cserélni kell, ezt majd később intézem. Sajnos a súrlódós hang megmaradt a váltóolaj csere után is. Lehet, hogy tényleg a kerékcsapágy miatt jön a hang..
A képeken a motortér, motor, izzítógyertya és a tegnapi 180.000 km-es állás :)




Elkezdett kopogni a futómű, így eljött az ideje egy kis javításnak.
Lengőkar, kutyacsont csere. Aztán egy futómű állítás.
A "Drága" szerelők eltörték a dísztárcsát (amire 4-5 évig érdekes módon tudtam vigyázni) szólni persze már nem volt elég vér a pucában, így otthon vettem észre, h "jó lesz oda gyorskötöző" megoldást választották. Ide sem viszem többet az autót >:|
A rossz kedvem is közrejátszott, hogy a mosás (1.300 Ft) mellé waxolást (5.000 Ft) is kértem a fiúktól.
Másnap - a hideg időre tekintettel kivételesen prémium diesel - tankolás közben a kutas srác letakarította a hátsó szélvédőt. Megjegyezte, hogy mintha arra is került volna a vízlepergető anyagból. Kentem is rendesen, amikor használtam a törlőt. Kellemetlen.
Ha már ott voltam, megkértem a hűtőfolyadék megmérésére is. Azt mondta, -35 és -40 közötti az érték. Tökéletes :)
Ma megvettem a négy szűrőt (levegő-, pollen-, olaj- és üzemanyagszűrő) és a motorolajat (Selenia WR Pure Energy 5W30) a fehérvári Alba Alkatrész üzletben. Összesen 40.790 Ft-ot fizettem.
Holnap szerviz, műszaki és beszerelésre kerül a parkolóradar is (pittyegős).
A vásárlás utáni átvizsgáláskor jelezték, hogy ha úgy érzem, pár ezer km után nézessem meg újra a fékeket. Holnap ez is meglesz.