Blog

>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2015-01-19

Hátsó féktárcsa és fékbetétcsere (TRW) és bal-hátsó kerékcsapágy (FAG) csere. Minden csendes. :) 112449 km

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2015-01-19

Az autó ugyan téli álmot alszik a garázsban. Én viszont nem tudok nyugodtan a s..men ülni! :D

Ugyebár, régóta szerettem volna már bőrbelsőt az SW-m szövet ülései helyére.
Keresgettem Facelift előttit, viszont ami még jobb lett volna, a Facelift belső.
Na ezt a tervet sikerült szépen túlteljesítenem... egy GTA szettel.
Álmomba nem gondoltam volna, hogy valaha ilyenem lesz, de így alakult! :) ,,Öröm é bódottá!!! "
Árat nem szeretnék mondani, az hogy honnan van, sztem meg már teljesen mindegy.

Elmentem érte, hazahoztam, tisztítás, bőrápolás és bekerült a régiek helyére.
Elektromosan állítható háttámlás, ülésfűtés van, gerinctámasz is, combtámaszos. Jó kemény, sportos, tuti nem lesz olyan kényelmes, mint az előző, de valamit- valamiért! Az ajtókárpitok még nincsenek bent, az egy másik hétvégi nap kerül sorra+ még 12 voltot vezetni a fűtésnek.
Ééééés ami a legfontosabb, hogy fülig ér a szám, mikor benne ülök! :D

Az utolsó 2 kép egy Before- After.

 
>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2015-01-19

A Perjési kipufogó szervíznél jártam ma. Volt egy kis hangja az autónak. Pályán már nagy. Kiderült, hogy balfaszok voltunk, amikor az új rendszert raktuk fel. Kapott a katalizátor és az elsö (nem tudok hosszú ö-t írni :D) dob között egy új bilincset, és a szarul felrakott szilentet a leghátsó dobnál megigazították.
Ja és a faszikám megjegyezte, hogy milyen szép az alja, nem rohad :)
Beülés, indítás, aztán mondom "Ez lefulladt". Pedig nem, csak tök halk lett :) Imádni fogom, de még szoknom kell, hogy amikor kihúzatom 4-5 ezerig akkor nem üvölt. Végre :)

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2015-01-19

Az axial csukló és a kormányösszekötő cseréje után elengedhetetlen a futóműállítás.

Km óra állás: 212.475km

 
>> Eseményjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2015-01-19

Ma vettem 4 db új Hankook téligumit, fel is kerültek új szelepházakkal. Már hiányoztak :) De viszont nagyobbak mint az előzőek, így valószínűleg csalni fog a km-óra.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2015-01-18

Elkerült tőlünk a kicsike,úghogy összegzés következik : Hét évet és egy hónapot töltött velünk,ezalatt 81210 km-t tettünk meg vele. Ez 85 hét és 2592 nap alatt évi 11600 km és heti 955 km és napi 31 km-t jelent. szép volt jó volt,eddig tartott. Emlékét megőrizzük...
Kiszámoltam a költségeket is 1.431.693 ft-ot tett ki az Alfa fenntartása beleértve a vételárat. Ennél több volt a benzinköltség: kb. 2.273.600 Ft. Ez mindösszesen 3.705.600 jó magar forint. Jó kis summának néz ki de havonta már kevesebb:43592 Ft. Ha nem veszem figelembe a vételárat,akkor meg 38121 ft. Nem sokallom az alfázásért.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2015-01-18

Hát eljött ez is,a mai napon elvitték a kocsinkat. Még az idő is elromlott,akár a kedvünk. Hét évig gyűjtöttük együtt a kilómétereket.,egészen mostanáig. Hiányozni fog :((

 
>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2015-01-18

A szabadnapjaim nem úgy alakulnak ahogy szerettem volna,de így is szakítottam pár órát,hogy a tengelyeket bepróbáljam a helyükre. Nos alapvetően nincs is gond velük, némi sorjázás és egy kis javítás szükséges. A menetes végen, újra át kell vágni a menetet,mert ez a késsel vágott nem túl jó (nehezen kap rá a csavar). A mozgatáshoz szükséges tárcsákhoz vettem 80mm hosszú 4es csavarokat amik a távtartók szerepét játsszák majd ezeknek a helyét ki kellett mélyítenem a tárcsákon. Az első próba után belőttem a csavarok végleges hosszát, valamint konstatáltam,hogy a 6.-os pillangó házából, ahol eredetileg egy TPS szenzor volt le kell csiszolni, mert a távtartók alja elakad benne. Az elgondolásom eddig működik jó lenne,ha így is maradna.A következő lépés a visszahúzó rugók elhelyezése valamint a vákuum kiállások elkészítése, továbbá találnom kell minél laposabb fejű 4es csavarokat a pillangó lapkák rögzítéséhez.
Ezenkívül megvettem végre az új kuplung munkahengereket és kuplungcsövet valamint egy gázbovdent, amit valószínűleg le kell rövidítenem.

 
>> EseményJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2015-01-18

Ez az amire úgy érkeztem, hogy eredetileg nem is volt biztos a részvételem. Évi is eljött velem, sose volt még pókerteremben. Hátha kedvet kap, majd kitanítom, aztán indulhat a legjobb női játékos címért:). Nagyon jól és nagyon jó hangulatban kezdődött a játék, az első szünetig nagyon laza játék folyt, mentek a szokásos ugratások, vicces beszólások. Még lapokat is kaptam, néha játszani is tudtam velük, ha nem is lettem chipleader, de nem álltam rosszul a szünetre. Aztán valami megváltozott, a lapok sem úgy jöttek, ha láttam fantáziát a lapban, elkezdtem vele játszani, akkor sem talált el semmi. De nagyon semmi. Aztán gondoltam egy merészet, ami inkább hasonlított valami kamikáze akcióhoz, aminek a végkimenetele az volt, hogy mehettem haza. Treff A8-cal beemeltem, Kiszozi megadta. Ketten maradtunk, és az előzetesen látott játéka alapján azt gondoltam ki tudom csavarni a kezéből majd a lapot egy semleges boardon. A floppon agresszívan beemeltem. Elgondolkozott mi a célom, de megadta, amivel meglepett. A turn is totál semleges volt, rálőttem még egyet, pedig itt már értelmetlen volt bármit is cselekednem, amit kis hezitálás után megint megadott. Itt leszállt a köd, hisz belül tudtam, vesztettem, de pot committed voltam, a riveren allin mentem, akármi is fog történni. Nos az történt, hogy a floppon 4-es szettje volt, nem csoda ha nem sikerült kicsavarni a kezéből a lapot. Zoli, aki később megnyerte a trófeát(megint:) ) mondta is miközben szedtem a sátorfámat, hogy elég átlátszó volt a blöfföm, Ő is megadta volna. Mondjuk ellene nem is kísérleteztem volna ilyesmivel, ráadásul ki dobott volna el egy szettet egy ilyen boardon? Így jártam, most már csak a tanulság maradt meg belőle. A februári játékon megpróbálok ésszel játszani, a FT-re be kell jutnom mindenképp, Zolit szeretném újra megszorongatni;-).

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-01-18

Eljött a három ajtós autók rémálma, egyébként is típus betegség Alfáknál, elszakadt az ülést reteszelő szerkezetben a bovden. Többet nem lehetett előre hajtani az ülést, hogy beszálljanak hátra. Ráadásul az utas oldalon, ami pláne bosszantó. eBay-en lehet rendelni bovdent műanyag füllel együtt (1.kép), kb 13 000 Forint + szállítási díjért. De a legrosszabb, hogy az ülést ki kell szerelni, majd teljesen lebontani róla a (bőr) kárpitot, újra húzni rajta keresztül a bovdent és vissza, hogy közben az Airbag ne sérüljön, mozduljon el.
Találtam egy angol nyelvű illusztrációt fotókkal, mekkora munka. Nem voltam magamban biztos! Aztán, hirtelen elhatározásból levettem az akku sarut, széthúztam az ülés alatt a sárga légzsák csatolót (figyelem a sárga részből a sárga felét kell úgy kihúzni a kábelnél fogva, hogy a fehéren a két kis körmöcskét benyomod), majd kivettem az ülést és felvittem a meleg szobába. Ott neki is estem, lebontottam a műanyag részeket, majd elkezdtem felhajtani a bőr kárpitot, mikor meg is találtam a hiba forrását! Gyárilag egy vacak alumínium öntvény kampó lett beakasztva az ülés acél vázába, ez feszíti vissza a bovden, ami az ülés hajtó mechanizmushoz csatlakozik. Annyira nyírja az acél az alut, hogy ketté vágta, mint kés a vajat, a horog fele még mindig ott figyelt az acél keretben (2. kép). Kapott rá másik drótból egy hurkot, felül vissza lett akasztva a pöcök a műanyag fülbe, majd lefeszítve az új dróttal. Mehetett vissza a csomagolás, szerencsére nem kellett kettőbe szedni az ülő és hátlapot, sem teljesen lefejetni a kárpitozást, szivacsokat. Az ülés másnap visszakerült a helyére (3.- 4. kép), úgy néz ki, probléma megoldva. ;-)

ui: A bovden mindig a biztonsági öv oldalán van levezetve, ha valaki keresné! (5.kép)