Blog

>> EseményWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2015-02-15

Ismét munkába tartva, ezúttal Ausztriában Gundhabing környékén.

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-02-13

Ősszel próbáltam kicserélni a bal első féltengelyem külső gumiharangját, mert kiszakadt és verte a zsírt, de sajna csak szerszám törés lett belőle, és mire meg lett minden, megjött a xar idő. Gondoltam sebaj, csak kibírja tavaszig és akkor majd orvoslom. Viszont kb. egy hete kezdett elölről furcsa kattogó-ropogó hang jönni a kanyarokban a bal eleje felől. Eszembe jutott az előzmény és úgy vettem, hogy a repedés nagyobb lett, a zsír ki-víz, sós lé be és megtette a hatását. Marklartól gyorsan be is szereztem egy egészséges féltengelyt, amit ma végre a helyére is tettem. DE sajna az a fránya hang továbbra is megmaradt kanyarodáskor... A hétvégén megpróbálok ránézni a jobbosra.

>> AutóápolásG-MANN🍀 // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV 235 // 2015-02-14

Autómosás után durván látszik!!!! gyönyörű! végre igazán tiszta és süt a nap!!!!!

 
>> Tuning és extraG-MANN🍀 // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV 235 // 2015-02-14

18" 8C style, grafit, sötét, lakkozott :-)

köszönet érte Attilának ismét :-)

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-02-14

Az ajtók belseje kapott egy vízzáró szigetelést. Ha már úgyis szétszedtem, akkor a belsejét is kipucoltam. Elég sok por, sár és mindenféle szemét halmozódott fel az aljukban.

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-02-14

117 868 km-nél, 9793 km után eljött az olajcsere ideje, újra Selenia 20k-t kapott, a beválton ne változtass elv alapján. Kapott új pollenszűrőt is, apróságok is kijavításra kerültek, mint egy a leömlőből hiányzó csavar, az alsó burkolatok egyikében elforgó "anya", és a menetek menetfúróval való áttisztítása.

 
>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2015-02-14

A GTA üléseimhez sajnos nem voltak meg az ajtókárpitok! 😞
Vettem fekete bőr kárpit betéteket. Viszont hogy passzoljon az ülés barna részeihez, szereztem színazonos barna cérnát és feldobtam kicsit.
Nekem nagyon bejön.
Ha már úgy belejöttem, a váltó és kézifék szoknyáját is megcsináltam.

A képek annyira nem adják vissza, de élőbe nagyon szép!

 
>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2015-02-14

Kihasználva az alkalmat és az időjárást ma rendesen lecsutakoltam a szekeret, port töröltem, kiporszívóztam, a motorteret megtisztítottam, kapott belülről is ablak mosást. Alig várom, hogy a Ducati Corse felnik felkerüljenek végre, úgy szeretem ezt a kocsit, hogy az hihetetlen.

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-02-14

Körülbelül két hónapja cseréltem a lámpa-féklámpa izzót, mert kiégett, fékezéskor mutatta a műszerfal hogy ennyi volt. Jó két hete cseréltem a balost is, szintén kiégett, meg is nyugodtam, hogy jó időre le vannak tudva. Körülbelül egy hete újra jelzett a műszerfalon az ikon, megint a jobb hátulja. Nem hiszem el, mitől ég ki ilyen hamar. Szétszedtem, ki is derült, nem kiégett, hanem a műanyag házon a fém részeket rögzítő pöckök vannak kikopva, így máris tud mozogni az izzó, érintkezési hibát produkálva. Ragasztó pisztollyal rögzítettem négy napja, azóta tünet mentes :) Bocsánat a rossz telefonos fotókért.

 

Egy sima olajcserének indult...
Tegnap felhívtam Csörit, hogy sürgős lenne a dolog. Mára kaptam időpontot rendelőben.
Megemlítettem még, hogy esetleg egy hátsó fék generál is kellhet, mert a múltkor már nem túl hosszú karriert jósolt neki. A válasz, "ez nem jelenthet gondot" volt.

Szóval kocsi fel, olaj ki. Közeben szokás szerint a kocsi alatt bámészkodom.
Különösen a kipuff érdekelt, mert a múltkor menet közben furcsa hangokat hallatott. Akkorát pattant, hogy meg is álltam megnézni, de semmit se láttam. Most igen. A külső héj hagyta el magát. Szerintem, akkor pattant el. Most meg ronda. Elsősegélyként le lett operálva a dobról. Az alatta lévő réteg szép, a következő olajcseréig kitart.

A féket tanulmányozva jól látható, hogy a belső betét a vason megy. A külső még egész pofás. A féloldalas kopás oka, hogy a betét hátulján lévő réteg elvált a betéttől és féloldalasan állt. A tárcsa alig láthatóan vállas, egy új garnitúra betétet még kiszolgál. Kapott is. Hazafelé a többi közlekedő miatt be is koptattuk őket.

Már csak olaj kellett bele, és pöcc-röff...
... 150 km után megállapíthatom, hogy a motor csendesebben jár. A korábban meglévő finom remegést se érezni. Sőt hazafelé a kocsi fogyasztása majd fél litert esett. Szóval megérte.
Lehet találgatni, hogy mi került bele...

update 2015.02.28.
kb 3e km megtétele után:
"Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 995 km"
Olajcserekor:
"Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 820 km"
+20%, ami ugye kevesebb kormot jelent :-)