Blog
olaj-,üzemanyag-,levegő-,utastérszűrő csere
5W-40 Castrol Diesel olaj
Az alfi 2015.01.18 sikeresen gazdát cserélt, és hazaért Kalocsáról, hosszú út volt, de megérte, segítőim Dzsozy és Benz volt.

A gyári gyertyákat, a 4 db nagyot még csak most cseréltettem. Szépen bírták. Az új gyertyák típusa, NGK Laser Platinum Premium. Az egyes henger, trafóját is cserélték. A trafó márkája Mobiletron.
Km: 182.264


Cserélve lett: hátsó és első stabilizátor szilent, hátsó függőleges stabilizátor, kormánygumiharang, kormánygumiharang
+első lengőkarok megfordítása (mivel valaki fordítva rakta bele, instabil volt döccenőknél és 2 hónap alatt ledarálta a kormánygumiharangot is)
+jobb hátsó fék kopogásának megszüntetése
+olajcsere és szűrő (selenia 20K)
+váltóolaj
+fényszórók beállítása
Vár még rá egy futóműbeállítás a héten.
KM: 128.496 (2014.11.20)
Turbó felújítás,kimosva a cooler meg a csövek, olajzócsö, olajcsere.Újra lehet repeszteni.
226000km
Túlléptük a bűvös 10 ezret így ismét eljött az olajcsere ideje. Most más nem volt szerencsére.
Selenia 20k olaj
Olaj és levegőszűrő (valami gyári)
Jó volt,szép volt de ennyi volt.
Egy szép korszak zárult le ami kellemes vezetési pillanatokat adott a pontosan 3 évnyi Alfámmal. Köszönöm az olasz technikának hogy részese lehettem ennek.
Alfa Romeo GT 1.8 Twin Spark 140 LE. Eladásra került 2015.01.20-án.
Ezzel az olasz és az alfa iránti elhívatottságommal is szakítottam.
Más vizek felé evezve Megmaradt Alfa rajongóknak élvezetes utakat kívánok.
Milo
Adott a probléma, ami lehet csak nekem ennyire bonyolult:
Az okos telefont fel kellene rögzíteni az autóban,. Lehetőleg funkcionálisan, tehát navi-hoz valahol műszerfal feletti magasságban.
Viszont két dolgot nem bír az esztétikai érzékem egy autóban:
1. az ablakra cuppantott ocsmány mobiltartókat
2. az összevissza tekergőző kábeleket a fejegységbe (zenelejátszás) és a szivargyújtó aljzaba (töltés).
Egy órát kerestem a neten megoldás után kutatva, és egy i-phone-hoz kitalált mágneses megoldáson megakadt a szemem. Ehhez egy fém aljzatot kell ragasztani a telefonra, ami ezután egy kis mágneses gömbre rácuppan. AHA! JÓ ÖTLET! De....
i-phone specifikus és utálnék egy fém tányért a telefonomon fixre ragasztva. Szóval becsuktam a böngészőt, valamint a szememet és 10 perc gondolkodási idő után megépítettem a saját verziómat.
Először is méretet vettem a telefonról. Azt már tudtam, hogy műanyagból készítek egy tartót, amibe öntapadós filcet ragasztok. A méretezésnél fogva szorul meg benne a telefon, mégsem koptatja meg, hiszen puha filc réteg fogja körben.
Az alkatrészt megterveztem, kimartam, kb egy óra alatt megvolt az egész az elképzeléstől a kész tárgyig. A teljes "készlet" az utolsó képen látható. A kis mágneseket felragasztottam kétoldalas ragasztóval a megfelelő helyekre és kaptam egy tartó rendszert, ami pár alkatrészből áll.
1. ha zenét hallgatok, vagy tölteném a telefont, akkor a rádió alatti box-ba ragasztott kis nodímium mágnesre cuppantom rá. Itt már van USB aljzatom a box mélyén, és egy rövid kábellel csatlakoztathatom kívül a telefont a fejegységet, de később a hátsó aux bemenetre is készíthetek kábelt, így lógó madzag mentes lesz a dolog.
2. Ha navi kell, a középkonzol tetejére is raktam egy mágnest. Ezen még gondolkodom, hogy hogy tudnám elrejteni, mert a mágnes persze látszik, bár nem zavaró. Itt persze nincs töltési lehetőség, de még sosem volt olyan, hogy 10-20 percnél több navigációra lett volna szükségem. ha mégis kell, még mindig le lehet rakni alulra tölteni. Plusz extra, hogy a mágnesen el lehet forgatni a sofőr és az elöl ülő utas felé is a képernyőt.
A telefon pont olyan távolságba került, hogy normálisan el lehet érni vezetés közben is, nem kell előre hajolni hozzá, hogy pl OK-t nyomjak egy "Újratervezzem?" kérdésre.
3. rengetegszer próbáltam megállítani a telefont az óracsoport előtt navi közben. Persze mindig elszállt valaerre :-) Ez még nincs véglegesítve, a műszer keretre belülről fogom felragasztani a harmadik kis mágnest, így itt is biztosan tudom rögzíteni a telefont. És igazából semmit nem is takar ki, az üzemi tartomány még a fordulatszám mérőből is látszik.
Arra utólag jöttem rá, hogy egyben asztali telefon állványnak is tökéletes, néha már jól jött volna, pl ha monitorra csatolom a telefont.
All Rights Reserved - Warbi :-)









A futómű gatyába rázásával megvártuk a műszakit. Elöl a két felső lengőkart kellett cserélni és egy keresztstabilizátort. Hátul egy keresztlengőkar ugrott ki. Megszűnt a nyöszörgés, kopogás, zuhogás. EGR szelepet is tisztított volna Gyuri, de sok dolga nem volt, mint kiderült az olasz gazdi már ledugóztatta. Így csak a MAP szenzort tisztította, légzsák lámpát ütötte ki, egy fényszóró izzót cserélt és a hátsó ablaktörlő lapátot. A lengőkar cserék miatt futóműállítás is volt.
Ami belekerült az autóba:
Első felső lengőkar jobb - TRW
Első felső lengőkar bal - TRW
Első keresztstabilizátor bal - Lemförder
Hátsó keresztlengőkar - Febi
Fényszóróizzó - Osram
Hátsó ablaktörlő - Champion