Blog
Eljött a kötelező olajszűrő, olajcsere.
A Lemförder lengőkarok sem jöttek be, ugyanúgy elkezdték a kopogást. Csöri mondta sebaj, megyünk tovább, most jön az eredeti gyári, amihez szilent is van. Remélem azzal már klappolni fog minden, de majd csak tavasszal.
Interneten rendeltem a kocsihoz "típusazonos" autószőnyeget, amelyet tavasszal kap meg majd és nyári szőnyegként fogom őket használni. Mivel nem tartanak raktáron, ezért 1-1,5 hét alatt kaptam meg gyártásból. A rendelést a Carcarpit Bt. webáruházában adtam fel, ahol több igény közül lehet választani: szőnyeg színe, szegélyezés színe, vezetőoldalin legyen-e koptató, kell-e rögzítőklipsz, hímzés legyen-e, melyik szőnyegen, milyen színben és mi legyen a felirat... Stb. Mellékeltem róluk 1-2 képet. A költségem a futárszolgálat díját tartalmazza.





OMV MaxxMotion D
mostani tankolás: 50,66 L (nem lett teljesen leürítve)
előző tankolás: 62,59 L
előző tankolástól futott km: 761 km
átlagfogyasztás: 6,65 l/100 km
költség: 21 677 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 21 677 Ft
OMV MaxxMotion D
mostani tankolás: 33,73 L
előző tankolás: 54 L (nem volt tele)
előző tankolástól futott km: 98 km
átlagfogyasztás: n/a l/100 km
költség: 15 074 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 15 074 Ft
MOL TEMPO DIESEL
mostani tankolás: 54,00 L (nem lett tele)
előző tankolás: 62,07 L
előző tankolástól futott km: 952 km
átlagfogyasztás: 5,67 l/100 km
költség: 15 699 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 15 699 Ft
OMV MaxxMotion D
mostani tankolás: 62,59 L
előző tankolás: 33,73 L (résztankolás volt)
előző tankolástól futott km: 608 km
átlagfogyasztás: ??? l/100 km
költség: 27 283 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 27 283 Ft
Igazából amiatt "kellett" egy kellemes karikát menni a GTV-vel, mert a garázsban nem fértem hozzá a Q4 és a GT téli felnijeihez, de egy ilyen ürügy mindig mosolyt csal az arcomra.
Ez a kocsi egy kincs az autógyártás történetében. Az aresei V6-os különböző, különlegesen szép szólamú hangszínei eszméletlen csemegét jelentenek a fülemnek, pedig nincs abszolút hallásom ;)
Ahogy megy, az egy átlag autó képességeihez képest sci-fi, de még a GT után is, ami egy évtizeddel modernebb konstrukció, összehasonlíthatatlan.
Mivel már nem gyermekkorban van, hanem erős tinédzser a lelkem, jelezte is finoman, hogy ereje teljében van, ebben nincs hiba, de a kipufogó rendszer (ami nem teljesen gyári) nem bírta a hűvös decemberi délelőtt az erőteljes terhelést, a kiáramló boldog gázok kicsit szétcsúsztatták a rendszert. Ezt tavasszal rendbe rakatom, most megy szépen a garázsba pihenni.
A képen is látszik, hogy a kipufogó vége nem áll rendesen, a hangja bestiális egyébként :))
Imádom.
PS: a nyári kerekeken (jó, 8mm-esek) olyan kezesen viselkedett városban és városon kívül a 6-8 fokos síkos úton, hogy magam is meglepődtem B-)

Kaptam a kocsihoz egy komplett téliszettet, ami ugye alapból nem rossz dolog, sőt. Nos, ez a szett méltatlanul ronda a kocsi szépségéhez... El akartam adni, de lusta voltam rendes képeket csinálni, így nem igen volt rá érdeklődő, csak vw-esek akarták cserélni más 5x100-as osztókörű felnire, mert ez is az. Van mozgókúpos csavarszettem, most már kompletten, de ez egy másik sztori.
Feltetettem ma, hát majdnem sírtam. Nem az örömtől... :) A 15"-os lemezfelnis GT-nél egy fokkal jobb, ami a környékünkön rémisztgeti az ártatlan, mit sem sejtő járókelőket, de ez nem vigasztal.
A budaörsi Kwik fithez mentem, mert korábban elégedett voltam velük, amikor még Speedy néven párszáz méterrel odébb praktizáltak.
Futóműállítás OK, 7700 Ft, ez rendben is, de a 18"-ról 16"-ra váltás valahogy kijött közel 12 ezerre, ez nem tetszett, de tételes számlát kaptam, ez náluk ennyi, mondom remek :D Közel egy húszast fizettem, hogy a szép nyári felni helyett téli kerüljön fel :D Nem baj, jöhet a hó :)
2 gumit selejteztem a 4ből, amit a kocsihoz kaptam, így a szerelésben 2 gumicsere is benne volt, de így is kicsit soknak tartom a szokásos gumisom áraihoz képest, de legalább letudtam másfél óra alatt a cserét, centrírozást, futóműállítást, mindent.
A futóművet átnézték, semmit nem kell cserélni, ami a magyar utak és a 18"-os felnik mellett kész csoda, bár nem lepődtem meg, mert a szerviz alkalmával a Franke testvérek (Páty, nagyon ajánlott hely) is átnézték és Ők mondták, hogy kell az állítás. Kellett is, most tökéletes a kocsi, koppkopp. :)
A képre csak erős idegzetűek nagyítsanak rá. Télre most jó lesz... Azért feltettem még egy utsó nyárifelnis képet mellé, hogy könnyebb legyen emészteni a télit.
PS: holnap kapunk Loudlinket Arnotól :)


Ma lecseréltük egy jó barátommal az olajat. Nem volt még meg a 10 ezer km de megvolt az 1 év tehát ideje volt. Xado 10w40 került bele fémkerámiás. Az olajat és a szűrőket tuningman kartárstól szereztem be még a múlt héten. Gyors és megbízható ember és jó áron is adja a dolgokat. Ajánlom mindenkinek. A szűrők mann márkájúak. Kíváncsi vagyok h hosszútávon jelentkezik e vmi változás mert sokan dicsérik ezt az olajat, de mondjuk nincs probléma az autóval de ha vmi változás lesz akkor az ide rögzítem.
Kapott az autó még egy xado revitalizálót is a szervóhoz. Ezzel sem volt semmi baj (kopp kopp kopp) ezért gondoltam meghálálom neki egy kis plusszal :) A költségeim csak az anyagár mert munkadíj nem volt.
Trollkodott egy kicsit a haver a felnivel......de sztem egészjól mutatna alatta :D
Km állás: 135000



KM állás: 193450
Gyanúsan nem melegedett az autó még fél órás kerülő után sem, így rendeltem termosztátot, hogy javítsunk a helyzeten.
ÉÉÉÉs mivel 2 nap állás után elég nehezen indult, így izzítócseréket is kértem az "alkatrészbeszerzőmtől".
Termosztát: Calorstat Vernet (1.6 TS-be 3,5 éve ez szuperál) 16000 Ft
Izzítógyertya: Febi 5000 Ft (igen, ez a 4 db ára :) )
A szervízhez kellett még 2 liter fagyálló, illetve férjem :)
Mutatom a kulcsot és indul, valamint valóban látszik, hogy melegszik az autó.