Blog
Ki szerettem volna cserélni 1 gyertyát-nem sikerült! A kis rohadék beletört, majd bele is szakadt.... Helyi lakatos ismerősék gyártottak bele ügyesen perselyt (miután kivadászták a beletört darabot)! Hibátlan.... Eddig eresztett is a gyertya mellett, valószínűleg már szar volt a menet! Most ugye ez sincs már.....
Olaj csere 234900km-nél Mobil 1 15W-40 re! kipróbáltam a hangja miatt. Indításnál valóban halkabb lett kicsit! Olajnyomás ugyan olyan mint a 10w-40-el. 4 bar hidegen, és 2 bar melegen!
Elég volt belőle... Összerakom szétesik! Elszállítva Hatvanba, Valamelyik tartopálca el volt kopva a felfüggesztésnél! Fel lett hegesztve, majd visszacsiszolva méretre! Most jó megint! Bízom a fiúban, remélem így is marad! Ingyen megcsinálta vagyis cserebere alkatrészért! Korrekt!
Kiolvasták a Bellám agyvelejét mert két hétig dadogva közlekedtem, többé kevésbé négy hengerrel...illetve néha öttel....
Majd jött egy teli tank és láss csodát.... kuss lett... újra régi minden!!!
De....nem hiszek neki!!!
Szóval kaptam egy olyan diagnózist, hogy légtömeg mérő!!
Kiütötték belőle majd hétvégén újra nézzük!
Ha mégis...akkor ismét a pénztárcámba kell túrnom :S:S:S
Kezdem már unni....
2014.november 16.
vezérlés csere ééééééssss rohadt fagydugó csere, ami két hétig szívatott!!
és a horpadásom is eltűnt :))
köszönet mindezért Rédei Lacinak ;))
Kész a kuplungozás, újra száguldunk :-)
Ismét nagy köszönet Ferkének az alkatrészért.
Elérkezett az ideje egy hátsó kerékcsapágy cserének is. Egy korábbi gumiszerelésnél felvetettem a gumisnak, hogy nagyobb gördülési zaj van, mint kellene, de miután megnézte a (téli) gumikat, azt mondta kicsit hülyén van kopva, nem egyenletes, biztos ez okozza. Nem is foglalkoztam nagyon vele, de az utóbbi időben egyre jobban zavarni kezdett, sőt, érzésre hangosodott is, ezért úgy döntöttem, utánajárok a dolognak. Egy másik gumisnál megemeltük, majd a jobb hátsó kereket megforgatva konstatáltuk, hogy ez bizony nagyon nem a gumi hangja, kerékcsapágy lesz. A bal oldali teljesen zajmentes volt.
Megrendeltem Erhardtól a szettet, persze benéztem az évjáratnál valamit, ezért az elsőre küldött SKF szett nem volt jó méret, ez a későbbi fajta, aminek a belső átmérője néhány mm-rel kisebb. Ez persze csak akkor derült ki, amikor a régit már leszedtem, és nem ment fel a helyére. Gyors telefon Erhardnak, megbeszéltük a cserét, ő feldobta az újat a futárnak, én pedig visszaküldtem a rossz méretet.
Persze a régi csapágy nem adta magát könnyen, a belső oldali csapágy belső gyűrűje a tengelycsonkon maradt, flexxel leköszörülve és megrepesztve jött csak le. Így az autó a hétvégét bakon töltötte, viszont ma megérkezett az új csapágyszett, és össze is raktam. Ha már lent volt a féktárcsa, gyorsan felszabályoztuk esztergán, de ha ezek a betétek elfogynak, mindenképp cserélni fogom a hátsó tárcsákat is.
Kerékcsapágy típusa: Starline
Km óra állása: 211000 környékén.
Az autóban azóta menet közben csend honol, csak a kipufogó kicsit rekedtes hangja szűrődik be, főként 3500 fölött.
Kis felárért a Total Seal készített olyan gyűrűszettet, amelynél az olaj kontroll gyűrű nem "low tension" hanem egy kicsit nagyobb erővel húzza az olajat. A korábban a JE dugattyúkkal érkező gyűrűszett 3. gyűrűje a mai trendeknek megfelelően alacsony feszítésű gyűrű, így kisebb a súrlódás.
Kíváncsi vagyok mit hoz olajfogyasztás terén, most kerül beépítésre, a motort úgyis szét kell szedni, mert a detonáció "szétvágta a kettest":( Remélem a hüvelyek bírták, és csak a hengerfej tömítést nyomta ki...
Rendeltem egy spéci bejárató pasztát is, mert a gyűrűk kicsit soká és nem tökéletesen ültek be a mostani kombóban (Total Seal Gapless 2nd gyűrű szett és egy hőkezelt hüvely szett).

Ma ismét voltam Zénél és csapatánál. Esküszöm élmény náluk lenni :D
No de a lényeg...
Ki lett cserélve a hűtőrács, motorháztető zár és a hátsó embléma, valamint beépítésre került a szélvédőmosó folyadék szintjelzője is ha már így szét volt szedve a kocsi eleje.
Az alkatrészek árait régebbi bejegyzésekben már leírtam, így most csak munkadíj szerepel itt :)