Blog
Amikor vettem a kocsit az eladó mondta h nemrég a turbónál egy tömítést cseréltek de nem volt a 2.4-es motorhoz csak az 1.9-hez ezért ideiglenesen az kerület bele és ha megérkezik a hozzávaló kicserelik. Ez meg is történt kb 10 perc alatt.
A GTV nyáron volt műszakis. Még át ment, de jelezték hogy a fék kuka. Mivel az előző töröttről még meg voltak a két hónapot használt hátsó fékeke azokat átraktuk erre Így lett hátul brembo tárcsa ferrodo betéttel. Előre pedig megvettem a zsír új Brembo szettet. De nem lett tökéletes a fék hatás így sem. Így kiderült a vákuum cső már oda van. Úgy hogy most azt fogom rajt cserélni. De addig is sokkal jobb a helyzet mint eddig és íme a fotó a csillogó új Bremboról.
Illetve a szarrá ment ablak törlő lapátjaim helyére is tök újak kerültek fel. Nem kis szenvedés árán. Nem tudom miért nem lehet kinyitni úgy a karokat mint minden más autón. Bár nem is akarom, így GTV a a GTV

205/55x16" Good Year UltraGrip 8
Június óta zörög valami a jobb elején. Nem bírtam már tovább és megkerestem egy Augsburgban levő magyarok által vezetett szervizt. Az első vizsgálat szerint a bal oldali axiális csuklóm adta meg magát. Kicseréltük mindkét oldalit. Sidem márkájú került bele. Ezenkívül kicserélték a kipuffogóleömlő tömítését is.
Összköltség:
Axiáliscsuklók: 53 Eur
Tömítés: 10 Eur
Munkadíj: 80 Eur
Viszont a zörgés nem szűnt meg. Visszavittem. Mentünk egy próbakört. Javaslat szerint az első stabilizátor lehet a ludas. Természetesen párban cseréltük ezt is.
2 db Meyle munkadíjjal együtt 50 Eur. És láss csodát, megszűnt a hang. Így már sokkal jobban tetszik. :D
Pár apróság időközben:
Bal első helyzetjelzőt ki kellett cserélnem. Illetve a rendszámtábla izzóit is. A rendszámtáblavilágítást ki fogom cserélni ledesre. Már meg is érkeztek.
Nem éget az első ködlámpám. Kiderült, hogy a csatlakozója nincs összedugva, illetve a jobb oldaliban kiégett az izzó. Plussz 5 Eur és ez is megoldva.
Az ajtókonzolt gond nélkül tudtam cserélni. A tanksapkanyitó már kicsit bonyolultabb lett. Elölről 2 db imbuszfejű csavar fogja. Elkövettem azt a hibát, hogy a tanknyílás felől akasztottam be a bovdent. Ezáltal a végén levő fehér műanyagot eltörtem. Ez a műanyag felelős azért, hogy a képen látható szerkezetben maradjon stabilan a bovden.
Ha nem stabilan helyezkedik el, akkor előfordul, hogy becsúszik a tanksapka, vagy pedig nem tudom úgy becsukni, hogy bármikor egy kisebb szél ki ne nyissa. A megoldás a következő lett:
A bovden végén levő fehér színű műanyagot technocollal megragasztottam. Kicsit hagytam száradni, majd pedig átlátszó ragasztószalaggal stabilizáltam. Ez után, már stabilan a sárgával jelölt helyen maradt. A ragasztószalagot 2-3 soron tekertem körbe. Többször nem szabad, mert akkor nem megy a bovden a helyére. Ezután a csomagtartó felől a képen látható szerkezetbe, a helyére illesztettem. Ezután szürke színű kimondottan erős ragasztóval körbetekertem 1-2 soron, megakadályozva, hogy később esetleg gondom lehessen vele. Hogy a bovden a meghatározott pályán maradjon és ne mozduljon el, ezt kétoldali ragasztóval értem el.
Végeredmény: Úgy működik, mint újkorában. :)
Egy kis plussz. Mivel a műanyagfestékből maradt még, így az első és hátsó ütközőcsíkokat és a rendszámtábla alsó csíkját is lefestettem. Az ütközőket mindig fekete műanyagápolóval színeztem, de remélhetőleg most pár évig nem lesz rá szükség.

Volta, Schwabmünchenben a bontóban pár érdekességet beszerezni. Ezeket láthatjátok a képeken. A képek minősége miatt elnézést kérek.
Az ablaktörlő alatti műanyagokat azért akarom kicserélni, mert az enyémben pár tartó bolha már nem olyan stabil, mint kellene lennie. Ezenkívül a nap is kifakította.
Az ajtókonzolom első ablakokat kezelő gombjai kicsit lötyögnek, ezért lesz csere.
A gumi kezd szétmenni, így ideje szépítkeznünk.
A sárvédő sajnos kényszerűség, mert a gyári megoldásnak hála szétrohadt a küszöbhöz csatlakozó része. Jó lenne erre egy megbízható megoldást találnunk.
A tanksapkanyitóra azért van szükségem, mert egy okos pillanatomban letörtem a madzagtartót róla.
Mindezekhez beszereztem fekete műanyagfestéket és alapozót is, így ha cserére kerül a sor, már a színük is olyan lesz, mint újkorukban. :)
Alkatrészek összára: 70 Euro






Régi vágyam manifesztálódott gyorsan a kis 146 eladása után - helyére egy Coupé került hozzánk. Hiányzott a portfóliómból egy ilyen hosszú évek óta, most szántam el magam a beszerzésére.

... amivel a kocsi a hideg napok beköszöntével előállt. Egy új akksi után kiáltott és kapott is rögtön egy Banner Power Bull 72Ah-ás új akksit, reméljük sokáig nem lesz gond vele.
Egy hét állás után (hétközben cégessel járok, szombaton akartam egy karikát menni Vele) nem szeretett volna beindulni, ezért döntöttem az új akkumulátor vétele mellett. Remélem nem valami huncut áramförrás szívta le az előzőt, ami egy 64Ah-ás, általam nem ismert márkájú gondozásmentes akksi volt. Majd ráméretek a rendszerre...
Ki is cseréltem rögtön :)
UI: A kocsi remekül hasít, nagyon élvezetes Vele menni, szeretem.

Utoljára 2014.01.09-én kapott a Párduc új ablaktörlő lapátot. Azóta 40e km-t gurultunk velük, eddig tartottak. Ma felkerültek az újak.