Blog
A közelgő hidegebb időjárás,és az üzembiztosság miatt az alábbiak
lettek lecserélve:
- 5db izzítógyertya (Denso)
- gázolajszűrő (Mann Filter)
-akkumulátor (Banner Powerbull,12V 95Ah 760A)
- 4db téligumi (Good Year Ultragrip 8)
Most már jöhet a tél!
km:272571



Felkerültek a Nokian téligumik a kocsira (felnire, centírozva)
km:201350
Amióta nálam van folyamatosan jelezte szegény hogy valami nem kerek az izzításnál, de a tavalyi enyhe télben semmi hátrányát nem éreztem. Miután tél állítólag idén is lesz és a dízeleim eddig mindig a második télen követelték meg az izzító és/vagy akksi cserét ( az első igazi hideg reggelen mindegyik maradt eddig otthon) most elkezdtem elébe menni a dolgoknak. Rendeltem az ebayről 4 számomra ismeretlen márkájú izzítót (a feedbackek alapján megbízható cucc) amiknek az ára a nevetségesség határát súrolja 8300/4db... A csere kemény 10 perc melóval járt. Igazán izgi post lett ez :)
Viszont a nehézkes indulás nem oldódott meg,szóval gondoltam itt az ideje visszakérnem az akksim a tesómtól amit még akkor kért kölcsön az americából amikor az még ment...gyors fejszámolás 4 éve...igen ez se az igazi már...szóval nem úszom meg, karácsony előtt lesz még egy akksi vásárlás is. :(


A tanulópénzt meg kell fizetni :) A kis baleset is arra ösztökélt, hogy beépítsek egy parkradart hátulra. Azt nem mondom, hogy csukott szemmel kell tolatgatni, de ad azért egy plusz biztonságérzetet, biztos, hogy fogom még hasznát venni. A Móró Alarm Bt.-től rendeltem meg a cuccot interneten, 1 nap alatt meg is kaptam. Sajnos a beszerelése nem volt egyszerű, eléggé időigényes volt a számomra, mert nem kevés tányéros csavar fogja a hátsó lököst. Aki nekivág, torx és imbusz készlettel készüljön fel mindenképpen, és azzal is, hogy a teljes csomagtérkárpitot le kell bontani. A megrendelt készletben fúró is megtalálható volt, amivel a lököst meg lehet fúrni. Az egységet felül helyeztem el a csomagtérvilágítás elé. A hangszórót is ide helyeztem el. A kábeleket a lökhárító alatt fúrt 1-1db lyukon vezettem át és a kárpitok alatt vezettem el felfelé az egységhez. A 12V-ot a tolatólámpáról kapja, a bekötést a csatlakozóba csináltam meg, ami a kalaptartó alatt található meg. (itt kapja a kraftot a csomagtérajtó összes lámpája)
A munka meghozta gyümölcsét, szerintem tök jó lett. Még egy dolog van hátra, a fekete szenzorokat le kell festenem ezüst színűre, mert így nekem nem tetszik az ezüst lökhárítóban. A szenzorok elméletileg festhetőek, legalábbis a papírjain ez szerepel :)





A minap voltam olyan ügyes, hogy sikerült megnyomnom az autó hátulját tolatáskor. Az áldozat egy fa volt, amit a szélső tükrökben nem láttam, a középsőbe pedig nem néztem bele (ezért is voltam balfék). Innen is kívánom a BMW-snek aki úgy rámállt, hogy alig bírtam kiállni mellőle és még a kocsimat is megnyomtam, hogy a szerencse pártoljon el tőle :) (finoman fogalmazva)
Első körben próbáltam a javítás felé hajlani és informálódni. Kb. 30000 Ft lett volna a festés és az átszerelés + kellett volna hozzá egy új csomagtérajtó.
A problémámat most is az Érdi srácok oldották meg, sikerült nagyon jó áron hozzájutnom egy színazonos csomagtérajtóhoz lámpástul mindenestül. Egy 2.0 TwinSpark hátulját kaptam meg és csak át kellett szerelnem a kocsira. A lakkozáson van néhol egy-egy karc, de azt majd egy políroztatással fogom orvosoltatni. (ez egyébként ráfér majd a vasra körben)






Kicsit felkellett javitani a hangzást.Elsö-hátsó ajtó, Ajtókárpit szigetelve (ugy rendesen).
Elsö szett: Eton POW 160.2 Compr.
Hatso Koax: Helix E6X
Erösitö:Herz EP4
Kondi:Hifonics 1F
Sub: Rainbow Hammer 10"
+Kabelek meg miegymas. Köszönet kócosw-nek az erösitöert és a ládáért :).
Mega hammer Geil!
No More BOSE :) :) :)
38000 km. Szerviz, Olaj , szürök.
Csöri mester.
Mivel használt autóról van szó ezért természetesen elvittem autószerelőhöz, hogy átnézze. Az első és legfontosabb dolog az olaj és a szűrők cseréje volt. 5W40-es Mobil olaj került bele.
Az legelső dolog amivel szembesültem, hogy lemerült akkumulátorral vettem meg az autót, amit leginkább indításnál lehetett észrevenni, illetve kaptam pár hibaüzenetet (fel is villant az engine check lámpa). Ki tudtam olvasni a hibaüzeneteket ODB kábellel. Amióta az új aksim megvan szerencsére nem jött elő újabb hiba üzenet.
Nemrég vettem egy csodálatos Alfa Romeo 159-es modellt. Mivel használtan vettem ezért vannak kisebb hibái. De egy ilyen autónak sok mindent elnéz az ember. A következőkben vezetni fogom a költségeket.