Blog
Alváz- és üregvédelem:
Az autó 15. éves, ennek ellenére minimális rozsdát találtam rajta, pedig leszedtem a gyári alvázvédelmet, tudván, hogy az alatt, a kívülről nem látszó rozsda azért terjedhet. A 156-ok közismerten legjobban rozsdásodó részei mind hibátlanok voltak! Ezek ellenére úgy döntöttem, hogy egy javító alvázvédelmet és üregvédelmet megcsinálok rajta, mielőtt belemegyünk a télbe. Levettem a küszöböket, az első doblemezeket és a hátsó kerékjárat kárpitját is. Ezek alatt hibátlan volt a kaszni, viszont a küszöbök javításra szorultak kitört darabok, letört rögzítési pontok miatt. A drótkoronggal letisztított felületeket, Korant rozsdaátalakítóval kezeltem. Alvázvédőnek HB Body 930-ast használtam, ecsettel felhordva, végül minden üreget bőségesen telenyomtam üregvédővel.
179000km
Ma megjöttek az új vezérműtengelyek. Richard szerint ezektől jobb nincs.
RJR429 szívó és RJR776 kipufogó tengelyek. A tengelyprofilokat Richard tervezte, és a Web Cam gyártotta le. Ez tényleg egyedi gyártás. Alacsony összenyitású, fast ramp tengelyek, komoly benyitással.
Komoly a marketing a dobozokon:)


GEORGE cartárstól még novemberben vettem egy szett negatív felnit. Sajnos még csak most jutottam el oda, hogy gumi is kerüljön rá. TOYO Snowprox lett a választott, 195/55 R15 méretben. Kerékcsavart is kellett szereznem, sajnos csak gyárit találtam sokpénzért... Szerintem megérte.


Bizony elérkezett az első 10e km vége
Total Quartz 5w40 5.5l ment bele, plusz Alco szűrő (ez volt a polcon).
hajrá...
Sajnos későn hiszen még októberben kellett volna de sajnos nem volt keret...
brutális volt a hátulja
Összetartás
B-J
+4.8 +6.5
pff a 1.5 helyett most jó.
A kerékdőlés is brutál de azzal nem lehet mit kezdeni...
normál:
-01°16
és sajna -02°00
Eleje
a -1.0mm helyett volt
+0.1 +1.3
Ami nem sok de arra elég hogy pl egy gumma 50 ezer kilóméter helyett csak 46ot tudjon szolgálni
A hátulja az brutális volt, nem véletlen szitált, esőben féltem is vele...
Végre tudom milyen egy stabil Alfa futómű.
Úgy vettem a kocsit ,hogy a kulcs távirányítója nem kommunikált a kocsival ezt orvosolták nekem Pápán nagyságrendileg 12 mp alatt :D nagyon profik csak ajánlani tudom...! most lekell szoktatnom magam a kulcsolásról :D
Most van egy kis időm frissíteni az eseményeket. Sok minden nem történt az autóval. Az októberi hosszú hétvégén felkerültek a téli gumik, 225/50 R17 Pirelli Sottozero 3. Kíváncsi vagyok, hogy viselkedik majd hóban...
Ha már hó: mióta hidegebbre fordult az idő, nem igazán működik a központi zár (elsőre). Szóval kinyitom mechanikusan a vezető oldali ajtót, ez után tudom nyitni a csomagtartót. Lassan elérem a 10.000 km-es olajcserét, akkor megnézetem ezt is. Más gondom nincs vele (lekopogom). További balesetmentes közlekedést, és Boldog, Békés Ünnepeket kívánok!
Vasárnap délelőtt beugrott a kocsiba a vadi új, kihangosítóként és multimédiás lejátszóként egyaránt alkalmas Loudlink dobozka.
Kulturáltan, észrevehetetlenül bújik meg a kesztyűtartóban, a mikrofon a belső visszapillantó mellett diszkréten várja, hogy belebúgjak.
Kristálytiszta zene hang, remek kihangosító, csak ajánlani tudom. Korábban a két funkció között választani kellett, így örülök, hogy már egyben is megy a kettő :)
SD kártyát még nem tettem bele, de a telefonomra azonnal felcsatlakozva tökéletesen megy a Bluetooth kapcsolat.
Köszi Arno :)


302.000km
Felső lengőkarok (klokkerholm)
Hátsó stabok (febi)
Hátsó stabszilent (birth)
Axiál (birth)
Gömbfejek (birth)
4 lemezfelni r15
4 téli gumi 195/65/r15 (michlein hátul, kléber elől)
Futóműállítás