Blog
Bachmanng cartárs infoi alapjan ugy gondoltam belevágok én is.Beszereztem egy infocentert,márcsak az volt kérdés mit applikáljak bele.A döntés egy umultifunkciós kijelzöre esett amit ebayen beszereztem.Következöket mutatja: idö,külsö,belsö hömérséklet,akkufeszültség.Némi faragás után bement a megfelelö helyre.Eredendöen szivargyújtós a megoldás,de beépítéskor direktáramot fog kapni egy kapcsolt szálról.

2014.november. Gyanús folt a kocsi alatt. Diagnózis: folyat a vízpumpa, csere. Remek,akkor viszont komplett új vezérlés szettet is kap az autó (gyárit), lassan úgyis ideje lett volna. Megtörtént, november 13-án, 156.247 km-nél.


Kicsit sétáltam a városban. Mire visszajöttem, várt egy cetli: Bocs a kocsiért... legalább volt telefonszám is. A bal hátsó ajtóra rányitotta a sajátját :(
Csak, hogy ne legyen egyszerű... Belga autó belga biztosító...

Messzire mentem érte,de megérte.Még csak ismerkedünk...nehéz megszokni hogy gyakorlatilag azt teszek az utakon amit csak akarok!A fogyasztásban kellemesen csalódtam...V6-ot mindenkinek,főleg ilyen üzemanyagár mellett!
Belül szinte tökéletes állapot,a kormányt és a váltógombot kell újrabőröztetni.Az ülés is kicsit ki van kopva a beszállásoktól, de még vállalható.
Kívülről is jó állapotban van...szép gyári állapot,tetszik,nem is akarom pimpelni,max. egy GTA body kit, ha találok.
A motor-váltó-futómű is pöpec,nem szorulnak semmilyen felújításra.A kipufogó fúj ki valahol,az önindító bendixes...ezeket ünnepek után orvoslom...a remus dob amugy is hangos nekem.
Három napja MOL kúton tankoltam és kaptam egy csomó matricát, ezt kihasználva kedvezményesen vásárolhattam Osram Silverstar 2.0 H1 izzókat. A standard izzókhoz képest +60% fényerő +20m a látótávolsághoz és elvileg 2x hosszabb élettartamot ígérnek. Ugyan bent lévő izzóknak semmi bajuk nem volt, tegnap még is kicseréltem őket. Ma este le is teszteltem, és fényerőbe tényleg mintha jobb lenne... :)

Nos, a gyertyacsere bár már ráfért a motorra, de a dadogás problémáját nem oldottam meg vele. A következő ötlet a gyújtótekercs csere volt. A hiba kód kiolvasása egyertelműsítette hogy az égés az első hengerben rossz. A hibakód törlése után két gyújtótekercset felcserélve a hiba már a második hengerben volt. Sikerült egy bontott gyújtótekercs sort szerezni 8000 forintért. A hibás gyújtótrafó kicserélése után a probléma elmúlt, a motot újra a régi 😊 Hála az égnek 😉
Összefoglalva:
- 4 db Denso Iridium UK20 gyújtógyertya
- 4 db Denso Iridium UI22 gyújtógyertya
- Bontott gyári gyújtótekercs sor
Boldog Karácsonyt Mindenkinek 😀

December 20-22 között kiugrottunk Bécsbe a Malvinnal. Cecén teletankoltuk az autót 15 000 Ft-ból - de régen történt ez meg vele... Veszprémi éjszakázás után elindultunk vele a császárvárosba és az autópályán haladva, hogy megnézzük eszi-e még az olajat. Hát nem eszi és nem is csipegeti - a motor felújítás tökéletesen sikerült (köszi Feri!). A kocsit leraktuk a szálloda mélygarázsába és ott pihent 2 napon át, majd hazafele jövet Parndorfot meglátogattuk csokivásárlási ürüggyel.
A túrát a kocsi jól teljesítette és még maradt is benzin a tankban, pedig közel 500 km-t mentünk vele.






Szombaton jöttem haza káposztásmegyerről, és az utasomat mikor kiraktam hűtőviz szagot éreztem a kocsiba beillanni. Pár méter múlva láttam, h kúszik fel a műszerfalon a hőmérséklet 90 fölé. Gyorsan megálltam, egyből tudtam, h elment a hűtővizem. Először azt hittem, h egy cső durrant el, de sajna nem úsztam meg ennyiből. Kettéesett a termosztátom. Sajnáltam, mert hibátlanul működött, de már 7 v 8 éves volt, tehát nem kell meglepődni, h igy járt. Örülhetek, h eddig kitartott nehéz útjaim során :)
Hazavontattuk a kocsit, majd elugrottam kedden a lángba megvettem a cuccot és kicseréltem. Nem paraflu lett bele téve, mert sajnáltam 2500 ft-ot literjéért. Eddig az volt benne, majd ami most benne van hamarabb lecserélem. Ennyi...
Költség csak az alkatrész volt (Vernet, bár nem tűnik olyan minőséginek mint az előző), a cserét megcsináltam saját kezűleg. Mivel bontott termosztátom is volt, először reménykedtem, h az is jó lehet, de a 120 és a 105 lovas motorok között többek közt ez is a differencia.

Mivel nem voltam megelégedve a gyári Bose hifi hangzásával úgy láttam jónak, hogy berakom a hiányzó magas sugárzókat a helyükre. Amiket a Bose hangcuccból kispóroltak. A hátsó oldalkárpitokba simán betekerhető volt a hangszóró, némi nehézséget csak az ajtókárpitokba pattintott kilincs körüli műanyag okozott, hiszen ott a hangszóró hely "le van falazva", igy a kis műanyag korongot ki kellett vágni. Ezek után a helyükre lehetett tekerni a 8. és 9. hangszórót (3. és 4. magas sugárzót).
Mivel ezeket a bontós kocsiból applikáltam ki, nem kerültek semmibe, de jelentős hangzásbeli javulást remélek tőlük.


3
480
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Belül is érezzük jól ma...
- Filmek
- Forma-1
- 155
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- KRESZ
- Alfa-HiFi
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV