Blog
A tegnapi napon kezemben maradt ismét a bal első külső ajtónyitó kilincs egy része! Konkrétan kettétört! Ezt most azoknak írom, akik szintén hasonló cipőben járnak, mivel ez olyan típushiba féle! Nálam ez már a második kilincs, ami eltört.... Nos Olasz barátaink ezt ügyesen spiáterből gyártották le, ami ugye nem igazán javítható....Mondta ezt mindenki, konkrétan két aluminium hegesztő is! Pedig de! Avi-val nem lehet hegeszteni, de fogyó elektródás géppel megcsinálták nekem! Alu huzallal összehegesztettem ma! Tökéletes lett, bár majd az idő megmutatja mennyit ér!
Ugye bár garázsban áll itt a cidri :( Kapott egy teli polírt egy külső belső ápolást várja a tavaszt! Kap 4 új gumit és egy igényes nagy szervízt!
Szervízelés FERKE kartárs kezei alatt...
Olaj+ összes szűrö
A közel jövöben szükségessé válik a futómű rendbe tétele a nyikorgás már idegesítő, a fékezésnél szintén visít... :( No de majd tavasszal addig kivonva a garázsba. Várja a tavaszt! Rá lett téve komjuterre az autó egyszer sem volt még túl pörgetve!
Sok dicséretet kapott, FERKE kartárstól!
Kartel. Megrepedt.... Olaj epfojt, ultetest kiszedtem, karter hegesztonel, olaj Selenia 20k megveve, kipufogó leszakadt... Kati darabokba----> kibelezve!
187.500Km
- Reduktor felújítás
- Szűrők cseréje
- Üzemanyag szintjelző csere
- Vízhőfok jeladó csere
Vásárlás óta nem volt rá keret ,hogy a kötelezőt kicseréltessem rajta így hát megkapta amit megérdemelt és nagyon meghálálta eddig nem mertem nagyon 3000 felett pörgetni mert csapágyasak volt a vez.mű görgői +hosszbordás görgői súgott is így nem mertem neki annyira nyomni nehogy baj legyen de most ,hogy tudom , hogy jó mertem nyomtam neki és vigyorogva vezettem mint egy ötéves...ALFAAMORE :)
Cserélve lettek:
Komplett vezérlés: SKF készlet (21,856 Ft)
Hosszbordás görgőkkel: Dayco szíj(3,136 Ft)
SKF vezető(4,903 Ft)
Dayco feszító(6,423 Ft)
Vez.mód:Gyári (ezért köszönet egyik CARtársnak)(45,000 Ft)
Termosztát:Vernet(8,295 Ft)
Vízpumpa:Dolz(5,939 Ft)
Árak Bárdi kedvezménnyel értendők!
Munkadíj 23,000Ft
Volt előműszakin is nagyjából rendben van felső lengőkar nemjó de amúgy jó az csere lesz műszaki elött majd májusban...
Km állás :184 456km

Habár még néhány százas hiányzott a 10.000 km-hez, de megejtettem haver háza előtti árok fölött az olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő cserét. Üzemanyagszűrő csere és futóműbeállítás később.
Olaj: Mobil Super 3000 5w-40
Szűrők: Filtron
Közelednek az ünnepek...milyen jó érzés a bőrfotelben nézegetni a karácsonyfa csodás fényeit lágy zene kíséretében...:) Hát én is így tettem...beszerzésre került a távoli Újhidáról egy komplett fekete szinte új full bőr belsőszett(mérföldek választják el az alfatex ülésektől),fényszóróba egy Philips 5000K-s Diamond Vision izzó szett,ajtóba egy led logos kilépőfény világítás,a lábtérbe piros led sor,Bose hangszórókat felváltotta hátul Audison mélyközép elől Hertz koax hangszóró,fejegységhelyett is egy újabb 1DIN-es 7" os Audiovox! :) Még folytatódik a blog...
Ezek számokban, képekben(folyamatosan bővül):
- bőrszett+utiköltség 50K+20K
- Philips Diamond Vision 5000K 7,5K
- Led logo 5K
- Led szalag 4K
- Audison mélyközép 20K
- Hertz koax 15K
- Audiovox VME 9415 80K
De volt bevéltel is a régi Audiovox 52K-ért kelt el,a Bose szett Manky cartárshoz került 20K-ért! :)










5 hónapja arra vetemedtem, hogy a tönkrement lakkot(főleg a tetőn) ideiglenesen elfedjem. Gondolkodtam fóliázáson, de nagy felületen elég babrásnak tűnt, mivel szinte mindent egyedül csinálok. Régebben keresgélés közben találtam a PlastiDIP re, de akkoriban nem voltak olyan színek, melyeket használhattam volna. Végül mégis csak felkerült a kocsira.
Persze még soha nem próbáltam, ignoráltam minden ajánlott és előírt lépést és elnyertem minden nagyvad tulaj megvetését. De nekem tetszett.
A szakszerűtlen alkalmazás eredménye lett az, hogy pár hónap alatt eléggé elhasználódott a felület. Gondolkodtam az eltávolításon. A végső lökést az adta, hogy a festő műhelyben csak akkor állnak hozzá a kocsihoz, ha eltávolítom (vagy kifizetem az eltávolítást).
Ha az előírt számú réteget vittem volna fel, akkor SEMMI gondom nem lett volna, de mivel én kb. 3-4 réteget vittem fel ( azokat is rendszertelenül ) így megszívtam.
Semmilyen segédeszköz nem használ! Semmilyen kaparó (fa, műanyag) nem volt képes belekapni a rétegbe. Csak is kézzel, az új-begyek segítségével volt hajlandó levállani milliméterről - milliméterre. Egy örökkévalóságnak tűnt.
De végül eszembe jutott, hogy van ami minden hasonló problémát megoldott eddig és megér egy próbát. Szóval fogtam és az egész felületet befújtam WD-40 -el. Két cigiszünet után teljesen feloldotta a műanyagot. Kicsit undorító, ragadós massza keletkezett, de amint kicsit kiszáradt, könnyen lefejthető lett az egész.
Utána 3-4x autósamponos meleg vízzel átmostam. Most ugyan olyan szarul néz ki mint azelőtt, de legalább így nem dobnak ki a festő műhelyből.
