Blog
A megvétel: az olx hirdetés alapján egy dunaújvárosi teremgarázsban megpillantva és egy tulajdonosi próbakör után, a barátnőm egyértelmű mosolygós bólintására, a nekem is tetszetős autóra kimondtam: Akkor ezt megveszem.
Hát a tulaj megszeppenve vette tudomásul és elindultunk a papírmunkára a szomszédos Rácalmásra.
Itt már éreztem az Alfa hatást. Odaléptem felpörgött, szedte a lábait, ontotta a hangját ... de csak óvatosan mert izzott a üzemanyagszint "ledje".
(A vételnél kértem téligumijait lemezfelnin 60-ért.)
Az adás-vétel után első út a Benzinkút.
Hát szomjas volt, de belecsavartam kb. 61 litert 25 ezer párszázért. Bele sem gondoltam, hogy ez utoljára akkor lesz fájdalommentes :-)
Onnan szinte élveztem az autózást, a hangját az erejét és a kényelmet.
Van egy zavaró hangja, az Alfa népbetegsége a lengőkarok, de ezzel a vételkor tisztában voltam. Sajna kopog. A gyári rádiója nem túl dizájnos, meg LCD hibás, de ennyi.
Egyéb prolémája nem volt. Ahová tudtam én mentem autóval én vittem a csapattársaim focizni. Semmi más hibám nem volt.
Aztán egyszer kb. 660 km környékén a munkahelyem előtti "veszélyes" kanyarban leállt. Rögtön tudtam elfogyott a benzin. A kollégák letoltak én meg láttam hol a mutatóm alja. Igyekszem azóta is nem elérni azt a vonalat.
A fogyasztás megállt 9,3 liternél 100-on. Abszolút vegyes fogyasztás volt. Minden volt benne, városi- hosszabbtávú-, óvatos- és lendületes is.
Az üres tank után, nagyon nehezen indult.
Elszaladtam ma haverhoz befoltozni a drága szedett-vetett kókány kipufogót, hogy pénteken ne legyen gond a műszakin... Hát, újra és újra meglep milyen szép kis rendszer van alá mahinálva... Persze heggeszteni se sok mindenhez volt, de ideiglenesen megteszi! Aztán kap egy szép egydobos 60-as rendszert tavasszal! :)
De legalább egy újabb "nem tudtam" hibát is adhatok a listára! A bal első kerekcsapágy konkrétan életveszélyesen kotyog... Van vagy 5 centi lógása a keréknek, de biztos ez is az elmúlt 500 km alatt múlt ki! ;) Ahogyan a törött vízhűtő is, amiből már 2 liter folyadék elcsöpögött szépen lassan...
És pótoltam az elmaradt 10e km. -i üzemanyag rendszer tisztítót is, hátha lesz valami értelme...
Alább írtam, hogy picit füstöl az új programmal. Pontosítok. Néha füstöl, néha nem. Elég szűkre van véve a légfelesleg, lehet hogy igazításra szorul majd egy kicsit. Úgy vagyok vele, hogy a jó tuning füst mentes. Viszont mielőtt belenyúlnék az amúgy sok számolgatás eredményeként megírt AFR tábláztba, egy ismert hibát illett megszüntetni. Nevezetesen lyukas a turbocsövem...még mindig. Belül már van benne egy alu bélés pár hónapja, de láthatóan olajos mögötte a cső. Tehát kifúj, ha nem is nagyon. Gyors javításként olajtalanítottam a felületet és egy kis 2k ragasztóval kitöltöttem a hasadást. Belül az alu cső feszül rá, kívülről a ragasztó. Remélem "ideiglenesen" megteszi. Aztán remélem találok valahol egy ilyen csövet.


A két hátsó ablak feletti műanyag elemet megszívta a nap, egyre fehérebbek lettek így ezek újra lettek fényezve. Ezt hozta a Miki ajándékba a Kis Bolondnak. ;)


A futómű szinte mindene cserélve elöl-hátul(gömbfejek,alsó-felső lengőkar,szilentek,stb.)
A hétvégi 400 km megtétele után egy picit "módosult" az eladó által említett hibalista...
A legnagyobb gond jelenleg, hogy a "gyertyát kell cserélni, mert az új Bosh amit kaptam kínai nem német" miatti rángatás picit komolyabb gondot sejtet... (gyanús a beszerzett bontott kábel készlet is, hogy sejtették itt más gond van...) Egy henger teljesen megadta magát, turbó semmi!!! Kék füst viszont van helyette ezerrel!
Aztán a "szervó szíjcsere és jó lesz" is valószínű szivattyú hiba lesz! Az olaj frissnek tűnik, szép rózsaszínes átlátszó, látszik, hogy próbálkoztak a "megoldással"! ;)
Valószínű első toronycsapágyak kuka, vagy maga a kormánymű "ropog", ami magyarázat lehet a hideg szervó hibára is...
A kipufogó rendszerből hiányzik a katalizátor, és az egész egy összedobott, agyon hegesztett toldott-foldott valami....
Bal első fék szorul, valószínű féknyereg felújítás lesz a dologból.
Szilent, vagy futómű geometria hiba is kinéz, mert az első gumik eléggé félre vannak nyalva és egy picit úszik is az úton!
Aztán az apróságok...
Sok gomb, kapcsoló nem világít,
Ülés állító kapcsolók fele működik,
Ülésfűtés nincs,
Hátsóablak fűtés nincs,
Külső hőmérő fix. 20 fokon áll,
Hátsó sárlámpák és utastér világítás nincs,
Jobb hátsó ülésnél a lámpa éjjel nappal világít ha fel van kapcsolva a helyzetjelző :)
Csomagtartó teleszkópja kuka,
Vezető oldali lábtér világítás komplettben "eltűnt",
Vezető oldali napellenző tartó és "majrévas" törött,
Tetőkárpit lóg, hátul kifejezetten csúnya!
A vezető ajtó nem áll meg, ha nem figyelek levágja a lábam! :)
4 gumi offos lassan alatta...
Első körben nagyjából ennyire bővült a hibalista, meg még amit kifelejtettem! :)
De szép és jó lesz!!! Meg fogja kapni a régen megérdemelt törődést az öreglány! Pozitívum viszont, hogy az alja nagyon egyben van! Sőt, meglepően szép állapotban van!
Előkerültek a tavaly vásárolt Hankook-ok!
Na, ma egy tételesebb hibalista összeállítása után irány Mester cartárs, had' kapja meg szegényke amire régen vágyott! Kicseréltük az összes szűrőt (benzin, levegő, pollen, olaj) és kapott friss Selenia olajat is! A leengedett olaj egyátalán nem nézett úgy ki, mint ami 20e km -t ment... Szar fekete fos volt, de nem volt megégve, besűrűsödve amilyennek lenni kellett volna. És az olajszűrő sem úgy nézett ki, mint amiben 20e km van! Sőtt, egész frissnek tűnt! Szerintem az olajnyomás gond a szar minőségű olajtól lehetett (vagy még majd kiderül mitől, mint a többi "kiderült" hiányosság). Nem baj, benn a Selenia, olajnyomás rendben, alapjáraton hidegen 4-5 bár, melegen szépen áll 1 báron, gázra szépen reagál!
Viszont az egy henger működésének hiánya még várat magára, mint a turbó hiba is.... Picit komolyabban bele kell mászni, mint "egy gyertyasor és megjavul"...)