Blog
Hosszú kihagyás után végre újra Alfa vásárlásra adtam a fejem! És mit is vehetnék, ha nem egy nagy vadat! Nagy kasztni, nagy motor, full extra ami csak kell, "baráti" ár, szóval minden klappol! El is szaladtunk barátnőmmel még este megnézni, majd meg is vettük így a család kibővült egy új taggal! Szintén Amore -s tag "Samy" autója volt (aki azóta Sanyiiiii ra változtatta a nicket de Bagoly Sándor)! Vannak hibái természetesen, szervó hidegen nem megy (szerintük szíj), 3000 fordulatnál ledadog (szerintük gyertya), olajnyomás melegen 0!!! (szerintük 20e kilométer van az olajban, azért nincs nyomása), és nagyjából ennyi... Elfogadtam, kifizettem, itthon pihen! :)
Őszinte leszek:egészen eddig azt sem nagyon tudtam,hogy milyen érzékelő ez,hol is van és hogyan lehet-egyáltalán szükséges-e tisztítani:-/!?
Mígnem a minap teljesen véletlenül rátaláltam egy rövid kis videóra a youtube-on,ami ezzel foglalkozott.
Azonnal kedvet kaptam a dologhoz,így tegnap sort is kerítettem rá.Mint kiderült,nem dolgoztam fölöslegesen.Az említett szenzort kivéve gyakorlatilag leginkább egy koromgombócra hasonlított.Csoda,hogy egyáltalán működött.
Némi féktisztítóspray és egy rossz fogkefe segítségével tisztára varázsoltam,majd visszatettem a helyére.Az elektromos csatlakozóját befújtam egy kis kontaktspray-vel.
Semmi változást nem vettem észre a motor működésében a tiszta szenzorral,de rosszat biztosan nem tettem vele,hogy megtisztítottam:-))!


Olajcsere Selenia 20k 5liter,Fram levegoszuro,Alco olajszuro,pollenszuro.Km allas:142962
ZAP Silver 80Ah 700A.
276*175*190mm
ez kéne!?
De Banner 72Ah 680A lett
"Ez az utolsó esélyed. Aztán már nem fordulhatsz vissza. Ha a kéket veszed be a játéknak vége, felébredsz az ágyadban, azt hiszed amit hinni akarsz. De ha a pirosat és itt maradsz Csodaországban, és én megmutatom neked, milyen mély a nyúl ürege. Ne feledd, minden, amit kínálok, csak igazság, semmi több ..."
A pirosat választottam, beleláttam, ez tényleg mátrix. Mátrixok a szó matematikai értelmében. És elkezdtem látni a számokban a nyomásokat, gázolaj mennyiségeket, lóerőket, fordulatszámokat. És megtudtam mi az igazság a programomról. Arról amit használhatnék boldogan tovább, amiért fizettem és elégedett is voltam vele.
A jó program illúziója volt, tele alapvető tévedésekkel. Kicsit halízű csirke volt. VOLT.
Hosszú idő volt míg megírtam a saját programomat, számtalanszor módosítottam, és még ez se a végső verzió. Ma pár perc tépelődés után (merjem, ne merjem?) letöröltem az ECU tartalmát, és felírtam.
Abban a pillanatban mikor az autó beindult, végtelen elégedettséget éreztem. Ez már az én mátrixaimtól megy. Szó szerint mindent átírtam amit lehetett, alig maradt érintetlen terület a programban. És így ahogy van, működik.
És hát a próbaút...Nem tiltott le, nem állt meg, nem lett gyengébb, sőt semmi problémának nyoma sincs. El se hiszem. Nagyon picit füstöl, de nem gond. A "beavatás" megvolt, mostmár bátran mondom, majd visszább veszek rajta.
És hogy milyen lett? Jó :-)
-A múlté a "traktorból mozdony", az a hirtelen átbillenés a 105 lovas jtd és a felhergelt harciszekér közt. Eleinte szerettem ezt, a saját programomat már szándékosan nem ilyenre írtam.
-A gázreakció sokkal élénkebb. Nem az "érzékenyebbre programozott" gázpedál miatt, hanem mert végig megírtam a táblákat, nincs gyári-átírt átmenet sehol, semmilyen paraméterben.
-Erősebb. Nem sokkal. Vagy nem tudom hogy mennyivel, teljesen más érzés. Alul nem hoztam ki a maximumot, felül kifacsartam amit lehetett. A 155 Busso V6 ihlette a nyomatékgörbét (LILA görbe). Sajnos ennek még csak az elejét tudja (zöld görbe), a végtelen vágtázás még a jövő zenéje. Turbo csere kell hozzá, és akkor a zöld átmegy pirosba...A gyári a kék.
-Halkabb. Már eddig is sokat halkult a javítgatások során, de most valahogy 2200-nál is nagyobb csend volt, mint szokott.


Jobb első stabilizátor és lengőkar csere
159.052 km
Sajnos egyre hangosabban halottam egy kopogó hangot a jobb oldali futómű felől. A szerelő megnézte, és azt mondta, hogy ez bizony egy lengőkar csere lesz. Már az új alkatrész van benne, szerencsére eddig minden rendben.
A közelgő hidegebb időjárás,és az üzembiztosság miatt az alábbiak
lettek lecserélve:
- 5db izzítógyertya (Denso)
- gázolajszűrő (Mann Filter)
-akkumulátor (Banner Powerbull,12V 95Ah 760A)
- 4db téligumi (Good Year Ultragrip 8)
Most már jöhet a tél!
km:272571



Felkerültek a Nokian téligumik a kocsira (felnire, centírozva)
km:201350