Blog

>> EseményTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2014-11-27

Előkerültek a tavaly vásárolt Hankook-ok!

 
>> SzervizFisher // Alfa 164 V6 Turbó // 2014-12-02

Na, ma egy tételesebb hibalista összeállítása után irány Mester cartárs, had' kapja meg szegényke amire régen vágyott! Kicseréltük az összes szűrőt (benzin, levegő, pollen, olaj) és kapott friss Selenia olajat is! A leengedett olaj egyátalán nem nézett úgy ki, mint ami 20e km -t ment... Szar fekete fos volt, de nem volt megégve, besűrűsödve amilyennek lenni kellett volna. És az olajszűrő sem úgy nézett ki, mint amiben 20e km van! Sőtt, egész frissnek tűnt! Szerintem az olajnyomás gond a szar minőségű olajtól lehetett (vagy még majd kiderül mitől, mint a többi "kiderült" hiányosság). Nem baj, benn a Selenia, olajnyomás rendben, alapjáraton hidegen 4-5 bár, melegen szépen áll 1 báron, gázra szépen reagál!
Viszont az egy henger működésének hiánya még várat magára, mint a turbó hiba is.... Picit komolyabban bele kell mászni, mint "egy gyertyasor és megjavul"...)

 
>> EgyébFisher // Alfa 164 V6 Turbó // 2014-11-21

Ha már megnéztük, kifizettük elhoztuk, akkor irány egy 130km -es utazás vidékre a szerzeménnyel! Szépen ment a vas, nem volt gond! (leszámítva, hogy 3000 felé nem lehet pörgetni, mert ledadog és rángat mint a veszedelem az állítólagos gyertya hibától...) Kimondhatatlan az Alfa feelinget újra érezni, még ha gyöngélkedik is szegényke! Aztán vasárnap hazafelé már sejtettem, hogy nem egyszerű gyertya hiba lesz ez... (pláne, hogy új Bosh -t raktak bele, csak "kínai" és ezért nem javult meg) Szépen egy henger megadta magát, valamint a turbó is kiszállt a játékból... De cserébe elkezdte okádni a kék füstöt... Majd Mester ránéz amikor elviszem friss olajat beletölteni!

 
>> EgyébFisher // Alfa 164 V6 Turbó // 2014-12-02

Drága kis hazánknak hála ma otthagytam egy kis pénzt az autó átírására! Gyűlnek szépen a kiadások, de sebaj! Megéri a kicsike! (ha már az adózott fizetésemből "vagyontárgyat" szereztem, hát fizetek! :) )

 
>> EseményFisher // Alfa 164 V6 Turbó // 2014-11-21

Hosszú kihagyás után végre újra Alfa vásárlásra adtam a fejem! És mit is vehetnék, ha nem egy nagy vadat! Nagy kasztni, nagy motor, full extra ami csak kell, "baráti" ár, szóval minden klappol! El is szaladtunk barátnőmmel még este megnézni, majd meg is vettük így a család kibővült egy új taggal! Szintén Amore -s tag "Samy" autója volt (aki azóta Sanyiiiii ra változtatta a nicket de Bagoly Sándor)! Vannak hibái természetesen, szervó hidegen nem megy (szerintük szíj), 3000 fordulatnál ledadog (szerintük gyertya), olajnyomás melegen 0!!! (szerintük 20e kilométer van az olajban, azért nincs nyomása), és nagyjából ennyi... Elfogadtam, kifizettem, itthon pihen! :)

 
>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-12-02

Őszinte leszek:egészen eddig azt sem nagyon tudtam,hogy milyen érzékelő ez,hol is van és hogyan lehet-egyáltalán szükséges-e tisztítani:-/!?
Mígnem a minap teljesen véletlenül rátaláltam egy rövid kis videóra a youtube-on,ami ezzel foglalkozott.
Azonnal kedvet kaptam a dologhoz,így tegnap sort is kerítettem rá.Mint kiderült,nem dolgoztam fölöslegesen.Az említett szenzort kivéve gyakorlatilag leginkább egy koromgombócra hasonlított.Csoda,hogy egyáltalán működött.
Némi féktisztítóspray és egy rossz fogkefe segítségével tisztára varázsoltam,majd visszatettem a helyére.Az elektromos csatlakozóját befújtam egy kis kontaktspray-vel.
Semmi változást nem vettem észre a motor működésében a tiszta szenzorral,de rosszat biztosan nem tettem vele,hogy megtisztítottam:-))!

 
>> EgyébBagee // Alfa 145 QV // 2014-12-02

Friss műszaki

 
>> SzervizAda // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2014-12-01

Olajcsere Selenia 20k 5liter,Fram levegoszuro,Alco olajszuro,pollenszuro.Km allas:142962

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-12-09

ZAP Silver 80Ah 700A.
276*175*190mm
ez kéne!?
De Banner 72Ah 680A lett

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-12-02

"Ez az utolsó esélyed. Aztán már nem fordulhatsz vissza. Ha a kéket veszed be a játéknak vége, felébredsz az ágyadban, azt hiszed amit hinni akarsz. De ha a pirosat és itt maradsz Csodaországban, és én megmutatom neked, milyen mély a nyúl ürege. Ne feledd, minden, amit kínálok, csak igazság, semmi több ..."

A pirosat választottam, beleláttam, ez tényleg mátrix. Mátrixok a szó matematikai értelmében. És elkezdtem látni a számokban a nyomásokat, gázolaj mennyiségeket, lóerőket, fordulatszámokat. És megtudtam mi az igazság a programomról. Arról amit használhatnék boldogan tovább, amiért fizettem és elégedett is voltam vele.

A jó program illúziója volt, tele alapvető tévedésekkel. Kicsit halízű csirke volt. VOLT.
Hosszú idő volt míg megírtam a saját programomat, számtalanszor módosítottam, és még ez se a végső verzió. Ma pár perc tépelődés után (merjem, ne merjem?) letöröltem az ECU tartalmát, és felírtam.

Abban a pillanatban mikor az autó beindult, végtelen elégedettséget éreztem. Ez már az én mátrixaimtól megy. Szó szerint mindent átírtam amit lehetett, alig maradt érintetlen terület a programban. És így ahogy van, működik.

És hát a próbaút...Nem tiltott le, nem állt meg, nem lett gyengébb, sőt semmi problémának nyoma sincs. El se hiszem. Nagyon picit füstöl, de nem gond. A "beavatás" megvolt, mostmár bátran mondom, majd visszább veszek rajta.

És hogy milyen lett? Jó :-)
-A múlté a "traktorból mozdony", az a hirtelen átbillenés a 105 lovas jtd és a felhergelt harciszekér közt. Eleinte szerettem ezt, a saját programomat már szándékosan nem ilyenre írtam.
-A gázreakció sokkal élénkebb. Nem az "érzékenyebbre programozott" gázpedál miatt, hanem mert végig megírtam a táblákat, nincs gyári-átírt átmenet sehol, semmilyen paraméterben.
-Erősebb. Nem sokkal. Vagy nem tudom hogy mennyivel, teljesen más érzés. Alul nem hoztam ki a maximumot, felül kifacsartam amit lehetett. A 155 Busso V6 ihlette a nyomatékgörbét (LILA görbe). Sajnos ennek még csak az elejét tudja (zöld görbe), a végtelen vágtázás még a jövő zenéje. Turbo csere kell hozzá, és akkor a zöld átmegy pirosba...A gyári a kék.
-Halkabb. Már eddig is sokat halkult a javítgatások során, de most valahogy 2200-nál is nagyobb csend volt, mint szokott.