Blog

>> EseményHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2014-09-01

2014.08.24. Eljött a nagy nap. Felmentünk délután Pestre a kicsikéért. Volt azért kis izgalom, mert a kereskedésből úgy hoztuk el, hogy alig volt benne gázolaj :(:(:( Első út a 2,5km-re levő shell-re vezetett. Kapott is 64 litert a jóból... Meg is lepődtem a mennyiségen. :) A kutas srác rendes volt és megnézte a keréknyomásokat, mert laposnak látta a bal elsőt. 1,5 volt benne, nem is értem, hogy nem vettük észre... (igaz nem erre koncentráltunk) Ami még aggodalomra adott okot, a szintén a bal elsőből kiálló girbegurba biztos tű. Sikerült a 2,5km-en összeszedni a Pesti forgatagban. Hál istennek nem szúródott bele mélyen, a minta megfogta.
Lassan egy hete nálam van, hiba egyelőre nincs. Csütörtökön megyünk Csörihez Várpalotára. Na ott mindenre fény derül, mi az ami csere, mi az amit a hozzáértő lát :)
Rendbe kell rakni és át kell nézni Csöri mesternek, hogy nyugodt legyek teljesen az állapotával kapcsolatosan. :)
Km: 175462

 

Panaszkodtam már egy ideje, hogy egyszer csak váratlanul eltűnt a turbo nyomásom.... Szenvedtem vele pár hónapot, pár km-t mire valamit sikerült csinálnom az autóval.
Hibajelenség:
Hidegen az autó normálisan viselkedett, üzemhőmérsékleten (később 70 fokos hűtővíz hőmérsékletnél) hirtelen "megállt a turbo tölteni", majd hol magához tért hol ismét meghalt.
Tentacle cartárs blogjában olvastam, hogy kitisztította a szolenoid bedugult szűrőjét, ami az ő esetében nem volt szemmel láthatóan bekoszolódva.
GTPeti cartárs blogjában pedig szintén azt olvastam, hogy mikor turbonyomás problémája akadt, akkor ezt a szolenoidot cserélte ki.
Ystuc blogjában leírta, hogy mikor elkezdtek leépülni a lovak, akkor vákuumcsövet cseréltek.
Összeraktam minden tudásom, és nekiálltam leszerelni a szolenoidot. Egyszerű művelet: 2 darab 6-os csavar tartja a zárhíd hátuljához rögzítve. Lehúztam a vákuumcsöveket, levettem a szűrő fedelét, s lám.... elég rendesen be volt koszolódva, kb. kisebb porcicákat láthattam. Kompresszorral jól átfújtam az egészet.
Úgy gondoltam, ha már találtam itthon 6-os és 4-es csöveket, akkor amit tudok kicserélek. A szolenoidot és a geometriát állító "gomba?" között tudtam kicserélni a csöveket.
Levettem a szívócsövet is, majd örömmel láttam, hogy az előző szervizelést végző úriember :) nagyon minőségi munkát végezve behajtotta a cső egy részét. Hőfúvópisztollyal és mindenféle fogókkal igyekeztünk apámmal visszaegyengetni eredeti formájába. Nagyjából sikerült, felszenvedtem a helyére ezt a kis cső darabot, majd motor indít...
Pici korom, pici füst.... és vártam, hogy melegedjen... 50 fokos hűtővíz hőmérsékletnél nekivágtam a tesztkörnek (mert az nálunk minden kis apróság után kell) majd csak melegítettem, melegítettem.... ahogy szoktam... városban 3. fokozatban 2000-2250 fordulat/perc mellett nyugodtan autókáztam.... megálltam nagyszüleimnél, ott sem állítottam le a motort, majd mikor már elég meleg volt a víz is, olaj is... gondoltam odalépek neki.
Amilyen reakció fogadott a gázpedál mélyebb lenyomása után, az még nekem is új volt. Nem tudom eddig mekkora volt a teljesítmény eddig, de most olyan, mintha új autóba ülnék. Semmi tesze-toszázás, semmi gondolkodás, tökölődés.... csak tol és tol és tol.

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2014-08-27

Gázolajszürő csere a a mai napon pipa :)

 

A hétvégén úgy döntöttem, hogy családilag kirándulunk egy kicsit. Cél kiválasztásának szempontjai: a) Kanyargós, b) Hegyi, c) kettő együtt. Indulás reggel 9 óra körül. Mivel nem siettünk, így csak laza országúti tempóban közlekedtem a 35-ös főúton Miskolc irányába, 90 - 110 közötti tempóban. Indulás előtt a szokásos SEHLL nitró+ 95-ös benzinnel töltöttem meg a tankot. Már a 35-ös úton több Alfa is találtatott, kollégák integetnek, villognak természetesen viszonozom a köszöntést. Valóban jó érzés ismeretlen ismerősöket látni :) ettől olyan érzésem volt, hogy mindenki, aki Alfában ül barátom. Diósgyőri várhoz érkezve, megnéztük az avató ünnepség egy részét, hiszen pont ekkor adták át a nagyközönségnek a felújított várat. Besenyei Péter bemutatóját figyelve, megállapítottam, hogy az kemény. Úgy gondolom, hogy kanyargós rész előtt ez az élmény kellő motivációt adott ahhoz, hogy én is mutassak valamit talajon :) ... illetve szerpentinen... Lillafüredig tempósan bár, de kényelmesen szállítottam a családot. Barlangászat, kürtöskalács, vízesés, csodálkozás a gyönyörű természeti adottságokon. Indulás Eger felé. A GPS szerint 35 kilométer az út, kanyar kanyarba fűzve :) beszállás az autóba... ahogy kifordultam a parkolóból összenéztünk a fiammal és kaján félvigyorra görbültek a mimikai izmaink. Mehet? Mehet!
Vissza kettő.... 3000....3500... kanyar ... kanyar után 4500-ig kúszik a mutató, pici fék, padló balkanyar... vége kicsit szűk, nagy gáz és húzza az elejét szépen. Látom a következő kanyart... 300 méter.. 200...pici fék.. éééés padlóóó befekszik az alfa szinte nem is kell a kormányt fordítani, annyira jó érzés, hogy kicsi kormánymozdulatokkal lehet ívre tenni... hihetetlen. A kormányt biztosan foghatod, mellesleg váltani sem kell, mert ezen az úton kettesbe 5500-on piszok gyorsan ott a következő kanyar. Pár kanyar után utolértem egy Skoda superb-t . Jól húz egyenesben-állapítom meg magamban- de kanyar előtt túl korán fékez! Mi ez, mit csinál? Mint egy lusta csiga.... Na ezt meg kell előzni. .... ÁÁÁ kanyarba végig poroszkál. Kicsit lemaradok egyenesben, hogy a kanyar jól jöjjön ki. Mire kiérünk a következő hajtűből a 110-120 méter előnye elfogy, sőt kanyar végén fékeznem kell. Már nem megy 3700 fölé a fordulat kettesben sem. Na ezt itt nem csináljuk. Rövid egyenes .. ééés 2-ben padló 3500-ről.. bazzzz ez nagyon megy :D A következő 25 kilóménétert már nem írom le . Elég annyit írnom, hogy a pillanatnyi fogyasztás 18- 22 között mozog :)
Következtetés: Az sw futóműve kiváló, a 2.0 JTS ebben a kategóriában mindent tud, amit kell és amihez nekem bátorságom és rutinom van... talán még többet is. A lefelé vezető úton a pillanatnyi fogyasztás néha 3,3 litert mutatott, de már nem ment 7 fölé sem talán az utolsó pár kilométeren. Benzinkút itthon. Nem vagyok benne biztos, hogy elhinnétek... 298 kilométer megtétele után, ugyan azon a kútfejen, amin reggel telenyomtam 21,8 liter ment bele. Rövidesen megismételjük a túrát, mondjuk a Börzsönyben.

>> SzervizIron(F)Man // Alfa 156 2.5V6 SW // 2014-09-01

Ma begördültem az itteni kis szervizembe Erwin báratomhoz, aki a szokásos gondossággal közelítve lecserélte az olajat és a szűrőt.
Még egy szép pecsét a szervizkönyvbe és mehettem is tovább!
Castrol Magnatec 10W40, MANN motorolaj szűrő.

 
>> EseményHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2014-08-23

2014.08.23, Budapest. Délelőtt 11óra. Alfa 156, ami a legjobban tetszett 6-7 Alfa közül, elsőként őt nézzük meg. Tetszik. Átnézzük, jelentős problémát nem látunk. Mindkettőnk szíve megdobbant, pláne, amikor mentünk vele... Ő lesz az! Papírozunk, fizetünk és megbeszéljük, mikor mehetünk érte. (friss műszaki, átírás, forgalmi, rendszám stb. miatt)

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-09-01

Esedékessé vált a fűtés radiátor csere ahogy itt már sokan másoknak is, mivel célszerű volt kicserélni a multkori klimahűtő csere utánn mert sajna le kell engedni hozzá a klimát ezért nekiláttunk a cserének, hát nem egy egyszerű művelet de azért megment a régi már jól eresztette a levest...mostmár ezis pipa.

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-09-01

A régi klimahűtő és hűtőtartó konzol már nagyon beteg volt, ráadásul az öreg hűtő nemis volt a helyén, ferdén volt beszerelve ezért bontásból beszereztem jó állapotúakat, persze beszerelés előtt picit lekezeltem őket, a hűtő kapott hőálló fekete festéket a konzolt pedig lefújtam horgany festékkel és alvázvédővel, ráadásként még kivettem az intercoolert és jó alapossan kimostam.

 
>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2014-09-01

Most egy kis Liqui Moly-t kapott.

Vettem még hozzá bontóban 2000 ft-ért egy kerékkulcsot, mert nem volt gyári a kocsiban.

265770 km

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2014-09-01

Mivel az ICS-el elég sokszor összefült a bajuszunk ezért ugy döntöttem beszerelek egy pioneer fejegységet, a kérdés már csak az volt hogy hova...végül a középkonzol fölötti tároló helyére lett bebarkácsolva mivel az ICS-t nem száműzhettem a klima miatt...beszerelés: előszöris lyukat kell csinálni a csatlakozóknak felfele a műanyag boritáson vagyis 2 boritáson mivel ott mennek az utastérben a légbeömlők, utánna gyártottam a rádiónak egy tartó konzolt amit 2 csavar fog, ezután már csak a boritást kellet elkészitenem ami volt a legnagyobb feladat, először üvegszálból akartam megcsinálni, de nem volt vele még semmien tapasztalatom ezért a régi tárolóból csináltam meg a széleket mert azok pontossan illeszkedtek oda, a rádió feletti rész viszont egy méretre szabott és hajlitott fémlap amit szénszálas mintájú fóliával vontam be, a végeredmény elég jó lett bár még nem 100%-os későbbiekben lehetséges hogy üvegszálból fogom megcsinálni a boritást...a képekért elnézést telefonnal készültek.