Blog
2011.09.19 Belus155 ekkor szedte ki a motort, majd elkezte a Q4 felújítását! Mikor én megvettem volt még mit csinálni rajta. Most 2014.09.07 én vissza került a helyére! Majd nem 3év után!






Elment. Az új gazdája megígérte, hogy vigyázni fog rá.
A párom szülinapján történt,hogy néhány helyre elgurultunk és már a lakástól kb 200m-re egy lámpától indulásnál egy kattanást hallottam és a 4.-et nem vette be, még 3-asba vissza ment úgyhogy elértünk a ház elé...Kiscsaládot felpakoltam a 4.-re utána gyorsan megpróbáltam feltárni a hibát. A kocsi álló motornál minden sebességbe kapcsolható volt. Amint beindítottam semmi,hiába nyomtam ki a kuplungot. Ez jó volt, mert nem a váltó. Szóval valahol a kuplung környékén kellett keresni. Leállítva utána sebességbe téve és újra elindítva kinyomott kuplunggal is gurulni kezdett. Gyors telefon Hadada barátomnak, aki mondta,hogy mehetünk az ő műhelyébe, hogy ne kelljen a 75-öt Ecseren tologatni. Aztán a kuplungguru Kovács Szabival leegyeztettük a tüneteket, és kuplung vagy kinyomócsapágy. Szóval kb 6 körül nekiálltunk, 9-re lent volt a váltó és láttuk,hogy a kinyomó egyik füle letört, míg a szerkezet és a tárcsa elég jónak tűnt. Másnap szombaton a Paulovics Tibinél szereztünk egy szinte új szerkezetet kinyomócsapággyal. Pubi is jött segíteni, mert ilyen húzó kuplungot még nem raktam be és hát a kinyomócsapágy miatt trükkösen megy fel. Miután minden a helyére került jöhetett a próba, ami utána végeredmény egy kellemesen újszerűen puha kuplung lett. Közeben miután Hadada Lanciaja helyén csináltuk a 156-ot így a Lancsit meg kellett kicsit járatni... :) Amit ezen a linken nézhettek meg. :)




Egyre lassabban tekert az önindító a reggeli első indításnál.Kapott egy új Yuasa 100Ah 850A -os akkut. A második indításnál meg se nyikkant..kiderült, hogy a motor testkábele rakoncátlankodott..a gyengébb(13,2V) full terhelésnél mért töltőáram is 13,8 V -ra emelkedett! Az előző Banner akku se biztos,hogy halott ezek alapján..

Készen van végre a garázsom!
Meguntam, hogy csak oszlopokon nyugvó, nyitott a garázs, amibe télen bekotor a hó, nyáron befújja a szél a leveleket.
Untam a garázs hátuljában lerekesztet tároló szűkösségét, hogy néha lépni nem lehetett benne és azt, hogy ha fordultam egyet, tutira valamit levertem a polcról. Ha a fűnyíró kellett, előbb ki kellett tolni a bringákat, hogy hozzáférjek.
Ha elmentünk otthonról, mindig féltem, hogy mit lopnak el a garázsból, a tároló fala ugyanis csak 0,5 mm-es OSB-lapból volt, az ajtaja szintén, amin csak egy tolózár volt.
Úgy döntöttem, hogy az egész garázsnak lesz oldala és ajtaja! Zárható ajtaja! A garázs, és a tároló közötti közfalat pedig elbontom, hogy legyen elég hely.
A garázs 6 m széles és 7 m 60 cm hosszú.
Először tetőlécet vágtunk ketté párnafának apósommal. A párnafák festés után az oszlopokra és a karfákra kerültek, ehhez rögzítettem később a lambériát, ami a garázs oldalfalát alkotja.
Tekintve, hogy az oszlopközök 130-148 cm közöttiek, a garázsajtók pedig közel 3 m szélesek, így 3 m kiszerelésű lambériát kerestem. Találtam is az OBI-ban. Sajnos 4 hetet kellett rá várni.
Addig is lefestettem a garázs szerkezetét és előkészítettem mindent a lambériázáshoz.
Időközben megérkezett a vasanyag, 40x20-as zártszelvény és 40x40-es szögvas. A zártszelvényből készültek a garázsajtók apósom jóvoltából. A szögvas a felső sínek rögzítéséhez kellett.
A gond ugyanis az volt, hogy a karfák miatt nem lehetett csak szekcionált felhúzós, vagy görgős rendszerű kaput beépíteni. A szekcionált sajnos többe került volna, mint maga a garázs.
A görgős pedig csak függesztett rendszerű lehetett, mert a betont 2 éve oldalirányba is lejtősre csináltuk, hogy a víz kifele folyjék.
A függőkapu szettet innen rendeltem : http://www.kapugorgo.hu/fuggokapu/fuggokapu-midi-szett/
Úgy gondolom a 85 kg-os terhelhetőségbe beleférünk.
A szögvasakat apósommal összehegesztettük, ezekhez csavaroztuk a vezetősíneket. Az „U” profilok a kapuk aljára kerültek, az alsó görgőket pedig befúrtuk a betonba – kapunként 2 görgő, melyek zárt állapotban alulról tartanak főképp az oldalirányú kilengést akadályozzák meg.
A kapuk egymás elé/mögé csúsztathatóak, mint egy gardrob szekrény ajtajai. Ezáltal egyszerre csak egy kapu lehet nyitva, de a kocsibehajtó kialakítása miatt egyszerre úgyis csak egyik autóval lehet kiállni.
Végre augusztus végén megérkezett a lambéria is, amit néhány nap alatt fel is raktam, közben feleségem festette a kész részeket kívül-belül. Néha még a nagyim is beszállt a festésbe.
Végre ma elkészült, még kutyaajtót is csináltam rá, hogy télen be tudjanak húzódni a kutyák a hideg elől.
Sikerült kialakítanom egy kis barkácsolós sarkot is, nagyimtól elhoztam megboldogult tatukám satupadját és kovácsüllőjét is, végre nem kell tovább az udvaron, a betonon barkácsolnom.
A karfák által bezárt háromszögekbe ún. hobbyüveg került, így van természetes megvilágítás is.
Rékával közösen felraktuk a logókat is, melyeket GT készített nekünk. Javaslatára habosított PVC-re ragasztottuk fel, amiket méretre vágva itt vettem: http://www.nyomdaker.hu/termekek/habositott_pvc_tablak
Viktor barátom még meglepett minket 147 és 159 feliratokkal is, így azok is felkerültek.
Igazi alfás istálló lett.
Ma először a vasak zárt ajtók mögött alszanak :-)












Még a múltkor elszakadt a felső turbócsövem. Ideiglenesen meg lett csinalva de el jött az ideje a cserének. Aztán átmentem szívó dieselbe. Már az infarktus kerülgetett, de aztán meg lett a hiba. Az egyik vákumcső adta meg magát. Mivel elég nehezen tudtam elérni így leszedtem az EGR szelepet, igy sokkal egyszerűbb volt.
Beszereztem a műtét elött 3,2-es 4-es 5-ös szöveterősített gumicsövet meg ha toldani kéne 4-es 5-ös műanyagcsövet, hogy ne szerelés közbe kelljen rohangálni.
Aztán jött a meglepetés. A 4-es alulra ráment de felülre nem, az 5-ös felülre igen de alulra olyan laza volt hogy nem raktam volna fel nyugodt szívvel.
Aztán a 4-es lett csak kicsit megfúrtam a felső felét, igy oda is jó lett. Most újra van nyomás a levegőrendszerbe, es visszajött az erő.
Meg ha már így belejöttem akkor az elsőt is cseréltem és ha már levettem az EGR-t azt is megtisztítottam.








Először csak olyan hangja volt a kocsinak, mint egy régi diesel Mercedes-nek.
Aztán már nagyon durván daráló,recsegő- ropogó.
Első nekifutásra a klímakompresszorra gondoltam,hogy csapágy over,mert csak klímázáskor jött elő a hang.Aztán már nem csak klímahasználat mellett hanem
normál használatnál is.
De jobban átvizsgálva kiderült, hogy a főtengely ekszíjtárcsa gumiágyazása öregedett el,
ill. nem bírta tovább a rezgéseket csillapítani,és szétszakadt.
Gates márkájú tárcsára esett a választás,remélem beváltja a hozzáfűzött reményeket!
Km.: 269928km


Guti86 cartárstól sikerült megvennem a kocsi eredeti kormány kerekét, amit vásárláskor nála hagytam, hihetetlen nagy üzletember vagyok na :D Kemény 4000 péz plusz postáért birtokba is vehettem, már csak a világos sárga bőr belső hiányzik :) Ami késik nem múlik.

09.05-én, pénteken megkaptam postán GT-től a rendelt matricákat. (Hozátenném, hogy nagyon gyorsan, az átfutási idő nem volt 3 nap) El is helyeztem a gépen egy-kettőt belőlük. A Sportivo matrica felhelyezése volt nehézkes egy picit (vagy én vagyok a béna), amúgy simán ment minden. Most már az első embléma is jól néz ki (teljesen fakó volt), és az index alatti kígyók is elfoglalták a helyüket :) És még tartalékba is maradt pár ragasztani való :)
GT kérésének eleget téve készítettem pár gyors képet.






0
486
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Virtuális Romeo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10