Blog
Mivel elkopott az első fékbetét még időben ki lett cserélve újra.
Szóval úgy alakult, hogy a 166-os eladó sorba kerul. Sajnos nekem nem elég sportos. Egy gyönyörű nagy hajó, de a 156 az én mértem. Ez viccesen hangzik, de ha valaki annyit autózik mint én, már közel sem elhanyagolható.
Lényeg a lényeg! A 156 szelleme nem hagyott. Egész egyszerűen nem tudtam elfelejteni. Semmi okom nem volt rá, de mindig néztem a hirdetéseket. Állandóan kombináltam. Egyszer csak ahogy elmentem egy kereskedés mellett este a fényszóró egy számomra oly kedves formát súrolt fényével. Hopp! Fék, hátramenet! Ott állt egy gyönyörű Sportwagon... másnap visszmentem. :-)
Szerelem első látásra. Egy csodálatos autó egy rendes gazdától, aki újonnan vette. Most azért adja el, mert van vele ez-az és 12 év után nem akar beleszállni. Ezeket úgy kell érteni mint, nagyszerviz, kupplung és klima.
Az autó nagyon jó állapotnak örvend. Soha nem volt összetörve, és nem rohad sehol. Ennyi időt futott autónál Bayern-ben ez csak nem csoda.
A futómű gyári ültetése rendkívül figyelemre méltó. Pont olyan kemény, amennyire kell. Az előző V6 is le volt ültetve. Az elég kemény volt. Ez gyári. Ahogy szoktam volt mondani, a gyári a gyári! :-)
Szóval, hogy stílusos legyek engedjetek meg egy idézetet:
Lui! I think, this is a begining of beautiful friendship! ;-)
Idén is eljött a nap. Mint tavaly az éven is többnaposra terveztük a "nyaralást" Már csütörtökön megérkeztünk a Balaton partjára. A szállásunk Balatonlellén volt. Szombaton komppal érkeztünk az északi partra, ahol már érezhető volt hogy valami készül. Minél közelebb érkeztünk Füredhez annál több cartárssal találkoztunk az úton. Megérkeztünk Alfacity-be: szép autók, sok fanatikus, stb...
Idén is egy gyönyörű napot töltöttünk el.
Gratula a szervezőknek!
Jövőre találkozunk :-)












Sok mindent nem lehet hozzáadni a 156-os gyönyörű formájához. Egy szép felni és egy szép kipufogóvég. A felni megvolt, de a kipufogó váratott magára. Eddig. :-)

Eredetileg úgy terveztem, hogy mind a 4 első lengőkar cserélve lesz. Felül gyári lengőkarok voltak (a márkát tekinve, tehát nem a 2001-ben beszereltek), alul OCAP márkájúak. (Utóbbi az a márka, ami nem véletlenül tűnt el a magyar boltokból...)
Az alsók közül az egyik határozottan megviseltebben nézett ki, mint a másik. Mind a felületét tekintve (a beszerelés előtti lefestés ellenére), mint pedig a szilenteket nézve.
Ezek gondolkodás nélkül cserélve lettek, ideje is volt.
A felsőknél viszont megingottam. Semmi okot nem találtunk a cserére, nincs semmi lógásuk. (Úgyhogy most van két felső TRW-m tartalékban.)
Kihasználtam a ritka lehetőséget, hogy amit a lecsupaszított tornyok jelntenek és az apró rozsdafoltokat lekezeltem. (Na segítségét vettem a 13mm-es szalagcsiszolómnak.)
A második lépcsőben, a lengéscsillapítókat is cseréljük. (Ekkor is lesz egy kis konzerválás.)
Továbbra is fenntartom, ha lengőkar, akkor:
- gyári
- TRW
- Lemförder
- esetleg Ruville
Lengéscsillapítóból én a Bilstein mellett döntöttem, de gondolom ugyanolyan jó a Sachs és a Kayaba is. (Gyári karakterisztikájú gátlókról beszélünk, sportfutóművek esetén más gyártók is képbe kerülnének.)
Hiába többlépcsős az akció, már a lengőkarcsere után is elvittem futóműbeállításra az autót, elvégre többezer km-t teszek meg a két művelet között.




Mit jelentett idén az AlfaCity számomra?
Hullafáradt, gondokkal teli érkezés, mely kicsit tovatűnt, mikor megérkeztünk Ákossal a helyszínre. Sok-sok szép Alfa a SunCityben, idén sajnos típusparkolók nélkül. Mosolygós arcok, sokuk már ismerős, akik puszival üdvözöltek. Engem, pedig én csaj vagyok, aki nem ért annyira az autókhoz. Mindenfelé csillogó, tiszta autók; Alfás pólókban és sapkákban sétálgató tömeg; nagyon klassz, mediterrán hangulatú helyszín; csodaszép Old Timerek; egy eredeti olasz volt rendőrautó két barátságos olasz pasival, akik egyenesen Padova-ból érkeztek a helyszínre, csak az Alfa City miatt; három különböző színű 4C; Michelin baba a kánikulában egész nap beöltözve; Michelin gumiabroncs előadás, ahol nyertem egy polár plédet; Alfa City jubileumi atléta az amore shopban; Eötvös Cirkusz előadása egy fülledt sátorban; Zséda és Sipos F. Tamás koncert; tombolasorsolás (bár én nyertem volna a gyönyörű piros bőröndöt!); Marco Fazio; és persze napfény, Balaton, álmok és illúziók, a Halász és Révész szobrainak simogatása, hattyúetetés a parton, belga étcsokis fagyi (igen, igazi cukros), vasárnap strandolás és pihenés Ákossal, Bergmann cukrászda, kompozás Tihany-Szántód között hazafelé és rengeteg emlékezetes fotó. Igazi felüdülés és pihenés a rohanó hétköznapok között. Köszönet a szervezőknek mindenért, idén nagyon szuper rendezvényt sikerült megszervezni!












Nem olyan túl régen vásároltam Rezaw gumi szőnyeget és csomagtér tálcát. Mikor megérkezett én csak fogtam és be raktam őket, viszont a használat során engem folyamatosan zavart hogy csúszkál össze-vissza a lábam alatt. Feszt igazítani kellett. Az én autómba nem volt gyári rögzítő pontok így először nem is gondoltam, hogy erre szükségem lesz. Olvasgattam a fórumot és Droberto oldalán találtam egy blogot melyben Ő leírta, hogy hogyan oldotta meg. Gondoltam na akkor én is veszek rögzítő bolhákat (mivel a szőnyeghez nem adtak) gondoltam felhívom az autós boltot és ott majd kapok. Sajnos nem így lett, hívtam vagy hármat és sehol nem árultak, még a FIAT Formont-ot is hívtam és ők is azt mondták csak a szőnyeggel együtt tudom megvenni külön nincs. Ekkor felvettem a kapcsolatot Drobertoval és tanácsot kértem tőle, hogy ő honnan vette bolhákat. Azt javasolta vegyem fel a kapcsolatot a Főnix C+G Bt-vel, mert Ő onnan vette a szőnyeget és a bolhát. Felhívtam őket és kértem tőlük, mivel nekem nem volt gyári benne így univerzális bolhát kértem és Ők levélben el is küldték, ráadásul még pénzt sem kértek érte még a postát is Ők állták. Nagyon egyszerű volt felhasználni őket azóta semmi gond velük egyik sem csúszkál. Köszönöm a segítségeket.








Mint írtam a kipuffnak annyi volt!Megjött a Paragi sportdob fel is lett rakva egész szép hangja van.A hátsó futómű szét lett szedve.Sachs Supertouring lengéscsillapító Sachs porvédő és felütközésgátló és Kayaba Toronycsapágy lett betéve a régiek helyére.


Az autó 2013 augusztusa óta van nálam. Németországban vettem, majd otthon lepapíroztattam.
A vétel után megejtettünk rajta egy jó nagy szervizt, az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő csomagon felül cserélve lettek az első és hátsó féktárcsák betétekkel együtt, a kuplung komplett, kinyomó csapágyastól szerkezetestől (mert csúszott), valamint egy első lengőkar. Rendbe tettük a motorvédő lemezt (le volt szakadva) és olajjal lekenegettük az autó alját alvázvédelem céllal.
Jó sok mindent kellet tehát cserélni/csinálni rajta, de szerencsére még így is belefértünk az előre kitűzött keretbe :)
Műszaki vizsgára ment az autó. "Komoly" összegbe került, mivel majd 12000 Ft volt a hátsó stabilizátor szilentek cseréje meg 17000 a vizsgadíj. Nem találtak semmi hibát, csak alig találták meg az alvázszámot. Most már én is tudom, hogy a csomagtartóban kell keresni.