Blog

>> SzervizPeti 81 // Alfa 156 1.9 JTD // 2014-05-31

Ideje volt megnézetnem a futóművet mert már zavaróan kopogott. A futóművesnél cserélve lettek: jobb-bal első felső lengőkarok,jobb hátsó kutyacsont ill szilentek. Most olyan a futóművem amilyennek lennie kell :)!

 
>> Szerviztkr // Alfa 156 1.8 TS // 2014-05-30

168000 km-nél
-olaj és szűrők cseréje (gyári 16000 Ft)
-gyertya csere (50ezres 13000 Ft)
-termosztát csere (9600 Ft)
-jobb hátsó stabrúd csere (2800 Ft)
-hátsó lengéscsillapító csere (tavalyi vétel 40000 Ft)
-rezonátor és a két dob közötti cső csere (5000 Ft+12000 Ft)
-kézifék bowden (14000 Ft)
Dadogás és rángatás 3ezres fordulat környékén megszűnt,újra előkerültek a pacik és beállt az alapjárat is.Újra rendesen beáll a mutató a vízhőfokon 90 fok környékére ami eddig ki sem nagyon mozdult.

Az anyagok többsége beszerezve Erhard 242 (Dark Side) -tól,ezúton is köszönet érte.

 
>> EseményForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-05-29

Hát hogy is kezdjem... Először is ez egy amolyan ömlesztett poszt az eddig történtekről. Akkor bele is vágok ;) Az autót már a megvétel előtt is ismertem, így mindenekelőtt fontos elmondani, hogy mióta a 145 QV motor-váltó van benne sokkal jobb, mint volt. Vásárlás óta 3 ezer km-t töltöttem el vele, ez idő alatt még jobban megkedveltem. Magával ragadt a virtus :) Érdekességképpen átvételkor megviccelt kicsit. Rákérdeztem, hogy miért áll úgy, ahogy a jobbos index, aztán miközben megpróbálta megigazítani az előző tulaj, a kezében maradt a műanyag burkolat, de aztán a kétkomponensű ragasztó segített. Első utam után aztán rám hozta a frászt, mivel útközben leért az alja, de igazából semmi rendelleneset nem észleltem. Utána nap esett az eső, és egy szivárványos tócsát találtam az autó alatt. Na egyből eszembe jutott, hogy első úton sikerülhetett beütnöm a kartert. Alá is feküdtem aznap megnézni, hogy mi a helyzet, de az olajteknőn olajnyom nem volt, viszont észrevettem hogy valami egészen sötét vöröses, olajos cucc csöpög fentebbről az egyik gumicsőről. Mint kiderült az a szervóolaj volt, amit feltöltéskor az előző tulaj sikeresen melléöntött, így amikor az esővíz átjárta a motorteret, lemosta magával, egyébként minden olajszint rendben, így azért megnyugodtam. Mióta benne van az "új" motor azóta olajat még nem evett, ami ahogy tudom jó hír. Az autó egyébként motorikusan rendben van, eddig még nem volt vele megbízhatósági problémám.

Szerk.: Nemrég észrevettem, hogy fogyott az olajból, úgy látszik, még sincsen rendben minden, tüzetesebben át kell vizsgálni a dolgot...

Pár dolog mire az elkövetkezőkben minél előbb költeni kell: A hátsó futómű, mivel a futóműállítás ellenére a jobb hátulja jobban terpeszt, mint kellene. Ez elvileg meg is oldható egy lengőkar felújító készlettel, amit kaptam hozzá DeezL cartárstól, az előző tulajtól, tehát csak be kell építeni. Ezen felül nem ártana még egyformára cserélni a lengéscsillapítókat, mivel az egyik gázos, a másik olajos rendszerű... Emiatt a két dolog miatt kanyarban az autónak úszik a hátulja, ami nem éppen kellemes sportolás közben... Amit még fontos minél előbb megnézni az az ABS, mivel érzésem szerint nem 100%-osan működik. Ja, és még természetesen a bal hátsó kilincs is törött, azzal is kéne kezdeni valamit. Ezeken kívül persze még van jó pár apróság, amit meg kell majd csinálgatni, de azokról majd akkor ha épp készülnek.
De visszatérve a jelenhez: Időközben került az autóra egy szett új nyári gumi, Continental ContiPremiumContact 5. Ettől az autó olyan lett, mintha oda lenne ragasztva az útra, csak ajánlani tudom. Meg lett ragasztva a bőr/műbőr, ami a tetőkárpitnál körben lelógott.
Viszont a mai reggel tartogatott kis meglepetést: Tegnap mentem az autóval, minden oké, ma reggel pedig nem hajlandó elindulni. Főtengely átfordul 3-4-szer aztán annyi. Multiméterrel gyorsan ránéztem az akksira, hát 10-11V körül mutatott, úgyhogy egy éjszaka alatt valami szépen lefogyasztotta, de bikázás után jó lett. Remélhetőleg nem valami komoly, hanem "csak" egy parajelenség...

Szerk.: Eddig úgy tűnik az volt.

Aztán a megtett km-ek alatt folyamatosan mértem a fogyasztásokat, úgy hogy mindig csurig tankoltam, ez alapján a következő értékek jöttek ki, ami vezetési stílusomat tekintve egész jónak mondható :)
Az összes mérés átlaga: 9liter/100km
Tisztán város (1db mérés 176 km-en, rövid távokon használva): 10,6liter/100km
Tisztán országút (1db mérés 195 km-en, kint 100-110 km/h, bent 60-65 km/h, pár elrúgott előzéssel): 7,87liter/100km
Vegyes(3db mérés átlaga, minden volt benne, de tényleg ;) ): 8,85liter/100km

Úgyhogy szummázva a dolgokat, eddig meg vagyok elégedve az autóval, jó vétel volt.
Vételár: 400ezer HUF

 
>> AutóápolásChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-05-30

Az egész dolog úgy indult, hogy megelégeltem a tömérdek mennyiségű audió cd-t a kocsiban. A gyári navis fejem nem tudta az mp3-at, usb-ről meg ne is beszéljünk. Olvastam több helyen, hogy egy Aux in jack kábel megoldhatja a gondot, gyári cd tár helyére kell bekötni és mp3 lejátszóról vagy telefonról lehet hallgatni a zenét. Vettem ilyen kábelt, 3000-ért, viszont már ott elbukott a dolog, hogy a srác 6pineset küldött 8 helyett. Nem volt kedvem sz*rakodni vele, cserélni nem akarta, másikat pedig nem akartam venni, mert akkor már 6k-ban van a projekt és nem is biztos, hogy működik ezzel a fejjel, plusz még egy mp3 lejátszót is kell vennem.

Mérlegeltem és összegyűjtöttem ami a gyári fejegységem mellett szól, de azon kívül, hogy gyári és ez mutat benne a legjobban, nem találtam más pozitívmuot. Navi részét abszolút nem használtam, régi és nem is jó lesni a középkonzolt vezetés közben. Társkártyám nincs, és nem is hiányzik, így telefonálni sem fogok róla. Viszont kéne rá usb és nem ártana ha vinné az mp3-at. Vehettem volna virtuális cd váltót, de egy normális 20-25k körül kezdődik és nálam nem nyerő, hogy a kesztyűtartóba van bevezetve egy doboz, úgyhogy úgy döntöttem fej csere lesz.

Túl drágát, csupa kijelzőt nem akartam, mert félő, hogy feltörik érte az autót, így egy szolídabbat, de olyat kerestem ami megfelel az elvárásaimnak, és túlteljesíti a gyári fejet. Olvasgatás és ajánlgatások után döntöttem az Alpine CDE-W233R mellett, abszolút nem bántam meg.

Gyári fejért rengetegen jelentkeztek, 25-ért hirdettem, viszont telefonban egy úr ajánlott érte 40-et, ha azonnal eladom neki. Pénz beszél, kutya ugat, úgyhogy sikerült túladnom rajta. Ezután rendeltem meg az újat, 41.400-at fizettem érte szállítással, plusz 2e volt a beszerelése, így csak 3400 ft ráfizetésem volt, abszolút vállalható. Plusz Petinek tartozok egy GT beépítő kerettel. :)

A cd-ket pedig végre kidobhattam a p*csába. :)

 
>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-05-30

Még a télen meghalt az egyik szenzorom. Ha nem volt mögöttem semmi is így sípolt. Most jutottam el a cseréhez, új, gyári SWF került bele. Ebayről rendeltem a motyót, 4 munkanap alatt itt volt.
Cseréje viszonylag egyszerű, alá kell feküdni, és egy kis kézügyességgel könnyen kicsavarható a szenzor. Hely nem sok van, egy kisebb kéz pont befér.
BMW dobozba küldték, azt gyorsan ki is dobtam. :)
Hibátlanul működik azóta.

Költségem: 6900.-

>> SzervizAzzurro // Alfa 166 2.4 JTD // 2014-05-29

Mivel jönn a nyár, ezért átnézettem a klímát.
-nyomásproba
-olaj és gáz beállítás. ( töltés )
-tisztítás
Az eredmény 100% lett.
Most már jöhet a nyár és a hőség.

 
>> EgyébB.László // Alfa 156 2.4 JTD // 2014-04-20

Sikeresen hozzájutottam 1 hibátlan MoMo fekete, fűthető, oladalufis, karfás bőrbelsőhöz ::DD

 
>> SzervizB.László // Alfa 156 2.4 JTD // 2014-04-23

Megint cserélni kellett a lmm et mert megint offon lett. Szervizbe megnézték és kiderült h a motorvezérlő ezen része beadta a kulcsot , és elképzelhető h az nyírta .
Motorvezérlő problémája orvosolva lett + új Bosch lmm
(ez a 3. lmm ebben a félévben :) )

 
>> SzervizB.László // Alfa 156 2.4 JTD // 2014-05-29

-Olaj : Eneos Premium Hyper 5w-40 ( nem volt kötelező de jobbnak láttam a sok városi használat miatt )

-Bosch olajszűrő
-Kevlározott kuplungtárcsa + kettős tömegű
-Főtengely szimering
-2 első fékcső
-stab szilent
-féltengely belső csukló porvédőkészlet

>> Autóápoláshering*dani // Alfa 147 1.9 JTDm 8v // 2014-05-29

Vezető oldali ködlámpa csere gyárira kőfelverődés miatt!