Blog
Ma elvittem vizsgára a kocsit. El sem hiszem, hogy repült el ez a 2 év. Ha már ott jártam, gyors futóműállítás, fényszóróállítás.
Vettem még bele nyári szélvédőmosó koncentrátumot és egy illatosítót is.
Szerencsére műszaki szempontjából semmi hibát nem találtak. Azt hiszem ezt vehetjük dícséretnek a '96-os boxival. :)
Videó
Beszéljenek a képek.
Megtörtént az idei ébresztés. Olajcsere, szelepfedél tömítés csere, apróbb igazítások.
A szelepfedél tömítés kapott extra hővédelmet (1mm-es rozsdamentes lemezt körbebandázsolva), mert rendszeresen megadta magát. Feltételezem sok hőt kapott a leömlőtől.


Direkt írtam idézőjelbe :/
Több mint egy hete ott volt 2 liter szervóolaj a csomagtartóban, végre eljutottam odáig, hogy csere. Muszáj volt, mert néha hideg reggeleken volt olyan, hogy nehezen indult meg a kormány indítás után, és utána is fél percig darabosan mozgott. Azért kettő litert vettem (1,1 liter a kapacitás), mert így ki is "öblítem" a rendszert a lerakódásoktól valamennyire.
Persze nem volt minden olyan egyszerű, mint én hittem. A szervóolaj hűtőcső (vízhűtő mögött van) csövét akartam lehúzni, hogy majd ott kifolyatom az olajat (vagy inkább iszapot), de bilincs szanaszét volt rohadva, rozsdásodva. Csomagtartóban találtam egy méretre passzoló bilincset, de amikor a fent lévőt megpróbáltam meglazítani, elforgott a csavarhúzó feje a csavarban a rozsda miatt. Szerszám persze nem volt hogy levágjam, így a kiegyenlítő tartályból szívtam le az olajat amennyit tudtam. Persze ott max. 1 deci jött ki egyszerre, így minden "szívás" után rátöltöttem annyit, hogy ne szívhasson levegőt a rendszer, majd megjárattam járó motorral és kormányzással, aztán megint leszívás. Ezért írtam idézőjelek közé a cserét. Így csak a bent lévő olajsár egy része jött ki új olajjal higítva, és bent is maradt új olajjal kevert olajsár. Igénytelen munka :( Nem is marad így sokáig. Kiváncsi leszek az eredményre a következő reggeli hideg indításnál.
A költségem a 2 liter olaj: 3.500 ft
Ahogy a cím is mondja, a tegnapi napon cserére kerültek az alsó lengőkarok.
A műveletre Zé műhelyében került sor. Gyors és szép munka, köszönöm!


Elvittem a szokásos futómű ellenőrzésre a kocsit a Zengő Gumi és Futóműszervizbe. Ilyenkor jól megrázzák mielőtt felteszik az állítópadra. Vizsgálat eredménye, az alsó lengőkar hátsó nagy szilentje mindkét oldalon be van szakadva. Minden más jó szerintük és ez felelős lehet a bizonytalan egyenesfutásért.
Erhadtól vett TRW lesz velük betetetve csütörtökön.
Update 2014.05.15.
Szilent csere és beállítás kész, eleje keményebb, egyenesfutás sokkal jobb. Nem koppan mélyebb csatorna fedélen. Nem is gondoltam, hogy ettől kopoghat.
Szilentek: TRW bal:JBU651 jobb:JBU650


Valamikor réges-régen végső elkeseredésemben, miután más ötletem már nem volt, kicseréltem a négy fékcsövet az autón. Ez a művelet indokoltnak minősült, mert a két hátsó be volt szűkülve (dagadva?) Feladat letudva, többé nem kell aggódnom a csövek miatt.
Illetve mégis. Történt ugyanis, hogy az eBay-en vásárolt utángyártott (kínai) csöveket éppen most cseréltem fémre, mert mindenki azt mondta, hogy ha nincs levegő a rendszerben akkor a rugós ill. puha fékért a cső a felelős.
Hát így is van! Csere után ismét jelentősen javult a fékem állapota, kemény és határozott.
Tanulság, ha már gumi fékcsövet vásárolsz, legalább ne kínai legyen. Akkor sem, ha egész jó telefonokat kezdenek el gyártani.
Cobra Performance RaceTec
A héten Gabi barátommal rendbe szedtük Rovarszemet a még visszamaradt alkatrészek is a helyükre kerültek, mint:
-Új Termosztát Vernet
Vezérlés kicserélve:
-INA vezetőgörgő
-Rouville vízpumpa
-Mapco feszítő görgő
-Bosch szíj
Kapott hátra Ferodo új tárcsákat és új Delphi betéteket, előre pedig új LPR betétek kerültek. Sajnos a fékcsöveim elöl gázosak voltak így kapott egy pár új TRW fékcsövet.
Az első felső lengőkaroknak olyan holtjátékuk volt hogy csuda, az új TRW lengőkarok patentek :) (több helyen olvastam hogy az olcsóbbakat kerüljem)
Természetesen új fagyállót is kapott.
Kipróbáltam és nagyon jól megy :) hu de nagyon :D
Sajnos lassan haladtunk mert rossz típusú vezetőgörgőt küldtek, de már kicserélni sem tudták, akit érdekel szívesen továbbadom! 1.9JTDhez való.
Km óra állás: 182200 - 2014-MÁJ-10
Olaj+szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere:
C 1589/3 MANN-FILTER légszűrő 1 x 4 386.-Ft
W 712/16 MANN-FILTER olajszűrő 1 x 2 309.-Ft
X55E/B02 CHAMPION EASYVISION KIT 2pc törlőlapát 1 x 3 792.-Ft
K1035A FILTRON szűrő, utastér levegő 1 x 2 167.-Ft
10475015 SELENIA RACING 10W-60 5L motorolaj 1 x 18 802.-Ft
Szállítási költség 1 x 1 600.-Ft
Fizetendő 33 056.-Ft



Ismét el telt egy év és aktuálissá vált az olajcsere.Szükséges szűrőket és olajat már régebben beszereztem így csak a munkát kellett megcsinálni.Szerelő barátom ismét "pikk-pakk"-ra megoldotta a műveletet.Cserélte az olajat (Selénia 5W30 C2 Pure Energy) az olajszűrőt,levegőszűrőt,ü.a. szűrőt,pollenszűrőt.Az olajleeresztő csavart is cseréltük,mert már eléggé "viseletes" volt.
Végzett egy kis hibafeltárást is,mivel ismét koppanó hangot hallat néha a futómű bal előröl.Egészen kezdeti lógás lehet,mert egyenlőre nem sikerült egyértelműen kideríteni mi adja a hangot,de valószínűleg vmelyik lengőkar kezdi megadni magát.Eléggé el vannak fogyva az első féktárcsák és betétek is,úgyhogy hamarosan azt is cserélni kell.
Néha télen a kézifékem is befagyott,amit a kézifékkötél elszakadt porvédője okozhat.A tél beállta előtt majd azt is cseréljük.
km. ó. állás:122951
1
516
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa reklám
- Filmek
- 4C
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Giulia
- Szerelőműhely
- 155
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8