Blog

Ma először mentünk el a vállalat német telephelyére. Kb. 1000 km az út, persze még a bejáratás miatt kímélő üzemmódban.
A tempomat királyság! Ez volt az első olyan utam, ahol nem kellett megállni, mert elzsibbadt a jobb lábam az autópályán!

 

Elmentünk egyet kocsikázni a családdal, belakás volt a cél, azt hiszem sikerült...

 
>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2014-04-08

Hibajelenség ütötte fel magát. Előfűtő gyertyára panaszkodik a computer. Kivizsgálva, 4-ből kettő cserélve (1 már korábban megvolt). Emellett Klíma szűrő és gombairtás elvégezve, készülvén a nyárra.

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2014-05-05

Egyik reggel arra lettem figyelmes, hogy nagyon lassan akar gyorsulni drága autóm, nem is tudtam hova tenni az esetet. Akkor pár km után magától megoldódott. Egy hétre rá viszont visszatért a probléma, de most maradt is. Így volt időm megnézni, hogy reagálnak a műszerek gázadásra. A legszembetűnőbb a Turbó nyomásmérő lassú emelkedése volt, ez okozta, hogy a fordulatszám is csak igen lassan emelkedett. Kértem is időpontot szervizeb kivizsgálásra. Aznap mikor vittem volna, a hiba párszáz méter után elillant. Azért elmentem vele szervize és kitisztíttattam az EGR szelepet, mint legvalószínűbb hibaforrást. Azt a tanácsot kaptam még, hogy autópályán menjek egy jó 15 percet 3000-es fordulatszám környékén, erre hétvégén lesz is lehetőségem. Frissítéssel jövök majd egy hónap múlva.
Update: Hiba azóta nem jelentkezett

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-05-08

Mindkét vezérműláncszett kompletten lecserélésre került (FAI TCK5 és TCK3)! Nagy mázlim volt, hogy nem lett baj belőle, mert az egyik lánc annyira megnyúlt, hogy a fogaskerekek levétele nélkül is le lehetett venni...

Keserű hírként ért, hogy az előző tulaj hadilábon állhatott az olajcserével - vagy csak már az eladásra készülve tudatosan sz..rt bele -, mert olajsáros volt a szelepfedél alatti rész, ami kipucolásra került. Szerencsére ebből sem lett gond.

Új - eredeti gyári - szelepfedéltömítést is kapott.

A folyamatosan világító motorhiba jelző piktogram és a figyelmeztető felirat "have engine checked" már a múlté, a hibatároló törlésre került.

Belekerültek a korábban megvásárolt gyertyák is (NGK Laser Platinum FR5CP).

Meghajtó szíjakból is kapott újakat.

A korábbi állapottal összehasonlítva ég és föld a különbség: az autó sokkal csendesebben jár, csökkent a fogyasztás és érezhetően harapósabb lett, jobban reagál a gázadásokra, ugrik, mintha plusz lóerőket kapott volna.

Egyúttal beszerelésre került a korábban bontóból szerzett bal első komplett kilincs a korábban kitört zártakaró lemez és kitépett hengerzár miatt, amit egy helyi lakatos mester valamilyen csoda folytán az eredeti gyári tollkulcshoz hozzáigazított, így azzal nyílik az ajtó!

Tudtam, hogy sokáig nem lesz nálam - magáért beszélt az állapota és az opciói. A foglaló kifizetésének napján offkorsz okvetlen muszáj volt a check engine lámpácskának tudatnia velem, hogy a hátsó lambdának éppen most fújt a bíró. Előbbiek megállapítására Zé.-nél került sor, az alkatrészt meg is rendeltem, ki is fizettem - az új gazdinak ezzel se legyen gondja. Sok örömöt az autóhoz Alex!

>> EseménySüni155 // Alfa 33 Turbo Diesel Sport Wagon // 2014-05-09

Hosszú éveken át szolgált minket, ahova kellet mindíg elvitt. sajnos már az utolsó évben nagyon beteg volt. Meg kellet válnitőle. bár a következő gazdája és egyben utolsó csak dícsérte. végül elkisérte az utólsó útjára.

 
>> SzervizGirafe89 // Alfa 155 2.5 TD // 2014-05-08

Elejétől kezdve folyik a szervó olaj de 2 hete minden kanyarnál elég sok kijön belőle.
Alánéztem hogy a szivattyúnál ellenőrizzem a csőcsatlakozásokat amikor észre vettel hogy kézzel kilehet húzni az egyik nagynyomású csövet úgyhogy most csövet keresek elég macerás mert nem találok.

 
>> EgyébGirafe89 // Alfa 155 2.5 TD // 2014-05-08

Átírás meg minden ilyen meg van. Egyre jobban tetszik már csak hosszbordás szíjat kell cserélni mert csúszik.

 
>> EseménySanyi // Alfa 147 1.9 JTD 115LE // 2014-05-07

Elérkezett ez a nap is. Újabb Alfa a családi gépparkban egy 1,9 JTD 147 személyében. Egyenlőre még magyar forgalmi nélkül. Vannak apróbb hibái, de a motor bivaly erős. ABS ASR egyenlőre nem akarja a dolgát végezni, fényezésen karosszérián vannak kicsi horpadások, festék hibák...dehát egy 13 éves autóról beszélünk, amit használtak is nem csak garázsban állt. Bőrön és navin kívül full extra. Dugig légzsákkal, deréktámaszos plüss ülés...egyenlőre tetszik. :) Szép lassan újra régi fényében fog tündökölni. :)