Blog

>> EgyébDonPimpa // Alfa 147 1.6 TS Blackline // 2014-02-19

Eredetiség vizsgálat és átírás letudva, most már okmányilag is az enyém lett az autó (cserébe fájdalmasan sok pénzmaggal lettem rövidebb).
Tettünk egy rövid látogatást Csörinél is, átnézte az autót és az előéletét, mindent rendben talált - miközben kedves édesapja eltüntetett a hátsó lökösről egy apró sérülést polírral, így még szebb lett a gép -, legközelebb tervek szerint majd csak 5000km múlva (szerintem nyár végén) találkozunk...:)

 
>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2014-02-20

Leszedtem a csomagtartóra biggyesztett Monster matricát. Szeretem a Monster energy-t, és az autó is egy szörnyeteg, de nem így mutatjuk meg :). Le volt szakadva a jobb oldali küszöb, úgyhogy levettem és megcsináltam. Munkahelyemen egy fekete színű szilikont használunk legfőképpen első szélvédők rögzítéséhez, ebből hoztam egy keveset. Az előkészítés ugy tortenik, hogy a gyári karosszéria szilikont leszedtem, zsirtalanitottam, majd egy fekete aktivatort kentem az autó küszöbére. A küszöb spoilert megpucoltam, és arra is ment egy réteg aktivator. Ez a cucc elég hamar megszárad, erre megy a szilikon. Probaltam óvatosan felkenni, de azert ez nem sikerult teljesen maradéktalanul. Felraktam a spoilert, maszkolószalaggal rögzítettem a tetejét, hogy ne álljon el az autótól, majd a csavarokat helyükre csavaroztam. A szilikonnak 24 órát kell száradni, de ma reggel megneztem es nem mozdult sehol. Este leszedem a maszkolast es orulok a látványnak. :)

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-02-19

"Osram Cool Blue Xenon"

 

A mai nappal át rakattam a feher speedlineokrol a gumikat

 
>> Egyébosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-08-15

Újra eltelt két év. Simán megvolt, nem találtak kivetni valót.
A fehér hátsó prizmák okoztak egy kis gondot fotózáskor, viszont szó nélkül megoldották.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2014-02-19

Nem vártam tovább ma felgumizták a 17-es Speedline-okat és mentek fel a papucsok.Középtakarók még a fényezőnél.
Hát azért tecc nagyon:-)

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-02-21

Jobbkanyarban hallani lehet zakatoló hangot, megnéztük a kerékcsapágyat, volt egy kis hangja. Előbb viszont ki kellett akasztani a kéziféket, mert fogta a kereket annyira hogy csak komolyan belekapaszkodva lehetett elforgatni felemelve. Így cserélve lettek a kézifékbowden "kerekekhez menő" részei, és a bal hátsó kerékcsapágy, ami persze komplett egység aggyal együtt.
Ezenkívül a szerelő kiegyengette és meghegesztette a kardánbox kereszttartóját, amire a DPF is rögzítve van, és készített hozzá egy védőlemezt, hogy a jövőben ne lehessen olyan könnyen odavágni.

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-02-19

Nincs mese, és csodák sincsennek. Ami elkophat , elromolhat, eltörhet az el is fog kivételnélkül17 évére elfáradt a Pici autóm Pici kilincse . már egy idelye repedezett ,mostanra megadta magát . Sorra jönnek a hibák , néha rá is segítek. De ennek ellenére is Szeretem ezt az autót . Van benne valami amit a többi márkába nem látok, nem a 10kilo rozsda és nem is a karácsonyfa műszerfala ami hol ezt a hibát irja hol azt . ha lesz egy kis szabad időm kilincs szerzés + felrakása

 
>> Szervizkisspeti23 // Alfa 147 1,6 TS Distinctive // 2014-02-19

A következő lépések:
Mivel elképesztő zavaró már a kopogás a futómű felől, és végre találtunk mindkettőnknek megfelelő időpontot a szerelőmmel, ezért összehozunk egy találkát holnap. Amiket cserélünk:
- Vezérlés (163 ezer van a gépben, és 105 ezernél cserélt vezérlést egyszer az előző tulaj a szervízkönyv szerint, így ez a csere már igen igen esedékes)
- 2 Stab pálca, mivel mint a legutóbbi alánézésből kiderült hogy kegyetlen ergya állapotban vannak, és nem csak ők hanem..
- a Stab rúd szilentek is, így azok is cserések.

Mindezek a javtások után, ha valami továbbra is kopogni fog elől, akkor eladom minden vagyonom, ingóságom, és diszidálok Kongóba. Szurkoljatok :)

 
>> Szervizmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-02-19

Megoldódni látszik a xenon probléma.
Mint kiderült,ugyanez a xenon vezérlő több vw konszern és egyéb autókban is jelen van,szokott is problémát okozni,ezért egy alternatív megoldás lett rá kifejlesztve amivel maradhat a gyári xenon az autóban,anélkül hogy horror áron meg kellene venni az új vezérlőket.
Szóval a végleges megoldás,hogy maga a vezérlő marad(mert ebben van a szintező és egyéb működéshez szükséges dolgok) és csak a gyári trafó lett kiváltva egy pár jó minőségű Siemens trafóval,az átalakítással egyidőben D1S helyett,D2S tipusú izzókat kell párosítani hozzá.(amik ugye lényegesebben olcsóbbak is)
Simán ment minden,holnap lesz a főpróba :)
Lesznek képek is