Blog
Vágjunk bele ,leírom mi cserélődött az autón!
A lényeg, amiért elvittem szerelőhöz,hogy drasztikus lett az olajfolyásom, és kék füst turbóhibára utalt!
Így az elvégzett cserék:
-Turbócsere: Garrett VNT 25 -gyári-
-Olaj : Luqui Moly 5W40
-Olajszűrő: Knect
-Légszűrő: Müller
-Váltóolaj: nem emlékszem, de 75W90
-Komplett bal csonkállvány kerékcsapagyostól ,és ABS jeladóstól (az volt a lényeg, bár a kerékcsapágynak nem tetszik a hangja...)
-Bal féltengely gumiharang
-Légszűrőház (el volt törve)
-Nano energizert öntöttem az olajhoz
-Főtengely csavar
-Olajfolyás rovására: 2kisebb szimering, illetve főtengely szimering, ehez a váltót le kellett kapni a verdáról, a szerelőm valszeg elrágcsált egy levél xanaxot közbe...
Olajfolyás sajnos még mindig van (minimális, de akkor is idegesít)
A régi turbóm, amit rossznak tituláltunk jó nem hordta az olajat, minimális tengely lógása van,a turbócsöveimbe annyi olajpára volt,mint minden turbós autóba...
Egyedül a geometriája volt leragadva, ez magyarázza a 2BAR-os töltőnyomást.
A töltőnyomásom most a gyári érték, tehát 1BAR!
Azért örülök is, meg bosszús is vagyok egyben ,de most aránylag rendben van az autó!
Képek most nem nagyon készültek, csak a turbóról...
Anyagiak... uhh, nem merem összeszámolni ,de kb 150.000ft...

Tegnap Vettem Marklartól 4Db -4cm es ültető rugókat amiket ma délután Be is dobtam a Pici autómba. Kanyarba ok. de szitás úton zörgős, kemény. Később még meg bánom de most tetszik. 1-2 kép jelenleg ültetve 3-4 kép ültetés nélkül 5 amikor megvettem az autót ültettve






Hazajött a szomszéd utcába. Bene a motor, kanyarodik, fékez. A villanyszerelő beröffenti a motort, összerakja a műszerfalat, kapcsolókat, egyebeket. Aztán zárak, oldalüvegek jönnek. Még a futóműbe kell szerezni 2 hosszabb csavart, mert nem lóg ki eléggé az anya alól, ebbe belekötnek műszakin. Utána az első sárvédőt kell véglesen felrakni, réstömítővel, beállítjuk a karosszéria hézagait és mehet kárpitoshoz. Az ülések már nála vannak, remélem csinálja is. Aztán polírozás és megyünk vizsgázni.
Picit foglalkoztunk a vassal.
- szervószivattyú csere
- bal oldali főtengely szimmering csere
- légtömegmérő (én cseréltem)
- Bosch S3 akkumulátor 90 ah (én cseréltem)
Kitakarítottam a fojtószelepet is, jó koszos volt, időszerű volt :).
Továbbá pótolva lett a motortér egyik hiányzó műanyag darabja, ez bosszantott rendesen, hogy hiányos volt, most ez is OK.
Tipoatti, Zé, - kösz a cumókért, :-).
Két hete nem használtam a nagyvadat, bérelt autót kaptam Április végéig, keveset vagyok itthon... Ma viszont mentem egy kört, hááát, lehengerlő érzés az új Octavia 1.4 turbó 120 LE után :))), már komoly elvonási tüneteim voltak :)), meghajtottam egy picit, újjászületve szálltam ki belőle a ház előtt, holnap újra a skodával kelek útra... :(. Hihetetlen, hogy egy fikarcnyi vezetési élmény se legyen benne...
Meguntam, hogy senki nem tudta a környékemen a szervizt kinullázni ezért beruháztam egy kis diagnosztikába. Nem egy nagy összeg innen rendeltem az ELM 327 interface-t meg a három színes kábelt, így már gond nélkül tudok kommunikálni a Giuval meg a Pandával! A Multiecuscan progit használom eddig bevált simán viszi mindkettőt! Az ELM is jó nem is kellett kiforrasztani az ellenállást belőle mint egyeseknél!

Porsche Boxster monoblokk féknyeregből és Alfa 155 féktárcsa keverékéből elkészült egy hatékonyabb első fék. Saját tervezés és gyártás.



Megjöttek az új dugattyúk a motorhoz, 2618 JE dugattyúk, 2.8mm -el eltolt csapszeggel, 8.5:1 sűrítéssel. A specifikáció elkészítésben nagy segítségemre volt Paul Spruell.



A tegnap nekiláttam izzókat cserélni,mert a visszajelző világított mióta hozám került. Hát nem semmi elég s..r hozzáférni:( Gondoltam egyúttal kicserélem a tompított izzókat is +90% at -vettem bele ,,potom" 4700-ért (aH 4 csak2700) !Miután lement a kezemről a bőr nagy része sikerült minden rossz izzót kicserélnem.2 első helyzetjelző,egy rendszámt.1ködös elől+1 tolatólámpa.Este ki is próbáltam a plusszosokat hát király most már látok este is megérte a pénzét!Ja amúgy a csomi világítás is meglett javítva az átvezetésnél volt elszakadva ! Jövő hónapba olaj és szűrő csere,na meg hátsó fékbetétek Selenia 10w60 Mann vagy Bosch szűrők és Textar fékbetéteket kap!
Kicsit Zé.-éknél Csabi segítségével meghekkeltük a kábelkorbácsot. (De még nem végleges.) Kössz Csabi!
Végre van ködlámpám hátul, nincs össze vissza kötve minden szar.. De a csomagtérajtó még mindig néha akar csak kinyílni a kocsiból.. :(



Új Marelli motorháztető és csomagtérajtó teleszkópok
1
550
Fórum
Friss topicok
- 164-166
- Alfa történelem, híres ...
- Giulia
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
- 156
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8